Yazan / Çizen : Admin Panpa 20 Ağustos 2012

Bayram candır kandır... Özelliklede ziyaret edeceğiniz akrabalarınız yada sevdiğiniz insanlar çoksa; akraba ve aile bağlarınız iyiyse falan.
Küçükken kankamla mahalledeki tüm evleri elimizde koca poşetlerle gezerdik 40 haramiler gibi :) Kapıları çalmadan öncede birbirimize bakıp "İnşallah şeker değilde para verir" derdik hep... ama genelde hep hüsranla biterdi gelen geçen şeker uzatırdı.

2-3 kişi para verince dünyalar bizim olurdu; popcular parayı kazanınca Kıbrıs'a kumar oynamaya gidiyor ya hani; heh işte bizde bakkala torpil almaya yada tüm parayı yemek için hamburgerciye giderdik :) Elimizde o kadar çok şeker olurdu ki artık yemekten sıkılırdık; sürekli yeşil şekerlerden yediğim için yeşil işediğim günü bile hatırlarım ; "acaba Hulk la aynı kandan mı geliyorum?" diye düşünmeme sebep olan hadiseydi oda...

Yeni kıyafetler falan alınırdı, bayram alışverişleri, babamın ablamlara 20 tl verirken bana verdiği 5 tl lik sadakalar :)

Öyle yada böyle bayramlar güzeldi; güzeldi diyorum çünkü bana göre çocukken güzeldi; ilk başta belirttiğim akrabalık bağlarından yada geleneklerimizi umursamamaya başladığımızdan olabilir hacı. Şuan mesella bayram ama evde dötümü 50 cmlik döner sandalyenin üzerine koymuş bu yazıyı yazıyorum. Buda demek oluyorki gidebileceğim yapabileceğim birşeyler yok. Ama tabii amacım "nerede o eski bayramlar" geyiğini diriltmek, üzerine sos yapıp fırına atmak değil. Çünkü bayramı yaşayanlar yaşamaya devam ediyor zaten. Hee zaten bana hergün bayram o konuda bi sıkıntı yok.
"Boşver gangaaa bir uçlü saralım kol gibi yaslaaa bizde yol alalımmmmm" sanırım bu şarkıyı dinlememin vakti geldi.

(Bu arada bayramınız mübarek olsun; sokakta torpil patlatan çocuklara, kapınızı şeker için çalan çocuklara, mahallede oyun oynayan veletlere kızmayın; unutmayınki zamanında sizde hepsini yaptınız. Kızarsanız karşınızda beni bulursunuz ulen; zira ben Mahallede 10 kaplan, caddelerde 3 inek, şehirde ise 1 camış gücündeyim)

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

UYARI: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

Yayınlara Abone Ol | Yorumlara Abone Ol

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları