Yazan / Çizen : Admin Panpa 9 Mayıs 2013

Japon balığı,japon balıkları,japon akvaryumu,japon balığı hastalıkları,japon balığı bakımı
Ne baktığımı kavrayamadım gitti haciiiiiii... Balık mı? yoksa çocuk mu bakıyorum? işin içinden çıkamadım gitti iyi mi... Dışarıdan herşey ne kadar da kolay görünüyodu bea. Ahhh japon balıkları ah, ömrümü yediniz lan ömrümü, size gösterdiğim ilginin yarısını kendime gösterseydim şimdiye 2 dil daha biliyo olurdum babasını satayım.

Meğer bu balıkların çocuktan pekte farkı yokmuş reyiz. Önce akvaryuma koyarım, sularını değişirim iş biter dedim. Hani çocuğun mamasını yediririm, kıçını bezlerim yeter fikriyatı gibi. Fakat ı-ıııh nayn hocam nayn... Yeni bebeklerin bağırsak sistemi dengeyi bulana kadar fıskiye gibi çalışır ya hani, ya biliyon işte demek istediğimi. Mesela yiğenimin bebekliğini hatırlıyom bi zıçardı, böyle bi zıçmık olamaz, sanki biberonda süt yerine kimyasal madde dayamışlar çocuğun ağzına, hulk gibi yeşil yeşil zıçıyodu. Kokusu ise bildiğin saçkıran, az bi snif sniff diye içine çeksen kıçındaki kılların "Faaaakkkk" diye çığlık atıp ölmesi an meselesi.

İşte japonlarında benzer sayılmasa da bununla yarışabilecek bi dışkılama potansiyeli var. Bu arada japonların diyip duruyorum, japon balıkları demek istediğimi anlayın yani, ırk olarak japonların demiyorum :) Akvaryum odamda, yatağımın tam sağ tarafında. Yatağa uzandığım zaman yetimler gibi yorgana sarılıp sağ taraftaki akvaryumu izleyebiliyom yani. Bi sabah uyandım; gözlerim odada ufo görmüşüm gibi açıldı. Akvaryumun içinde up uzuuuuuuuuuuuuun bişey vardı. Kendi kendime panikleyip "yılan mı lan? kurtçuk mu girmiş leaaaan akvaryuma ?" diye akıl yoksunu fikirler üretip ayağa dikildim. Akvaryumun başına gittiğimde yaşadığım şoku, sadece böbrek taşı ameliyatı olduğum zaman pipimde o koca kalın idrar borusunu gördüğümde yaşamıştım reyiz; o derece yani. Nan bi baktım meğersem zıçmıkmış o, balığın teki bir zıçmış, bir zıçmış, rekorlar kitabına aday olucak sanki pezevenk.

Sonra bide hastalıklar başladı. Önce beyaz benek hastalığı, böyle her yerleri bembeyaz noktalar doldu. Hemen ilacını aldım, netten araştırdım, akvaryumculara danıştım falan. Söylediklerini uyguladım. Sanki bebeğim hasta olmuşta çare arıyomuşum gibi. Sonra bazılarını kurtaramadım, bazıları ise ölümle vaşak geçip yaşamaya devam etti. Peki bitti mi? Nayır dostum nayırrrr... Bu seferde mantar hastalığı çıktı, yanlarındaki deriler erimeye başladı falan. Yine aynı senaryo, ilaçlar, araştırmalar, zartlar, zurtlar... Ama mantar için uyguladığım hiçbişey işe yaramadı, afro amerikan dudağına sahip japon balıklarım Banu Alkan'ın silikonlu dudaklarının edasıyla bana mucuk mucuk yaparak yavaş yavaş ölüyolar akvaryumda, buda canımı çok sıkıyo. Bebekler gibi sürekli hasta oluyolar. Üstelik her şeyi deniyorum, iç filtre, kaya tuzu tedavisi, ilaç tedavisi, nitrat dengesi, falan filan inter milan... Enteresan olansa bi kırmızı japonum var, tam 2 yıllık en eski balığım o. Bu totoşa hiçbişey olmuyo, diğerleri yanında yavaş yavaş yamuluyo resmen, bissürü balık gömdü, kendisi hala makara peşimde ipnenin.

Balık diyip geçmeyin efem, bildiğin çocuk yahu, yani akvaryum almayı falan düşünüyosanız önceden söyliyim, çok emek ve bilgi istiyo balık bakmak. Benim bunlara baktığım kadar çocuğuna bakmayan anneler var lan :) Bazen mutfaktan bizim odaya giriyorum, daha ben odaya adımımı atar atmaz hepsi akvaryumun içinde fır dönüp beni gözetlemeye başlıyo ya, işte o an anlatılmaz be, balıklara aptal diyenler totoşumu yesin. Besleyenler gayet iyi bilir onların aptal olmadığını. Öyleki beni bile tanıyolar, başkası gelince pek sallamıyolar. Anaları gibiyim lea, acaba meme versem emerler mi ? :) Ben bu işin bu kadar zor olduğunu bilseydim balık alcama bebek alır ona bakardım , aynı şey babasını satayım.

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

17 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. :) :)
    Allah kolaylık versin.
    Zor diye biliyordum ki, doğru imiş. Bir de balığın cinsiyle de ilgilidir zorluk derecesi. değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle :) Mesela lepistes yada moli beslesem 1 haftada japonun 1 gün zıçtığı kadar zıçamazlar :D

      Sil
  2. Çok güldüm ya :)) iyi baba olacak demek ki sizden ..Kedi besleyin kedi.. Tavsiye ederim şiddetle..

    YanıtlaSil
  3. Balık satıyorlar da bebek satmıyorlar hacı onun için böyle devam :)

    YanıtlaSil
  4. bizim evde de japon var ama bana hiç bakmıyolar varsa yoksa eşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senden elektrik alamıyolarmış :))

      Sil
  5. Bu yazı bana yararlı oldu. Balığın mı var derdin var demek. Tam da beslemeyi düşünüyordum, ne diyim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :D
      Ama soğutmuş olmayayım yani seven insan katlanır derler ben bunca otuna bokuna rağmen bakıyorum :D Hatta koloniyi büyüttüm başka tip balıklar bakıyorum artık :)

      Sil
  6. aynen balık işi zor iş bende 2 japon bir çöpcü var hadi beslemesine beslersin ama o yemler ne pis bir şey ya açıkta kaldımı yandın hemen etrafı karınca doluyor bildiğin e5 karayolu :) birde suyu temizleme nh3(amonyak) birikiyor bu sefer hamam böceğini çekiyor veya balık ters dönüyor :) bizim komşu çocuğu geldi elinde benim balık dedim ne yapırsın balık ters dönmüş akvaryum üstünde yani mefta olmuş o da yetişmiş eli almış oynuyor oğlum sen ne cins bir yaratıksın hiç korkmadan ekliyon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenince kolay ama cidden uğraş istiyen bişey :) O yemlerin ağzını sımsıkı kapaman gerek :)

      Sil
  7. Alıp bir ayda öldürmeden bakabildiğim Japon balığı henüz daha yok. Bende bakmaktan vaz geçtim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bitane var 2 yıldır benle beraber :) Yiye yiye obez usta gibi oldu :) Şimdi farklı balıklar besliyorum :)

      Sil
  8. O nasıl bi bebek anlatıştır ya iyice soğudum :D
    Yok zaten balıklardan vazgeçtim :D

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları