Yazan / Çizen : Admin Panpa 18 Ocak 2013

Çizgi filmi daha iyiydi
Bazen böyle şeyler oluyo, nasıl becerdiklerini ise çözemiyorum. İzleyicisinin fazla olduğu, insanların severek izlediği bi çizgi filmin sinema filmini yaparken nasıl olur bi cacığa benzetemezsin de, çakma sarışınlar gibi ortada gezdirirsin.

Bahsettiğim çizgi film, yada film Avatar the last airbender.

Ben sabahları kahvaltı masasını kurduğumda tvlerdeki şakşakçıları izleyeceğime açar çizgi film kuşaklarını izlerdim; babamda yanımda camide saf tutan cemaat gibi yerini alır izlemeye başlar, kanalı değiştirmeye kalkarsam "Hahunhaaa going değişmeseneeee! Bakayım napıcak keloğlan?" derdi. Koca hava bükücüyü kel oğlan yaptın ya, pes artık.

Neyse efem demek istediğim çizgi filmini çok sevip izliyoduk, hatta çevremde de çoğu insan takipçisiydi. Çizim tarzı , içindeki az miktarda da olsa esprileri ve hikayesi iyiydi. Gerçi arada bi  Appa denen kanatsız, koca kaseli tombalak yaratığın nasıl uçabildiğini çözmeye çalışıp anlam veremediğimiz de olurdu.

Bi ara annemle yine kahvaltı masasında sünger bob'u izlemişiz kikirdeye kikirdeye, sonra avatar başlayınca annem mavi gözleriyle kitlendi ekrana, bende evin hanım kızı edasıyla kıvırtarak çayları dolduruyorum. O arada Appa denen süzme hayvanın havalanmasıyla beraber annem o soruyu sordu "Bu hayvanın kanadı yok ki, nasıl uçuyo?" Anneme fantastik kurgunun ne olduğunu falan anlatmaya kalksam biliyorum ki çok zaman alıcaktı, o yüzden bende "Uçan adam Sabri'nin kanatları var mı? Yok ama uçuyo. Bu bizon neden uçmasın" diye trolleşivermiştim birden.

Eskiden kadınlar toplanır her gün tv başında Yalan Rüzgarı'nı falan izlerdi ya, işte bizde öyle pembe dizi izlemek için bekleyenler gibi çizgi filmi bekler olmuştuk her gün. Sonra bigün reklamlarda "Avatar the last airbender" sinemalarda dedi. O an bi aydınlanma oldu, sanki dersin ki Cizıs'ı gördüm. Yada sınav sistemi olmadan cennete girmeye hak kazandım, o derece yani. Ufakta bi heyecan bastı, acaba filmi nasıl olacak diye.  Filmini izledim, gördüklerimden sonra uyanmamak üzere komaya girmeyi, beynimi dış aramalara kapatmayı düşündüm, hatta bir ara babamı arayıp "İmam bul gel, ölmedim ama canlı canlı tıkasın pamuğu" diyecektim hacı. O nedir ya? Hayır o nedir yani, harbi çözemedim.

Çizgi filmdeki avatar yerine bitane genç çinli çocuk gelmiş; hani avatar değilde, çinlilerin abartılı shaolin keşiş filmlerini izliyomuş gibi hissettim kendimi. Film desen, neticeme kamera bantlayıp, ellerimi kullanmadan, sadece neticemle film çeksem belkide daha iyisi çekerdim o kadar diyim. Elemanların hiçbirinin tipi olmaz mı ya ?  Mekanlar, karakterler, hikaye hepsi fantastik olma özelliğini kaybetmiş, klasik bi dövüş filmine zorla,  coplanarak sokulmuş sanki. Demek ki bazı şeylerin çizgi filmleri daha makbul...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

2 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları