Yazan / Çizen : Admin Panpa 27 Şubat 2013

Baba resmi,babalar,baba,baba komik,babamdan nameler,babamın sözleri,adminpanpa
Biz Karadenizli bi aileyiz, ben doğma büyüme İstanbulluyum fakat babam için aynı şeyi söyleyemem :)  Kendisi gençliğinde Trabzon'da gemilerde çalışmış, oranın havasını yıllarca solumuş biridir. Oradaki havanın insana verdiği özelliklerden midir yoksa doğal bir yaratıcılık mı söz konusudur bilemem... Çünkü bi insan laf sokarken yada küfrederken ancak bu kadar yaratıcı olabilir hacı.
Bak şimdi mesela belli durumlar karşısında bana hiç acımadan, gavura vurur gibi savurduğu cümlelerden bi kaçını yazayım:

Diyelim ki bi şeyi onun istediği gibi yapamadım, yada beklentilerinin aksine işler yaptım. Akabinde şu cümle gelir.
"Senden adam olursa eşeğin z-k-nden kaval olur."
Yani demek istiyo ki, senin ben çocuk gibi aklına oturayım, yetimhaneye vereydim daha iyiydi seni; çünkü senden bu gidişle bi b-k olmaz.

Ergenlik ve sonrasında mutasyon geçirip öyle kalan vücudum yüzünden sık sık ayna karşısında sivilce patlatma operasyonları yapıyodum. Sonra anneme gidip "anne yaaaaaa bunlar geçmiyooooo" diye mızmızlanır, şefkat isteyen ayı yavrusu gibi hareketler yapardım. Babam mutfaktan bu sözümü duyar, ağzında yan duran sigarasını tüttürerek ve akabinde yere düşen izmarit külleriyle annemin sinirli bakışları altında gelir, beni 2-3 saniye süzdükten sonra ciddi ifadesini bozup sırıtarak şunu der:
"Ellerini aç, avcuna işiyim, yüzüne bi sür geçer" 
Buda yetmez, illa trolleyecek ya, sonrasında makarayla karışık bilimsel açıklamalara başvurur "valla bak, bilimadamları açıkladı çiş sivilceye iyi geliyomuş keh keh keh" diye...

Muhabbettler yine paraya döndüğünde (ki babamla muhabbet etmek zorunda kaldığımda bu muhabbetlerin %90ını para oluşturur. Zannedersin ki İmf ile İş bankası sahipleri birbiriyle konuşuyo) Bi süre sonra durduk yere "ilerde evleneceksin" lere gider konu. Nasihatler ağır makinalı tüfek gibi tatata tatata gelir bana. Fakat ben hergün aynı mermileri yediğimden tüm cümleleri ezberlemiş, hatta hecelere bölüp, anlatım bozukluklarını bile tespit etmişimdir. Para ve gelecek üzerine giden bu muhabbette babam daha fazla dayanamaz ve içindeki öz benliğini ortaya koyar:
"Karın tuz isteyince g-tün buz der"
Çok yaratıcı, akılda kalıcı,melodik bi o kadar mübalağa ve teşbih-i beliğ sanatlarını barındıran, dış ülkelerin filozofları tarafından duyulsa "Ooooo Jizısss Kırayst!" dedirtecek yapıda bi cümledir.

Çocukken falan para isterdim, yok derdi (genelde hep yok derdi :D) Sonra ben "ulan belki ısrar eder, Ajdar gibi hareketler yaparsam pes edip para verir" diye düşünerekten ısrarla "baba para, baba para, para lazıııııııııım" derdim. Artık dayanma sınırı çatlamış olan babam, yattığı çekyattan ayağa doğrulur, bıyıklarının altından gülmesini saklamaya çalışıyomuş gibi çakma bi kızgınlıkla:
"Az önce tuvalete çıkarttım para, git al, yüklü miktarda hemde" derdi.
Bu sözü o kadar sık kullanırdı ki, bi ara harbiden babamın para z-çtığına inanacaktım. Gidip bakmayı bile düşünmüştüm harbiden tuvalette paramı var lan diye.

Daha aklıma gelmeyen onlarca sözü var, böyle not edilesi, kamyonet arkasına yazılası. Belkide mizahi yönümü geliştiren etkenlerden biride böyle bi babayla beraber büyümüş olmamdır :)

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

20 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Ailece komiksiniz ya:)))

    YanıtlaSil
  2. uyyy demek tirabzonlusun ha...:)) benim annem de akçabatlı. kendisi acayip komiktir. ben niyeyse çekmemişim hiç. Samsun'a gelince kibarlaşmışız pek. Ama tüm arkadaşlarım benden çok annemden hoşlanır. bazen sinir bozucu olsa da genelde eğlenceli. bedava kabare:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle :D Babamında çok fazla Fan'ı var :D Bu gidişle fan club açıcaz adama :D

      Sil
  3. Cok iiydi ya :D nesem yerine geldi :)
    Keyboarduna saglik panpa :)

    YanıtlaSil
  4. Baba olmanın gelişim süreci bu. Doğal ilerleyişi bu şekilde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o şekilde ilerlemeyi düşünmüyorum :)

      Sil
  5. Yaklaşık 15 dakikadır başlığı çözmeye uğraşıyordum. Beynim o kadar sulandı ki ''BABAMDAN NAMELER''i Bambamdan nameler diye okudum. :D
    Yazı güldürdü beni. Sağolasın. :))

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten yaratıcıymış, bunları topla bence koy bir köşeye ileri de bir bakmışsın "çocuklara nasıl sitem edilir" isimli el kitabını yaratcı içeriği olur :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. İletişim tavan yapmış ama çok hoş.sabah sabah neşelendim :)

    YanıtlaSil
  8. :)) Karadenizlilerin zekasına her zaman hayran kalmışımdır.

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel işte :D
    Bak bunları yazdım bi kenara çok sevdim :D

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları