Yazan / Çizen : Admin Panpa 31 Mayıs 2013

asgari ücretle üç çocuk, greencard, israil asıllı, israil demeyeydin iyiydi, israilin amk, israilli işveren, iş görüşmesi, milli gelir çüküm kadar, telesatış işleri, Türk israil, yeşil kart, 3 adımda kendini zikertme sanatı,
Sabah 8.30 da kalkıp "emaaaan yeaaaa" 30dk daha uyuyayım nasılsa yetişirim, "at gibiyim mübarek" diyip geri uzandım yatağa. Kıç ayrı, baş ayrı, kol ve bacaklar ayrı yerde, pusula üzerindeki oklar gibi. Beşiktaş'a doğru iş görüşmesine giderken uzun süredir işsiz olmamdan dolayı beklentilerimi öyle dibe çektim ki, ülkemize gelip sokak köşelerinde, deniz kenarlarında saat satan zencilerin bile daha büyük maddi beklentileri vardır. Umutlarımın üzerine mason fili, o devasa, zeytinimsi kırışık kıçını koydu.

İş görüşmesi önce süslü sözlerle doldu taştı, kör ineğini satmaya çalışan çoban misali üstü örtüldü falan. Sonra mevzu şartlara geldi ve sevgili iş veren hanım başladı anlatmaya; bende her cümlesine iç sesimle karşılık veriyom çünkü dayanamıyorum, sanki içimde Elvis dans ediyo...

- 850 tl maaş veriyoruz.
- İç ses (850 ben sana vereyim ameke)
- 150 yol veriyoruz.
- İç ses (Bide vermeyeydin babasını satayım, 850 tl veriyosun zaten)
- Yemek yok
- İç ses (Tabi, ofisteki kapı kollarının üzerine ketçap sıkıp yeriz zaten ne varki. Hatta insanlar tıpkı balıklar gibi bakterilerle beslenebiliyomuş, kirli fayansları falan yalarız, yanına da soğuk bi kola açarız oh mis, madırfakir...)
- Yaptığınız satışlara göre prim alıyosunuz, yani aslında burda kimse 850ye çalışmıyo.
- Hı - hııı edalarıyla kafamı sallarken iç ses (bi sittir git ya, babası sarkozy kılıklıya bak sen... yarış paso yarış, sat, hadi sat... kimse o parayı almıyomuş...)
- Zaten 850ye çalışan yani hiç satış yapamayan olursa bi süre sonra yollarımızı ayırıyoruz.
- İç ses (Lan totoş aleyhiselam, çikolatamı satıyosun, greencard diyosun bana, peynir-ekmek sanki. Ayrıca çağırırken "satış değil, siz sadece alan insanları arayıp bilgilendiriyosun dememişmiydin?")
- Şöyle bi firmayız, büyük bi firmayız, yeşil kart alanında dünya deviyiz bla bla blaaaa...
- (Hee dünya devisiniz, götümün antifirizleri... Kime sorsan alanında lider, dünya devi falan zaten. Belli süper lider bi firmasınız 850 tl ben sana vereyim de bize ütüye gel)

Ve tüm olayı kopartan, benim gemiyle eve dönerken düşünüp düşünüp mal mal kendime gülmeme sebep olan o an geldi hacı. Normalde ben pek küfür eden biri değilimdir; sevmem yani, yakıştırmam. Fakat olayı tetikleyen aşağıdaki cümle oldu:

- İsrail asıllı bi firmayız, merkezimiz İsrail'de. Şöyle bi firmayız, at pipisi gibi bi firmayız, falanız filanız...
- "İsrail asıllı firmayız" cümlesinden sonra anlattığı hiç bi şeyi dinleyemedim, ruhum galeyana geldi resmen, içimde sakladığım israil gündemine dair hatıralar uyanıverdi, aptal küçük çocuk oyunları gibi içimden tekrarlamaya başladım (İsrail'in totosuna bacağım girsin, İsrail'in totosuna bacağım girsin, İsrail'in totosuna bacağım girsin...)
- Evet, ne düşünüyosunuz ?
- Yok, teşekkür ederim. (Çok farklı cümleler kurmak isterdim reyiz, fakat o cici kadınında kabahati yok bea... İsrail gelmiş 850tl maaşla ülkem insanını at gibi koşturuyo, vay bea, içim acıdı lan...)

Gemiyle Üsküdar'a dönerken kendime kızdım biraz, niye görüşmeye gittim diye, bi yandan da içimden sürekli tekrarladığım şu "İsrail'in totosuna bacağım girsin" aklıma geldi, "evet ne düşünüyosunuz?" dediğinde "İsrail'in totosuna bacağım girsin" deseydim falan :) Gözümde öyle bi canlandırdım ki geminin üstünde açık havada demirlere tutunmuş bi halde yanda duruyodum kahkaha attım birden, sonra kikirdeyip sırıtmaya başladım. Ağzını açmış sırıtan bi ata güneş ışığı sansıyarak selamlıyodu adeta. Yan tarafımda oturan üçü erkek üçü bayan Alman grubu bana  garip garip bakmaya başladı, tamam itiraf ediyorum, çocukken aşırı miktarda at eti tükettim.

Çocuk yaşlarını geçmiş, hayata tutunmaya çalışan insanlara asgari ücret teklif edip yarış atı gibi kırbaçlayarak verim almaya çalışan bu düzenin içine zıçayım, sifonu da çekmeyeyim kalsın öyle. İbreti aleme örnek olsun...
KÖTÜ SÖZLER İÇİN ÖZÜR DİLERİM, BEN KÖTÜ BİRİ DEĞİLİM :D

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

13 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. kesinlikle az bile :) ne zaman iş aramaya koyulsan hepsi ya düşük maaştır, yada eşek gibi çalıştırıyordur. bakalım askeri ücret vergisi kalkacak diyorlar ya belki biraz daha rahata erer herkes. umarım sende gönlüne göre bir iş bulursun artık. iş arama psikolojisi çok kötü, bir süre sonra psikolojisini bozuyor insanın. psikolojin bozulmadan daha fazla kurtarırsın inş kendini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikolojim bozulacağı kadar bozuldu valla :) Turşu fıçısında bekleyen hıyar gibi hissediyorum kendimi :D Birçok şeye olan bakış açım ve bazı şeylere olan inancım değişti diyebilirim...

      Sil
    2. zor bi dönem ama illaki geçer. En azından geçici de olsa başlarsın bir yere sonra alttan alttan arama çalışmalarına devam eder, buldun mu kafana göre kaçarsın, yani öyle umut ediyorum :)

      Sil
  2. bende sendenim işsiz tayfasından evde oturmak çok zor çok insana bir saatten sonra aynalarla ve duvarlarla konuşmaya başlıyor.ben bir ara kendim sorp kendim cevaplamaya başlamıştım ki baktım olmuyor kendimi kütüphaneye falan yazdırdım ne bileyim arada bir oraya gidiyorum da değişiklik oluyor en azından manyak manyak saatlerce kitaplara bakıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bi süre sonra ne yapsan da unutamıyosun :)

      Sil
  3. Seni takdir ettim, İsrail'inmiş a....sen biliyorsun.

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı bir iş bulursun inşallah...
    Artık sistem iyice köleliğe döndü. Karın tokluğuna bile değil karın açlığına çalışıyoruz.

    İsrail konusunda şunu söyleyeyim; Hayatımda hiç bir zaman insan ayırt etmedim herkesin burun kıvırdığı insanlarla bile oturup muhabbet ettim, Yahudiler hariç. Kendisini insanlar üzeri bir yarı tanrı olarak gören insanlar bunlar ve devlet politikaları da bunun üzerine kurulu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende pek ayırt etmem, fakat İsrail'in adını duyunca iş değişiyo :) Dediğin gibi.

      Sil
  5. Aa çok kötüsün seen :D
    Bu ne ki ben neler dedim içimden :D

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları