Yazan / Çizen : Admin Panpa 15 Ocak 2013

Çocukken elimize geçen parayı direk çarçur ettiğimiz anlar :D
Harcamalıyız nan, harcamamız lazım oğlum. 5 paket jelibon, cipsten 3 paket, sakızdan 10 tane, 8 tane çikolata, 3 kutu bonibon ohhhh.... ver bakkal ver. Tüm parayı yemem lazım, cebimde durduğu zaman yünlü don giymişim gibi kaşıntı yapıyo.
Çar çur etmek benim işim, 1986 dan beri.

Eh, aslında birçoğumuzun yaptığı şeydir çocukken eline geçen parayla direk gidip bişeyler almak, ölümüne sağa sola saldırıp, gözle görülebilen herşeyi alıp yemek. Paranın cepte durması yasakmış gibi. "Taşıma oğlum beni cebinde, harcanasa. Bak oradan ayıcıklı jelibon poşedinin içindeki ayı al beni al beni diye kaş göz yapıyo resmen, harca beni harca, hiç olmadı git 5-10 tane çikolata alda kafamın içi şokella fabrikası olsun, hadi bakam aslanım benim"

Babam birileri bana para verirken hep derdi ama "bu ipneye 50 milyon ver bir günde harcar" diye. Şimdi diyeceksiniz ki 50 milyon büyük paramı?  Büyük tabi, hemde at kafası kadar. Çünkü bahsettiğim mevzu bundan 15 sene kadar önceleri.  O zaman bi çocuğa çıkarıp 50tl versen, çocuk ya önünde yağmur duasına çıkmış afrikalılar gibi dans eder, ya seni yeni babası ilan eder yada sana tapınmaya başlardı. OOO eli açık amca kutsa bizi, yeşillikleri yüzümüze sür diye. Gerçi o zaman kağıt 50 yoktu tabi oda ayrı mesele.

Bayramlarda falan kuzenle buluşur, direk amcaları ziyarete giderdik. Hani 3-5 bişey koparırsak çar çur ederiz diye. Bigün güzel bi hasılat elde ettik, bizim buralara da yeni bi burgerci açılmıştı. Uzun süre bu paraları nasıl tahtalı köye yollarız diye düşündükten sonra burgerciye gitmeye karar verdik. Fakat öyle zurger king, nac donals falan değil ; herifin biri karısıyla falan yapıyodu, içinde kontakt lens kadar ince bir köfte, üzerinde büzüşmüş teyze derisini andıran, içi geçmiş bir dilim domates, arada da ekmeği tombalak göstersin diye tıkıştırılmış kıvırcıklar. Dükkana girdik, "abi bi burger" cümlesini 10 kere kurduk sanırım. Topladığımız paranın alayını o gün adamın dükkanda harcamıştık.

Hani böyle parası çok olup barlarda falan tabak kıran kırolar olur ya, heh işte onların küçük versiyonları gibiydik o gün. Öyle yedik ki artık midenin dolmasını geçtim, sanırım anüse kadar tıka basa dolmuş olmalıydık. Çünkü yolda yürürken uzun adım atamıyo ve gülemiyoduk; belkide aramızdan biri hapşursa, o ivmeyle altına z-çması an meselesiydi. Ama olsun, belki de sadece burgerci reyizin dualarıyla cennete gidebiliriz...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

9 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Hatırlıyorum ben de aynısını yapıyordum, hatta hiç unutmam bir Ramazan bayramı sonrası toplamışız ganimetleri, bir de onu çarpı üç düşünün (3 kardeşiz) bu sefer harcamak yok deyip ben teslim aldım, koydum yeni aldığım barbili cüzdana. Neyse annem ekmek almaya yolladı beni, ekmeği aldım geldim eve cüzdan yok, sonra geri döndüm markete cüzdan var para yok :( O gün çok pişman olmuştuk paranın tamamını çar çur etmediğimize :) bu da benim bir anım, yazıyı okuyunca aklıma ilk gelen, çocukluğumdan öylece :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki bazen çar çur etmek lazım :D

      Sil
    2. Acı ama baya köklü bir deneyimle anladık ki, EVET :))

      Sil
  2. sulugöz diye bi sakız vardı, bi ara epey moda olmuştu.. hergün onu alıp suyun altına tutardık, sonra çiğneyip atardık.. akıl işte.. :))
    cipse kırspi diyoduk misal, galiba öyle bi marka mı vardı artık, neyse.. ama aynen, hergün, defalarca.. ama en iyisi de kesinlikle ufak mavi plastik kaplar, üstü samanımsı bi kağıt ve bağ lastiğiyle kapanmış şekerli leblebi tozuydu. o konuda hâlen pişman deilim, olsa gene... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sulugöz ve leblebi tozu benimde favorimdi :D Leblebi tozunu yemeye çalışırken az boğulma tehlikesi atlatmadık :D

      Sil
  3. hadi kim "poofff" diyecek deyip o tozun ağır ağır gırtlakta gezintiye çıkması ve takiben buz gibi su ya da şans yaverse cam şişede gazoz.. :D

    YanıtlaSil
  4. Manyakmışınız :D
    Yenir mi nan küçücük cüsseye o kadar :)

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları