Yazan / Çizen : Admin Panpa 7 Aralık 2012

günleri karıştırıp, ilham perileri, işsizken iş edinme, işsizlik, işsizlik komik, işsizliğe alışınca, işsizliğin doğurduğu, pazar günü cumaya gitmek, profesyonel işsiz, tüm ilanlar aynı,
İşsizlik dolayısıyla evde iş ilanlarına falan baktıktan sonra buraya girip "Günün yazısını yazmalıyım" yada "çizim yapmalıyım" diyip hazırlanmaya başlıyorum sevgili okur. Sonra şunu yapmalıyım, bunu yapmalıyım derken bir bakıyorum saat olmuş gece 03:00.

Üstelik sanki çok yoğun bir ortamda çalışıyormuşum gibi sorsan işlerim bitmiyo :)  Yani işsizim ama harbiden çok işim var hacı ^^

Sanırım bunun en büyük sebebi boş durmayı sevmiyo olmam. Yani bir şeyler yapmadan duramıyorum, sağdan soldan ilham perileri gelip dürtüklüyo paso, henüz niyetlerini de anlamış değilim. Bazende ilham perileri yokken (sanırım öğlen yemeğine falan çıkıyolar beraber) şeytan uğruyo. 
"Boşver lan, yat uzan oğlum ya... ne uğraşıyon zartla zurtla, işin mi yok?" tarzında vesvese vermeye kalkıyo. Fakat işin mi yok demeyeydi iyiydi çünkü orada zıçıyo. Evet işim yok napayım...

İşsizlik uzun sürmeye başladıkça gerçekten profesyonel işsiz olmaya başlıyosun, başka şeyleri kendine iş ediniyosun, işsiz olduğun halde hep yoğun oluyosun :) 

Fakat profesyonel işsizliğin en boktan yanı tecavüze uğrayan uyku düzenidir sevgili okur. Yani öyle enteresan saatlerde yatıp kalkmaya başlarsın ki günleri şaşırırsın. Ben bi ara bir günün 24 saat olduğunu unutmuştum neredeyse... Birisi bugün günlerden ne? dediğinde cevap vermeye korkar olmuştum nan yanlış söyler rezil olurum diye. 

Bir keresinde "Ulen ne zamandır Cumaya gitmiyorum, bi gideyim de arayı soğutmayayım" dedim. Neyse evde hazırlandım bi yarım saat önceden falan. 15 dk kalada abdest aldım bekliyorum. Nan arkadaş dışarı çıktım cami yoluna doğru yürüyorum fakat bi ben varım sanki :D  Normalde mahallede ihtiyarlar ölümün yaklaşmasının vermiş olduğu göt korkusuyla Cuma günleri namaza koşarak giderler, burun farkıyla birbirlerini geçerlerdi hacı. Kimseyi görmeyince garibime geldi. Numaradan bakkala girdim; selam abi naber? falan. Cumaya yetişicem bana ekmek ayırır mısın? dedim numaradan. Adam bi durdu, şöyle az bi beni süzdü (herhalde bu adam ne kafası yaşıyo, at kafası mı bu? diye düşünüyodu) "Bugün Pazar değil mi?" dedi.

Anammm... Profesyonel işsizlik hayatımı yaşarken 2 gün geride kalmışım ya la... Ben tabi bu dumur olma karşısında hemen reflekslerin verdiği etkileşimle "ahahah şaka yapıyorum abi ya, parkın oraya gidiyorum dönüşte alıcam" dedim. Sanki anadan üryan buz gibi suya sokup çıkartılmış, oda yetmezmiş gibi saatlerce kırbaçlanmış gibi hissettim nan kendimi. Az daha Pazar günü Cuma namazına gidiyodum arkadaş...
Aslında kazayla kiliseye gideydim, en azından peder reyizle bir iki kadeh şarap içerdik ^^

Bazen de alışkanlığım olduğu için erken kalkıyorum; mesela 7 gibi. Oturmayı deniyorum fakat bi süre sonra sol taraftan bi ses "Ya bi zittir git, bu saatte napıcan oğlum?" diye sitem ediyo, harbiden ne yapıcaksam? diyerek geri yatıyorum. Genelde "bidaha şeker yemiycem babacığım" diye yalan söyleyen çocukların ki gibi oluyor benim uyku. 1 saat uyuyup geri kalkarım diyorum; az daha, az daha derken bi bakıyorum saat olmuş 13:00...

Diğer bir konu ise, iş ilanlarının artık bünyede bağışıklık kazanması. Her gün iş ilanlarına bakmaktan artık beyin öyle bir folloşlaşıyoki, tüm ilanlar birbirine benzer, birbirinin aynı gibi görünmeye başlıyo. Ulen bugünün ilanlarına bakıyorum sanki dünün ilanlarıymış gibiler, e dünün ilanlarıda ondan önceki tarihlerin ilanlarıymış gibilerdi. İlluminatinin oyunumu ne bunlar... 

Yaaaa işte sevgili okur. Allah insanı işsiz bırakmasın, uzun süre hiç bırakmasın. Mazallah birçok şeyin profesyonelliği iyidir; fakat işsizliğin profesyonelliğinin foseptik çukurlarından farkı yoktur.
Sonraki yazılarda görüşmek üzere...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

4 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Ben günleri unutalı çok oldu da işsizlikten değil :)
    Saat 5-6 gibi de kalkıyorum ama işte beni dürtmüyolar bana yatıp ne yapacaksın diyolar ki eskiden ölü gibi uyurdum ne güzel günlerdi be :D
    Şimdi yorgunluktan bayılınca uyuyabiliyorum anca :))
    Annemler şok geçiyor gün içinde uyuduğumda o da arada bi oluyo işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladık ders çalışıyosun artiz :D

      Sil
    2. Karıştırdın galiba benim ben Şeyma :D
      Nan ben ve ders çalışmak annem okusa ağlardı emin ol :))
      Boş boş uyanığım ben ya :D

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları