Yazan / Çizen : Admin Panpa 1 Mayıs 2013

generalcilik, lego savaşları, mahallede cips alır, mim sorularına cevaplar, mimlendim, ninja kaplumbağacılık, oyuncak askerlerimle, power rangerscılık, taso, taso oynardık, uçmaya çalışırdım,
Sevgili ağlak yazar pehito beni mimlemiş (kendisine taktığım lakaptır :)) Aslında mimleri sevmem fakat konu biraz klasik mimlerin dışında olunca cevaplamak farz oldu. Çocukken oynadığımız oyunlarmış efem konumuz, ben başlayayım yardırmaya:

Tabi her çocuk gibi bende saklambaç, yerden yüksek, yakan top, bildirbil falan... Bildirbill nasıl yazılıyo nan? aklıma aşağıdaki diyaloğu getirdi :
-kimoo? 
-bill'dir bill kızım aç kapıyı.
Bu oyunları akşam hava kararana kadar oynardım, hava kararınca yemek saatinde evde ol derlerdi hep, ben oyuna dalmaktan havayı bile farkedemezdim, ne zamanki babam kafasını camdan çıkarıp:  "Ağzına s.....n evladı saat kaç oldu gelseneee" diye bağırsa işte o zaman fark ederdim oyun saatinin bittiğini.

Bu klasik oyunların dışında anormal yanlarım da vardı, hayal gücüm anal fisur rahatsızlığı gibiydi, bi rahat vermiyodu bana, keza kankam da aynıydı. Şimdi bu enteresan oyunlarımı sıralayayım:

Ninja kaplumbağacılık:
Kankam lider olmayı sevdiğinden leonardo olurdu, bende donatello. Sanırım odunları sevdiğimden olsa gerek. Sonra mahallede bikaç çocuk daha bulur birbirimize dalar, yada çayır çimende hiyyaaaa diye bağırıp gaza gelir, kazayla birbirimize arada bi patlatırdık. Raksdedi ben olcam, Bibap ben olucam diye birbirimizle az kavga etmedik...

Power rangerscılık:
-Ben beyaz ranger olucam
-Hayır ben olucam
-Hep sen oluyosun beyaz ranger Apo
-Tamam yeaa, bende siyah ranger olayım madem...
Ne salaktık hacı ya, boş buzdolabı, televizyon kutularını toplar, onların sağını solunu kesip üzerimize giyerdik robot gibi :) Güyya power rangers olduk, kafamız, kolumuz her yerimiz kutu olurdu, dünya üzerinde üzerinde "Mestel, Keko, Narçelik" falan yazan tek savaşçılardık sanırım...

Uçma denemeleri:
Yeminle denedim, bu büyük beyaz eşya kutularından kollarıma kesip bağlayarak kendimi uçan adam sabri yerine koduğumu, biraz yükseklerden atlayarak uçmaya çalıştığımı, fakat yer çekiminin ağzıma levyeyle vurması sonucu yere hızla inip, o ivmeyle dizlerimin ağzıma çarptığını iyi bilirim... Her yükselişin bi düşüşü varmış; gerçi ben hiç yükselemedim. Ama havada bi kaç saniye durdum, valla bak :)

Lego savaşları:
Hergün kankamla legolardan yaptığımız savaşçıları dövüştürürdük, dövüştürmek derken elimizde tutup "laaaaps" diye birbirine vururduk, kiminki bozulursa o ertesi günki savaşa yeni robot yapardı legodan :) Amaç en sağlamını yapmak gibi bişeydi yani, fakat zevkliydi be reyiz, robot sahibi sümüklü çocuklar gibiydik...

Taso:
Babadan, akrabadan itinayla para alınır, sonra onlarla içinden taso çıkan tüm cipslerden alınırdı. Fakat ben çocukkende çok şanssız bi velettim. Lan arkadaş 10 cipsten çıka çıka 2 taso çıkar mı?, lanetliyim sanki. Yanımda kankam açıyo 10 paket 9 tane çıkıyo, yetmezmiş gibi içinden bedava cips çıkıyo, banada zenci pipisi çıkıyodu anca... Sonra bunlarla mahallede taso oynar, kumar hayatının deneyimini o yaşta görürdük. Öyleki borç taso alıp geri ödeyemeyenleri mahallenin ayı gibi çocuklarının tehdit edip kovaladığını bilirim :)

Generalcilik:
Babam her gün gazetelerin verdiği plastik askerlerden getirirdi. Öyle çok biriktirmiştim ki kolordu kadar oyuncak askerim vardı evde babasını satayım. Öğlen halının üzerine yatar, bunları dizip savaştırmaya bi başlardım, akşamın nası olduğunu fark etmezdim bile, annem gelip sini çülünü üstüme sererdi (yerde yemeden önce yere serilen örtü, karadenizliler ona sini çülü derler)...

Öyle işte, bir sürü var yani, fakat bu kadarı yeterlidir sanırım, falan filan inter milan...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

23 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Taso çağı çocuğuyuz biz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle :D Az koşmadık taso peşinde :D

      Sil
  2. Ağlak yazar öyle mi, mim değişik diye öyle mi?? Hadi bakalım öyle olsun :)

    Valla oyunlar çok yaratıcı, hele o uçma denemesine hayran kaldım :) ama o legolara yaptığınızı kızım görse, o bile kulağınızı çekerdi :)

    Cevapladığın için teşekkür ediyorum
    Sevgilerimle :)

    Not: karikatür unutuldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle :D Mim olayını pek sevmiyom normalde ama farklı olunca ve senden gelince geri çevirmiyorum sevgili ağlak yazar :D
      Ben teşekkür ederim nidemek (karikatür unutulmadı, sadece uygun ortam oluşmadı bi türlü) :)

      Sil
    2. Hııımmm benden geldi diye cevaplandıysa sorun yok zaten. Şu kurs bitsin, konuşalım.

      Sevgilerimle :))

      Sil
  3. Haha süper :) vayy be insan bi tuhaf oluyor ya :) bende 95liyim ama bunların çoğunu bizde oynadık. Ama bak gazoz kapağını unutmuşsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutmadım :) Dedim ya bissürü var hepsini yazmadım :) Neler neler var daha ^^

      Sil
  4. O zaman panpa temelleri atılmış:) Bizim zamane çocukları da blogculuk oynar artık:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AdminPanpa henüz ufacıkken... hehe... aynen temeller atılmıştı :) Zamane çocukları blogculuk oynamıyo ya :)

      Sil
  5. o ne değişik oyunlar öyleeee :)
    hayatımda ilk defa duydum. :)
    Ama bizim çocukluğumuz gibisi var mıydı? yoktu be :)

    YanıtlaSil
  6. Taso bende çok oynadım ama biz işin kolayını bulmuştuk. Gazoz kapaklarını taşla dümdüz yapıp onlarla oynardık. Öyle cipsle falan uğraşmazdık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu bizde yapıyodukta taso icat olunca mertlik bozulmuştu :) Mecbur diğer çocuklara ayak uyduruyoduk :)

      Sil
  7. Ne üttüm be zamanında milleti. Bir de power rangers dan önce korku serisi vardı. Dişleri çıkan patatesler falan, hatırlar mısın?

    YanıtlaSil
  8. Hepsi çok zevkli oyunlardı :D Power Rangers oynarken Megazord'da yapardık biz.(Birisi çömelmiş olan diğerinin omuzlarına biner diğer ikiside onun kollarını tutardı) :D

    YanıtlaSil
  9. Çok güzeldi her şey eskiden oyunlar bile :)) Şimdi tüm çocuklar internet başında.Biz sokakta büyüyen son nesil olabiliriz bence. Bunlar erkek oyunları pek bilmiyorum ama bizde çok saçma ve güzel oyunlar oynardık :)) Şimdi çocuklara seksek saklambaç desen hiç bilmiyorlar ne olduklarını... Hepsini geçtim ağaçlara tırmanıp meyve toplamak en güzeliydi :) Çok özledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özlememek elde değil. Bence bir 50 senesi falan daha var, fakat gelişen teknoloji ile 50 yıl sonra falan sokakta oynayan çocuk görmek çok zorlaşacak sanırım :)

      Sil
  10. ahh o 90'lar :D kim tekrar dönmek istemezki o günlere

    YanıtlaSil
  11. Biz hiç sokaklarda oynayamadık titiz anne çılgınlıkları bunlar hep :D
    Evde taso oynardık ama :))
    Çook nadir izin verirdi işte :))
    Sizinkiler ne güzelmiş çocukluk demek salak olmak demek zaten :)
    Şimdikiler çocuk gibi bile değil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Şimdiki çocuklar facebook başındalar.

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları