Yazan / Çizen : Admin Panpa 29 Haziran 2013

Dijital Cizimlerim, Hizmetkar, paranın köpeği, paranın kölesi, para için yapmayacağı, insan para için, savaşların tek sebebi para, para için öldürdü, paranın köpekleri, yeni dünya düzeni,fantastik,fantastic dark,Abdullah Kara
Yine uzun süredir çizim yapmadığımı farkettim; hadi yine son zamanlarda biraz karikatür çizmiştim, özellikle gündemle falan ilgili. Fakat diğer çizimleri boşladığımı düşünerek bu resmi çizdim.

Konusu her zamanki gibi  gizli; ben kabak gibi resim çizip "aha burada kuş çizdim" demeyi sevmem :) Herkes kendince birşeyler çıkarır baktığı resimden; tabi benim çizerken anlatmak istediğimi bulan olur mu onu bilemem; ama zaten bende böyle ucunu açık bırakıp, herkesin biraz beyin sporu yaparak kendince baktığı resimlerde bir şeyler bulmasını seviyorum. Gerçi normal çizimler siz takipçilerim tarafından pek yorum falan almıyo ama olsun; neticede çizmem lazım, içimdeki o ateş olduğu sürece de çizmeye devam...
Umarım beğenirsiniz; beğenenler paylaşım buttonlarını kullanarak paylaşabilirler.
Görüşmek üzere ;)

ÇİZİMLERİN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

46 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. kahrolsun kapitalizm!
    :)

    YanıtlaSil
  2. Şu sıkıntılı anımda gerçekten de beyin cimnastiği yaptırdınız, var olun e mi:)
    Paranın kölesi, sizin deyiminizle "hizmetkarı" olmuş, dolayısıyla yüreği kararmış ve bu karalığı tenine bile yansımış insancık, aslında kendisi gibi davrananların o para tarafından öldürüldüğünü fark edemiyor.. Paraya olan hayranlığı bitip de bir çevresine bakabilse, o ölüleri görebilecek aslında, ama ne mümkün!
    Her ne kadar sistem, doğayı harap etmeye yönelik evler inşa etse de, doğa bir şekilde çıkış yolunu bulup kendini yaşatmaya çalışıyor bu arada.. Camlardan sarkan ağaç dallarında da bunu görüyoruz..Peki ama çantadan etrafa yayılan yazılar ve resimler nedir? Adamın sistemin kölesi olmadan önceki normal insan hali midir? İşte bunu pek anlayamıyoruz.. Adamın yedi parmaklı olması, O'nun değişime uğramasının bir göstergesi midir? Adam adamlıktan çıktığı için mi böyledir? Yan tarafta duran çuvallarda adamın biriktirdiği paralar mı vardır? Adam paraya tapmaktan, o çuvallardakileri yiyemeyecek kadar var yemez mi olmuştur? Üstündeki fakirlik belirtileri olan yamalı kıyafetler de bunun göstergesi midir? Bu sorulara acilen cevap bekliyorum, yoksa içim içimi yiyecek düşünmekten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehhe :) Dediğim gibi ucu açık çizim bu; benim çizerken anlatmak istediğimle, sizin görmek istedikleriniz farklı olabilir; bu tarz çizim yapmayı bu nedenle seviyorum. Yaklaşımlarınız çok güzel; ayrıca resimdeki çoğu ayrıntıyı yakalamışsınız. Ama bu resimde asıl yola çıkmanız gereken şeyin yerdeki resim olduğunu söyleyebilirim size :) Resim dediğiniz gibi adamın eski halidir. Çuvallarda para değil çok başka şeyler var; üzerlerindeki kan lekeleri? ;) Tavanda asılı duran insanlar? :)

      Bu arada adam 7 parmaklı demişsiniz ona çok güldüm; çünkü ben uykulu kafayla düzelttiğim ayağın eski parmaklarını silmeyi unutmuşum; sayenizde düzelttim sağolun efem :)

      Sil
  3. O zaman tekrar yorumlayalım:)
    Adam iş başvurusu yapmış bir yere.. Çantasından dökülenler eski halinin fotoğrafı ve başvuru formları.. Sonra işe alınmış, görev tanımı ise insanları öldürüp çuvallara tıkmakmış..Adam köle gibi çalışmaya başlamış..
    Şimdi şu sorulara yanıt verin lütfen:)
    1- Adamın ten rengi niye kararmış:)
    2- Adamın gözleri eskiden maviymiş, sonra nasıl kırmızı olmuş? Dişleri neden dökülmüş? Saçları nasıl form değiştirmiş?

    Yoksa adamı büyülemiş de bir ucubeye mi dönüştürmüş patronu:)
    Lütfen acil cevap bekliyorum bu sorulara, yoksa rahat edemeyeceğim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abovvv resimden yola çık didim iş başvurularına gittin :)))
      Sorularına cevap vereyim :)
      1- Adamın ten rengi kararmış çünkü para için yemediği halt kalmamış; tavanda asılan insanlar; kanlı çuvalların içindekiler? İnsan para için neler yapar? Belkide o öldürdüklerinden bazıları ailesi?...
      2- Adamın gözleri paranın köpeği olup; para için insanları öldürmesiyle şeytanlaşmış; öldürdüğü insanların simgesi olmuştur. Belkide para adamın aklını başından öylesine almış ki; kendi varlığını bile unutmuş; kendine aynada bakmayı bile ;)

      Fakat dediğim gibi; ucu açık bir çizim ve farklı yorumlar olması doğaldır :) Mesela ilk yaklaşımınız güzeldi; ikincisi ise birinciden çok farklı fakat oda olabilir dedirtiyor ;)

      Sil
  4. :) Gerçekten çok eğlendim sayenizde, böyle çalışmaları hep bekliyor olacağım.. Cinayet romanında "katil kim?" sorusunu çözmek gibi çok zevkli bir şeymiş bu:) İlk kez bir resim yorumladım böyle detaylı:)

    Ama hala sorumun yanıtını tam olarak alamadım..
    O çantadan dökülen kağıtlar neyi anlatıyor:)
    İş başvurusuna benzetmem çok iyi oldu aslında ama çizer ne düşünmüş bu kağıtları çizerken:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer çizimlerimi de incelerseniz aslında hepsi bu tarzdır :) Fakat nedense çizimlerim yazılarım kadar yorum almıyor; hatta çoğu sıfır yorum :)
      Hiçbir zaman "ahanda şunu çizdim buyurun" demem :) Herkesin farklı şeyler görmesini, bazen biraz kafa yorup farklı yorumlar çıkarmasını severim :) Kağıtların neyi anlatmasını istiyorsanız onu anlatsın ;)

      Sil
  5. Bundan sonra her canım sıkıldığında bir çiziminize girip yorum yapacağım, çünkü çok keyifliymiş:)
    Kağıtlar neyi anlatıyor buldum sanırım bu arada..
    Öldürüp yediği insanların listesi...
    Psikopata bağladım, çözdüm olayı:)
    Doğru buldum ama değil mi:))

    YanıtlaSil
  6. nihayet:))
    Film izlemiş gibi oldum sayenizde, çok teşekkür ederim:)
    Tekrar geleceğim bu keyifli hikaye bulmaca oyunu için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim; bekliycem efem :)

      Sil
  7. Vallahi resimin anlamini hic dusunmeden de bir insanin bu kadar yetenekli olmasinin ve resimin guzelliginin, bir hikayesi varmis gbi hissettirmesinin tadi cikarilabiliyor. Ben oyle yaptim mesela. Gercekten tebrik ediyorumm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim; beğenmenize sevindim. Çizimlerimin çok mükemmel olmadıklarını biliyorum açıkcası; yani sanat okullarında okuyanlar kadar... Fakat bazı arkadaşlarım çizdiğim resimlerin ruhu olduğunu söylüyolar buda beni mutlu etmeye yetiyor =)

      Sil
  8. Paranın esiri olmuş, kişiliksizlelmiş bir bir "insan" görüyorum ben. Çok var bunlardan..

    YanıtlaSil
  9. Bir film vardı ismi aklıma gelmedi ona benzettim ben. Böyle kara bir yaratık kamyonla insanlara kaza yaptırıp yakalıyordu sonra her birinden bir uzuv alıp kendisine takıyordu.
    Eyyorlamam bu kadar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm :=) Filmi bilmiyom açıkcası; ama bu resimdeki karakter kendine parça falan takmıyo ;) Olay çok başka :)

      Sil
  10. Eline sağlık güzel olmuş

    YanıtlaSil
  11. yine çok güzel, her seferinde bambaşka şeyler düşünüyorum. kendi kendime bu neyin kafası nugi bile dedim. hadi hayırlısı:)))

    YanıtlaSil
  12. oooo bakınca aklıma o kadar çookk şey geliyor ki hangi birini anlatayımmm :)

    Ellerine sağlık süppperr olmuş (:

    YanıtlaSil
  13. bundan bir sürü şey çıkarılabilir ama bakış açın süper. Çizimlerin de harika. Maşallah diyeyim. Ben paranın kölesi olmuş bi adam gördüm, bunun için insanları öldürmüş ama hiç acı çekmemiş. Kendini unutmuş ama paranın kölesi olmaktan mutlu. Çok mu karıştırdım ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yoo karıştırmadın; buda bi bakış açısı :) Paranın kölesi olmaktan mutlu olduğu zaten ortada ;)

      Sil
  14. Tamam kapitalizm mesajını aldım ben ama elma ile vermek istediğin bir mesaj daha mı var. Yasak elma!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet elma ile de verilmek istenen mesaj var ;)

      Sil
  15. Ama içim karardı benim :/

    YanıtlaSil
  16. ben öyle çok ayrıntılrı yakalayamam ama aklıma smeagol(yazılışından emin değilim) geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Smeagol, Gollum. Aklına onun gelmesi normal çünkü oda başka bişeye delice bağlıydı biliyosun =)

      Sil
  17. O ayakları gördükten sonra gram bişey gelmedi aklıma öcü gibi işte :))
    Beynim durdu ya yine :D
    Amaaa her zamanki gibi çok güzel bu farklı tabi :))
    Ölüye de güzel denmez ki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölü değil o ama olsun :D Öcü gibi olmasının ise sebepleri var ^^

      Sil
    2. Yaa niye bulamadım ki :D

      Sil
    3. Bulana kadar bakarım bende :))
      Amaa yine senin düşündüğünü bulamam ki :))

      Sil
    4. Önemli olan benim düşündüğümü bulman değil ki zaten :)

      Sil
    5. Amaaaa ben onu bulmak istiyorum :D

      Sil
  18. Yerdeki çanta ve içindekiler adama ait ise eskiden düzenli bi hayatı olan başarılı bir adammış parayla tanışmış ve her şey birden değişmiş çünkü olanla yetinmemiş hep daha fazlasını istemiş öle bir hale gelmiş ki paranın köpeği olmuş para ise adamın sahibi para ne isterse onu yaptırmış adama önce çevresini mahvetmiş herkesi kaybetmiş hatta kötülük öyle bir köklenmiş ki her bir yanını sarmış herkesten sevgiden hayattan vazgeçmiş içindeki hırs tenine yansımış köklenmiş ama dalı olmayan ağaç mahsul veremez o iki meyvede eskiden kalan belli ki çürümeye durmuş kıyafetlerine bakılırsa kendini bile unutmuş ve o ölüler için diyeceğim de insanlık ölmüş ve ölüm bile o kadar değersiz ki bir çuvala sığdırılmış üstündeki kanlarda bu para köpeğinin bıraktığı izler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı ve güzel bir bakış açısı daha, teşekkürler :)

      Sil
    2. O değilde adam gömleği hiç değişmemiş sanırım o kadar para manyağısın insan bi üst baş alır yerdeki kağıtta aynı gömlekli adam var kesin aynı adam :D Bu adam meyve veren ağacı taşlamış taşlardan bir kaçı insanlara denk gelmiş ölmüş allahta bunu çarpmış böle mahsulu yanmış köylü gibi ortada kalmış :D

      Sil
    3. Hayır yani olamaz mı :D :D Ayrıca bu benim hayal gücüm sen yörü git :D Bu arada aynı adam demi o çantadaki kağıtta ki adam çok benziolar burunları falan aynı :D

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları