Yazan / Çizen : Admin Panpa 9 Mart 2013

Mezarda kullanmalık eşyalar, eşya sevgisi, annelerin eşya sevgisi, fazla eşya,aman onu kullanma
Önce gözüme bi fincan çarpar, böyle resmen "beni seç beni seç" diye sinyal yollar beynime. Bende dayanamayıp alır, bi güzel çayı doldurmaya başlarım o arada terlik ustası annem gelir:
- eeeeeaaaAAAA ! Onda içme, kullanmalık değil o !

Güzel, geniş bi porselen çarpar gözüme, sahilde Adriana Limayı görmüş keko gibi sevinirim, çünkü cipsler ve ıvır zıvırlar öyle herşeye konmaz hacı; uygun ve ruhuna hitap eden kabı bulmak zordur. İçine cipsleri doldurup mutfaktan çıkarken kapının önüne pokemon topundan çıkarmış gibi annem fırlar:

- Abdullaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah !  Bırak o porseleni çabuk !
- Neden ya ?
- Kullanmalık değil o !
- Töbe ya, cizıs kırayst...

Gözünü sevdiğimin eşyaları esir aldı nan bizi, bi kase kadar, porselen kadar değerimiz yokmuş be reyiz. Ne demek kullanmalık değil, neden alıyoruz ki o zaman ? Mezarda kullanmak için mi?
Öldük diyelim, yer altında çay günleri, cipsle beraber eğlence geceleri mi düzenleyeceğiz? Ben pek zamanım olacağını sanmıyorum. 
- Anne kurtlanmış Kadriye teyzeyle günahkar Hayriye abla bize oturmaya gelcekmiş, değerli porselenleri çıkartıyım mı?
- Abdulleaaeeeeaaaaah ! Heee... Doğru ya biz ölmüştük dimi... Tamam tamam, kullanalım getir.

Film izlerken kayık olan tipim dengede durabilsin diye başımın altına bi yastık daha eklerim bazanın altından alıp. Annem hareketimi Nasa'dan takip ediyo, yada manevi bi yolla takip ediyomuş gibi çıkar yine aniden önüme:
- Ne yapıyosun öyle?
- Film izliyorum...
- Bırak o yastığı çabuk, nereden aldın onu?
- Bazanın altından.
- Koy şunu geri yerineeeeeeeeeeeeee!
(O an gelen metallica solistlerine taş çıkartan bi çığlık sesidir. Yusuf yusuf etkisinin insan üzerinde yarattığı terleme ve artan kan basıncı ile beraber yastığı aldığım yere geri koyar, filmi izlerken şekilden şekile girer, dondurulmuş hayvanlar gibi durmaya çalışırım)

Bak yemin ediyorum şu yukarıda yazdığıma inanmayın, biz ölsekte, yer altında freddy kabuslarına tıkanmış bacaksız veletler gibi koştursak, saatlerce Ajdar müziğine maruz kalmaktan ölüp çürüsek bile annem o eşyaları kullanmaya izin vermeyecektir. 

Hani bazı insanlar der ya "Aaaaayyyy bu eşyaları cinler sahiplenmiş ayollll, almaya kalkınca çarpıyolar" Nan bi git yaaa.... Ne cini? Ben sana onun ne olduğunu söyliyim. Diyelim ki öldük, annem gibi kadınların ruhları geziniyo etrafta, bakıyo sen menekşe desenli güzel bi bardak takımında çay mı içiyosun? hemen gelip ensene patlatıyo bi tane "O kullanmalık değillllllllll!" diye... Sende zannediyosun ki cin çarpıyo, ne cini be hacım, eşya seven kadınlar derneğinin üyeleri onlar :) 

Çaydanlığı ocakta mı unuttun? Bakıyo eğer çaydanlık çok güzel, hoş bişeyse, sırf çaydanlık yanıp neticeme benzemesin diye gelip sana 2-3 tane sağlı sollu patlatıyo, sen gene ortada "cin çarptı!" diye geziniyosun. Hayır  ya, sadece "çaya bak yoksa çaydanlık yana yana rezil olucak leeen!" demeye çalışıyo sana. Neyse yapacak bişey yok, ben gene komşunun çocuğuymuş gibi yaşamaya devam edeyim kendi evimde. Yakında "terlikten su iç" der bu bana :) 

Sırf uyuzluk olsun diye üzerinde "Bobi" yazan bi mama kabı alıp yemeğimi ona koyucam, gıcıklığına masada o kapta yemek yiyecem, derdim demesine de, o zaman da kafamın üzerinde kırılacak olan bu güzide kabın kafamdan çıkartacağı melodik seslerden korkarım...

Not: Bu makalem Tünel Dergi'de yayınlanmıştır.
YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

15 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Benim annemde aynen öyle, ben evlenirken şu salona konulan büfe takımından almam için yalvardı resmen. Neden dersin çünkü içine o hiç kullanılamayan likör takımı viski takımı vs alınacak, böyle altın yaldızlı falan. Yahu annem hayatında alkol almamış ama kendi büfesinde viski takımı var. Viski takımından süs mü olur. Bana aldıramadı ama bazı şeyleri misafirlik diye işaretledi, onları kullanamıyorum;))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe, bizde de benzer durum var, alkol alan yok fakat vitrinlerde şarap kadehleri var =)

      Sil
  2. Keyifli ve gerçekçi bir paylaşım olmus. Tesekkurler. ..

    YanıtlaSil
  3. Bu eskilere ait bir alışkanlık sanırım, bir de şey vardı Misafir Odası..O da misafirden misafire kullanılırdı :)
    Ya bak ben senin yazıları okuyunca neşeleniyorum, baktığın açı; ne güzel bakış açısı :)
    Böyle kal :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bizim evdeki misafir odasıda aynı. Müze gibi, içerde paşa yatıyo sanki ^^ Kaç yıldır oturamadım o odada bi, popom hasret kaldı o odaya =) Teşekkürler ;)

      Sil
    2. Bak yine güldürdün, kocaman :D

      Sil
    3. :) Bi işe yaradığımı bilmek güzel bi duygu :D

      Sil
  4. Bekarken bizde de aynı durum vardı. Annem misafir odasındaki koltukların üzerine oturtmazdı bizi eskiyecek diye.. Benim evimde öyle bir oda yok, ben önce kendi rahatıma bakarım. Misafirim de gelsin yanımda oturuversin.
    Benim annemde durum daha vahim.. Gelecek olan misafirler düşünülerek 18 adet yastık 6 adet yorgan, 4 adet battaniye, sayısını bilmediğim kadar pike, nevresim hazırlamış.. Sanki ev değil saray.. O kadar insanı nasıl yatılı ağırlayacağımızı düşünmüşse.. Evlenince çoğunu komşulara dağıttım..
    Yine çok güzel anlatmışsın.. Çok güldüm!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim gülmenize sevindim :) Bu arada annenizdeki durum annemde de mevcut, şuan yazmakta olduğum masadan yukarı bakınca kafamın üstünde 5-6 yorgan var, bigün bi düşseler kafama tamda ben çayı hüpürdetirken b-k yolunda ölürüm herhalde :D

      Sil
  5. Ben de hiç girilmeyen misafir odalarına her zaman sinir olmuşumdur. Allah'tan biz de hiç öyle bir oda olmadı. İnadına girerdim yoksa. Yazık günah yahu yepyeni eşyaları çürümeye bırakmak. Ayda yılda 1 misafir uğruna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle :) Anlam veremiyorum zaten ^^

      Sil
  6. Annem de öyleydi :)
    Artık o titiz kadını ne hale getirdiysek bişey demiyo :D
    Misafir odası insan girmeyen oda gibi bide büfe mi deniyo yok ya başka bişeydi heralde işte her neyse o çay fincanları vardı yalvar yakar 2-3 kez aldık bi de benim masa hazırlarken tabak felan takıntım var (bi o eksikti tam oldu :) ) istediğimi koyuyorum izin vermezse çirkefleşiyorum :D
    Nrrde kalmıştım ha tamam o fincanları kullandık bi baktım kaldırmış bizimki hemen :)
    Bu kez kadehler ve böyle altın işlemeli bi bardak takımı var onlara göz diktim vermem diyo göreceğiz el mi yaman ben mi :D
    Tabi ki ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanmamak için aldıysak napcaz onları dimi :) Bence de sen yamansın alırsın sen :D

      Sil
    2. Önce bi şirinlik yaparım baktım olmuyo çirkefleşir yine de alırım :D

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları