Yazan / Çizen : Admin Panpa 30 Kasım 2012

kıyafet bakarken, mağazaların satış anlayışı, mağazaların satış prensipleri, müşteriyi, satış personelleri, satışın zorlukları, yapışan satıcılar, yapışma nan, ürün bakarken,
Bu konudan eminim ki sadece ben muzdarip değilimdir sevgili okurlar. Biyere alışveriş yapmaya gittiğimde, mağazan içeri girip 1-2 ürüne bakmaya başladığımda belgeselleri aratmayan şeyler yaşanıyo hep. Kendimi av gibi hissediyorum.

Hani belgesellerde böyle aslan pusuya yatar da ceylan etrafa bakınırken birden fırlar, yardıra yardıra kovalar ya, işte öyle saldırıyo direk birisi sağlı sollu.

Hemen beni geren, tüm alışveriş zevkimi kaçıran o tarihi soru geliyo hacı "Yardımcı olabilir miyim?" ; bu soruyo öyle ayar oluyorum ki kim 500 milyar ister programındaki sunucunun "Son kararınız mı?" sorusundan sonra en uyuz olduğum sorudur.

Yardımcı olabilir miyim? yada Nasıl yardımcı olabilirim?
Yaw arkadaş yetişkin insanlarız, birşeyler beğenip alamayacak kadar akıl yoksunu değiliz ki :)

Bazıları ise daha korkunçtur. Korku filmlerinde insanları takip eden gölgeler gibidirler. 1-2 metre ötende durur, hiç birşey demez ve öylece başında bekler. Sen az ileri gidersin, oda senle beraber az ileri gelir :)) "Aym vatçing yu biç" edasıyla sürekli tependedir.

Fakat şunu biliyorum ki bunları yapıp yapmamak çalışanların elinde değil. Başlarında bulunan müdürlerin "Donumu istesinler onu bile satarım uleeeen!" , "Müşteri gelince yapışın, şunu ister misin? bunu ister misin? diyin, aklını karıştırın, indirimde ki ürünleri söyleyin, çapraz satış yapın, satabilirseniz kol saatinizi bile satın ulen müşteriye" tarzı aşırı satış hırsları yüzünden oluyo. Halbuki herkes biliyo ki bu durumu kimse sevmiyo.

Yani çocuk dötü pışpışlar gibi benim dötümün dibinde bekleyip sürekli bişeye bakmaya başladığımda soru sormanıza gerek yok aslında... Enteresan yani...

Birşeyler almak için biyere giden adam ne olursa olsun alır , benle ilgilenmese de ben gidip  alacağımı alıp çıkıcam nan zaten.  Ben almak istemedikten sonra dötünü yırtsa bana ürün satamaz :)  Müdürler böyle saçma satış prensiplerinden dolayı altlarında çalışan elemanları çok eziyolar. Tabii müdürleri de onun üst kademesindekiler eziyorlar. Sandviç gibi lan :D

Böyle ben bişey bakarken gelip yapıştıkların da "yapışma nan" yada "hacı anlıyorum sana böyle yap diyolar ama benden uzak dur pls" diyesim geliyo; fakat yapamıyorum. Elimde olmadan geriliyorum. Bu şey gibi. Mesela tuvalete gidiceksin, başında birinin sürekli bekleyip seni izlemesi ve "hadi zıç, zıçsana" demesi gibi. Bırak beni reyiz, gözünü seviyim :)

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

4 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Çoook fena bir konu bu, alışveriş yapasım varsa bile tadım kaçıyor... Benim şu zamana kadar "yardımcı olabilir miyim?" sorusuna verdiğim en etkili yanıt, "ben kendim bakabiliyorum teşekkür ederim, ihtiyacım olursa mağaza içerisinde olduğunuzu tahmin ediyorum" idi. Güzel, mini mini kız, kaçarak uzaklaştı yanımdan. Uzaktan gözlemeye ve diğer satış arkadaşına beni çekiştirmeye devam, o ayrı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin tepki cümleniz uzunmuş :) Ben sanki kötü bişey yapıyomuşum gibi utana sıkıla "bakınıyorum öyle" diyorum gitsinler diye =)

      Sil
  2. Ben de çok sinir olurum sınavda başında bekleyen hoca bir bu iki :)
    Zaten önce ben bakıyorum zaten derim o da çok sinirlendiysem yoksa zaten sırf sinir etmek için bir yerde yarım saat durup gittikten sonra bakarım :)
    Manyak mıyım?
    Evet :D

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları