Yazan / Çizen : Admin Panpa 8 Ekim 2012

diablo, guild wars 2, hon, ingilizce, ingilizce konuşmak, ingilizce oyunlardan öğrenilir, ingilizce öğrenmek, knight online, league of legends, mmrpog, oyun, oyunlar, rpg, silkroad, world of warcraft, wot, wow,
Orta okul zamanlarında ingilizce kursuna gitmiştim. Herzamanki gibi tek öğrettikleri "Hi, My name is Abdullah" tı...

Sonra PC oyunlarına seven biri olarak oyunlara fecii sardım. Ko,Sro,Diablo,Diablo2,World of Warcraft,Hero,Lol,Hon,Wot,Gw2 ve aklıma gelmeyen bir ton oyun...

İngilizcem sadece "My name is" den ibaret iken Diablo sayesinde inanılmaz bi yükseliş yaşadım hacılar. Nasıl mı?
Görev yapıcam ihtiyar amcama tıklıyorum, bir başlıyor anlatmaya... anam anam... ekranda aşağıya doğru 10 sayfa yazı iniyor :D  Yani ihtiyar resmen Tv de Malçın yakır ın programına çıkmış gibi "kaynım bana atladı sonra ben ona bak dedim babama derim dedim o an babamın yanına gittim baktım babamda dayımla duduk dudağa öpüşüyo baba seni anneme söyliycem dedim annemin yanına giderken mutfak kapısını açtım açmaz olaydım..." bu tarza yakın konuşuyodu :)

Dedim bu ihtiyar ne diyo acaba, anlamazsam görevi yapamam. Elimde ingilizce-Türkçe sözlük, sabahtan akşama kadar cümlelere anlam vermeye, ihtiyar totoşun anlattıklarını anlamaya çalışıyodum.

diablo, guild wars 2, hon, ingilizce, ingilizce konuşmak, ingilizce oyunlardan öğrenilir, ingilizce öğrenmek, knight online, league of legends, mmrpog, oyun, oyunlar, rpg, silkroad, world of warcraft, wot, wow, Fakat MMrpog tarzı (online oyunlar) oyunlar a geçip yabancılarla bir yandan oyun oynarken bir yandan da sesli sohbet yapmaya başladım, işte o gün "Anaaaa bu elma mavi değil, kırmızıymış ya laaaa" diyen uzaylı zekiye gibi hissettim kendimi. Çünkü kağıt üzerinde bildiğini sandığın şeylerin konuşmaya başlayınca küçük çocugun altına etmesi gibi "patır patır" dökülmesine şahit oluyosun.

İşte yabancı arkadaşlarla konuşurken bi yandan anlamaya bi yandan bişeyler demeye falan çalışıyodum. İlk zamanlar sadece "Hık ! Gık!" diyodum buda beni herhangi bir kızıldereli kabilesinin şefi zannetmelerine neden olmuş olabilir... 1-2 yıl sonra bi baktım, "VAY" bülbül gibi şakıyorum anasını satim... adamlarla makara muhabbetler, siyaset, ülkeler ne konu varsa hakkında konuşuyorum... Sadece aşırı karmaşık yapılı cümleler gelince isal olmuş çocuk gibi sağda solda dolanıyorum o kadar...

Bir yıl öncesine kadar tekrar bi ingilizce kursuna yazıldım. Yine başladı "This is a pencil"  "Im sitting on the chair" "My book on the desk" tarzı konuşmalar :D   Dedim hocam ben gidiyom :)  1 ay sonra kursu bıraktım.  Tekrar sesli sohbetlere devam ettim arkadaşlarla... Merak edip bi yabancı arkadaşa sorayım dedim, acaba onlardada mı böyle diye.

Sorduğum arkadaşın teki "bizdede aynı... hele liselerimiz tam saçmalık... masa şurda, sandalye burda... üniversiteye gittik bitirdik yine düzgün ingilizce konuşamıyoduk... Bende senin gibi ingilizcemin %10unu kurstan, geri kalan tümünü oyunlardan, insanlarla konuşmakla öğrendim" dedi.

Şimdi yabancı arkadaşlarımla çok iyi olmasada %80 gibi bi oranda rahat rahat ingilizce konuşabiliyorsam bunu oyunlara borçluyum  (birazda merak ve öğrenme hırsına diyelim) (Teşekkürler Zilit Benk gibi oldu)
O yüzden teşekkürler MMRPOG ve RPG oyunları ^^

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

5 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. kurslar ve okullar yalnızca kurallar için gerekli bence..
    ben liseden mezun olduğumda da üniversiteden mezun olduğumda da tek kelime ingilizce konuşamazdım. Ama ilginçtir ingilizcem AA gelmişti :D
    ondan sonra bir çok sosyal platformda yabancılarla arkadaş olup sohbet etmeye başladım..
    tabi deliye döndüğüm, bir cümlenin anlamını kavrayabilmek için tek tek kelime anlamlarına baktığım hatta bazen delice cümleye yakın cümleleri internette aradığım oluyor..
    ama en azından artık birazda olsa derdimi anlatabiliyorum.. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben bilgisayar oyunları ve oyundaki yabancı uyruklu arkadaşlar sayesinde söktüm :D

      Sil
    2. o zaman ne diyoruzzzzz..
      yabancı arkadaşlar ve oyunlar iyi ki varsınızzzz!!
      hehe :)

      Sil
    3. Tabiğğğğğ canığğğmmm eksik olmasınlarrr :D
      I love them :D

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları