Yazan / Çizen : Admin Panpa 3 Ocak 2013

Eminönü iskelesi,boğaz yolculuğu, Eminönü, Eminönü iskelesi, eve gitme denemeleri, gemi yolculukları, iyi uykular beybi, uyuya kalmak, vapur yolculukları, vapurda uyuya kalmak, Çengelköy, Üsküdar, Üsküdar iskelesi,
Tahminen 3 yıl kadar önceydi; Eminönü'nde grafikerlik yapıyodum sevgili okur. Fakat ben Üsküdar/Çengelköy'de oturduğumdan, önce bir otobüse atlayıp Üsküdar'a gitmem; oradan da kocaman troll adımlarıyla vapura yetişmem gerekirdi. İşin en sevdiğim yanı belkide sadece vapur yolculuklarıydı, acayip bişey, arınma seansı gibi hacı.

Bi akşam, saat 18:30 civarı Eminönü'nde işten çıktıktan sonra vapura bindim. Fakat ben biraz arıza bi kişilik olduğumdan kışın ortasında gidip geminin tepesine çıktım; manzarası güzel oluyo diye. Manzarasını yediğimin, akla bak... Neyse tabi soğuk havayı görünce bikaç kişi "burr burrr çok soğuk" diyerek içeri kapalı alana kaçtı. Bende ayakları uzattım geminin demirlerine, müfettiş gecıt'ı andıran paltoma sarıldım sıkı sıkı, kulağımda da en sevdiğim parçalar çalıyo. Ohhhh gel keyfim gel "iki tarla bostan yan gel Osman" sözünü icraata döküyodum resmen.

Neyse efem tabi gemi harekete geçti, ben ergenliğe adımını atmış aşıklar gibi aptal aptal gökyüzünü, denizi falan izliyorum, yüzümü rüzgara çeviriyorum falan. Zaman böyle akıp giderken ben uyuya kalmışım oturduğum yerde. Bi süre sonra uyandım, gözlerimi açtım, uyku sersemliğinin de etkisiyle yanaştığımız iskele yazısını okumakta zorlanıyorum; alkolik gibiyim. Kendi kendime "Aha Üsküdar iskelesine geldik" dedim, tam ayaklanacaktım ki gördüğüm manzara karşısında hiç beklemediği halde piyangodan büyük ikramiyeyi tutturan fukara gibi dona kaldım. Karşımda "Eminönü iskelesine hoşgeldiniz" yazıyodu.

"Nasssıııııı yaaaaaa!" diyip saate baktım, saat 22:00. Kendi kendime "ulen acaba gördüklerim gerçek mi, rüya mı?" diye düşünürken akabinde olayın gerçek olduğunu çözmem çok zaman almadı. Artık geminin en tepesinde nasıl uyuduysam, nasıl bir rahatlık bulduysam o babasını sattığımın tahta oturaklarında, saatlerce uyumuşum. Gemi o kadar çok git gel yapmış ki Üsküdar - Eminönü arasında, artık folloş olmuş. Aklıma zıçayım ne vardı böyle uyuyacak diye kendi kendime söylenirken iskeledeki görevli gördü beni. Gemiye girip yanıma geldi; "Tekrar Üsküdar'a geçmen için jeton alman lazım" dedi. Bi an "bi sktr git 40 kere gidip gelmişim şimdi mi gördün?" diyecektim ki, diyemedim la. Uzun süren üstü açık gemi yolculuğu ve kış havasının etkileriyle yüzüm öyle bi donmuş ki adama cevap bile veremiyorum. Ağız tam açılmıyo, japon balığı gibi bekliyorum adamın önünde. Çok zorda olsa, botox yaptırıpta konuşmaya çalışan kokoş kadınlar gibi bi cümle kurmayı başardım "İn- in- inmemüştüm kie tekr-tekror binmok içan jiton ala-alayam"

Görevli şöyle bi baktı bana, büyük ihtimal içinden "deli mi nan bu tipini z-ktimin" demiş olmalıydı, çünkü yağlarının büyük oranla toplandığı dötünü yüzüme doğru döndü ve aksi istikamete gidip gözden kayboldu.

Bende biraz zaman takıntısı vardır; yani zamanı boşa harcamamak gibi, anlatması güç bi takıntı. O yüzden boşa giden zamana üzülmemin yanı sıra, tekrar sanki işten yeni çıkmış gibi Eminönü'nden Üsküdar'a yolculuk edecek olmam ayar etmişti beni. İnsanlar hatalarından ders çıkarmalı dimi sevgili okur? İşte bende o gün "Gemide tekrar uyursam çüksünler beni" dedim. Fakat çok değil 4 gün sonra yine aynı mevkide, aynı şekilde uyuya kalıp iki semt arası nakış dokudum (çalınan cüzdanım ve giden 400 ytl de cabası). Demek ki ben hatalarından pek ders çıkartabilen biri değilim hacı; yada gemiler o ara benim bünyede bağımlılık yapmıştı, paslı metal kokuları, gıcırdayan ahşap sesleri, manitusuyla telefonda aşk muhabbeti yapan leylalar, mecnunlar, yanımda elinde fotoğraf makinesi ile her gördüğü otu b-ku "Oooo maaaayy gaaatt, John, luuk it" edalarıyla resme alan turistler falan...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

7 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Haha... Güldurdün beni. Allah ölme emi :P

    YanıtlaSil
  2. Ama oluyo öyle şeyler :)
    Uyku bi anda bastırması normal deniz kokusu rahatlatmıştır seni :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni rahatlatan şey mallığım =)

      Sil
    2. Biliyodum böyle diyeceğini :)

      Sil
  3. asdjhksajhda :D random güldüm.

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları