Yazan / Çizen : Admin Panpa 23 Haziran 2013

iş görüşmeleri, saçma sorular, komik iş görüşmeleri,iş mülakatları,iş mülakatlarında sorular, yeni moda sorular, asgari ücret,sömürücü firma
Efenim geçen gün yine iş görüşmesine gittim; her seferinde "pes etmek yok raki" diye diye yeni ufuklara baldır açıp koşuyorum. Sıcağın altında dötüm pişe pişe adresi bulma çabalarındaydım; bi süre sonra buldum.

İş görüşmelerinde artık öyle enteresan sorular sorulur oldu ki hacı dayı, aklım almıyo; idrak giderlerim altyapı çalışmaları sırasında yıkılmışta, sanki orayı bok basmış... İçeri girip görüşmem vardı dedim ve bekleme odasına alındım.

Bi süre sonra saçları beline kadar uzamış kıvırcık saçlı metallica grup üyesi eleman girdi; işin garip yanı ofiste tüm çalışanlar aynı tipti; uzun saç, siyah tişört :) Efem iş görüşmesinin entrikalarıyla baş başa bırakıyorum şimdi sizleri:

Kıvırcık: - Evet Abdullah Bey, siz kendinizi bi anlatın bakalım. (Nasıl bişey nan bu, kendini anlat falan. Tamam anlatıyorum, dötüm açık yatmayı severim, farklı rüyalar görmemi sağlar, bi elimi yastığın altına sokup o serinliği almadan uyuyamam falan. He ama sen bunları demiyon tabi pardon...)

Ben: - İşte şurda çalıştım,  burda tırmalandım, orda bayıra karşı yatırıldım sonra diğer işte çalıştım. Asıl işim grafikerlik ama dediğim gibi farklı işlerde de yıllarca görev aldım. (Anlattım ama oldumu acaba nan)

Kıvırcık: - Hı-hı. Peki bu iş çok farklı bi iş yani, bu işi yapabilcek misin? (tırı vırı, sen benim cvmi okumadın mı keko; benzer işleri de yaptık işte, ne kadar farklı yani)

Ben: - Yapabilirim tabi ki, back-up, müşteri hizmetleri gibi pozisyonlarda yaptıklarım da anlattığınız işten çok farklı değildi. Müşteriyi ara bilgi ver, takip et, sisteme giriş yap, kontrol et falan filan inter milan... (Anla işte lan, yaparım diyoz işte)

Kıvırcık: - Hı-hı. Ama bu biraz daha farklı yani gemi konteynırlarını takip ediceksin, müşterinin malını gemilere konteynırlarla yükletip ulaşımını sağlıycaksın falan; böyle bişey yani.

Ben: - "Mal olarak senide taşıtabilir miyim konteynırda?" diye soracaktım ama içerdekilerle beraber öldüresiye döverler diye şeyetmedim reyiz. Yaparım, bence sıkıntı yok.

Kıvırcık: - Peki ben senin ileride grafikerlik kariyerine geri dönmek istemeyeceğini nerden biliyim ? (Soruya bak bize gel. Bende senin yarın öbür gün kepenk indirip benim kıçıma tusubasa tekmesi yapıştırmayacağını ne biliyim?  Küçülmeye gidiyoruz diyip Tanrılar kurban istiyo edasıyla ortada gezip alayımızı evine yollamayacağını ne bilim? Garanti mi veriyon?)

Ben: - Efem dediğim gibi uzun soluklu bir iş peşindeyim o yüzden öyle bi sıkıntı olmaz. (Artık uzatma löyn, sadede gel işte arkadaş ya)

Kıvırcık: - Hı-hı. Bak ama bu iş çok zordur. Dediğim gibi şunu bunu yaparsın onu bunu yalarsın, yani zordur bu iş, çok zor ameke. Sıkılmayacağından emin misin?

Ben: - Evet. (Anasını satayım sanki biriyle evleniyorum; cins cins sorular, evet! ler falan. Bide bu yolda benimle yürür müsün Abdullah diyip elimi tutsa tam olcak)

Veeeee işte yeni yüzyılın o yeni, sittiri boktan, anlamsız 2 sorusu gelir;

Kıvırcık: - Peki Abdullah bey sizi neden işe alıyım ? (Eleman aradığın için olabilir mi dötveren? Kuma alıyo sanki. Bak ya, sinirimi bozdu. Neden işe alıyımmışmıştamışmış... Size karılık mı yaparım diyim ne diyim ne istedin anlamadım ki. Beni işe alın evinize temizliğe geliyim mi diyim? Olay nedir yani?)

Ben: - Eee, enerjik ve sıkılmayan biriyimdir, çükecell pilleri gibi asla yorulmam, bitmek bilmeyen bi enerjim vardır; o enerjiyi size salsam ortada "salamon kuzuuum" diye koşarsınız. (Demedim tabi, daha üsturuplu söyledim)

Kıvırcık: - Hı-hı. Peki Abdullah bey arkadaşlarınız sizin için nasıl biri der ? (Bak bak, soruya bak. Birazdan ne renk kaka yaptığıma, idrarımda ki bakteri oranına kadar giricek totoş)

Ben: - Yaniiiiiiiiiii... İyi resim çizer, neşeli falan derler... (Ne biliyim ne derler nan, arkamdan konuşanların yanına tek tek gidip "evet arkadaşlar benim için ne düşünüyosunuz" diye sorarak anket doldurmadım herhalde. Ne bilim benim için ne derler müneccin b-ku mu yedm arkadaş...)  

Kıvırcık: - Anladım, peki sizin sormak istedikleriniz var mı? (Olmaz mı, sen o kadar sordun, now thats my time)

Ben: - Şartlarınız hakkında bilgim yok; bilgilendirirseniz sevinirim. (Birazda sen anlat lüle saç)

Kıvırcık: - Çok pis sömürücü bi firmayız; daha yeni kuruluyoruz ama amacımız bedavaya adam çalıştırmak; üstüne binip benim olucak fıstık diye delicesine bağırıp götünü kırbaçlamak. Yırtabildiğimiz kadar tüm haklardan yırtmak falan yani. Yol veriyoruz, yemek için anlaşmalı bi firma var o öğlenleri getiriyo yemeği, hafta içi ve cumartesi 08:30 - 18:30 arası çalışıyoruz; maaş olarak ta 750 tl veriyoruz. (Neeeeeey, 750 tl mi? O parayı ben sana vereyim de, bırak 6 günü bize 2 gün temizliğe gel nan zıpçıktı, döt, dötoşşş, pipi lalesi, bak gene sinir ayarım bozuldu, ağzına eşek şey yaptığı adamına bak...)

Ben : - Anladım... (O 750yi duydum ya, artık hiçbi boku dinlemiyorum boşa anlatma, rütük kulaklarıma bip koydu ne desen "biiiiiiiiiiip" diye duyuyorum; bırak gideyim.)

Kıvırcık: - Peki Abdullah bey, sizi not ettim, görüşmek üzere, çok teşekkürler geldiğiniz için; ama sizi düşünücem yani.

Ben: - Ben teşekkür ederim iyi günler. (Düşün düşün, iyi düşün beni; çıplakken üstümde bişey yokken düşün beni, böyle üzerime 750 tl fırlatmışsın köle gibi kullanıyosun falan, öyle düşün beni, yada küçük Abdullah'ı düşün daha iyi gelir; zihni açar)

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

75 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. pislikk.. pislik lüle. pardon kıvırcık olcaktı :D

    YanıtlaSil
  2. bence seni aracı olarak kullanacaklardı herşeyde bir hayır var adamların kaçakçı olmadığı ne malum konteynırları takip edicen bak buzor iştir farklı iştir falan bana hiç tekin gelmediler :D bence sen grafikerlik bakmalısın ben nedense seni o alanda daha iyi özgür daha güzel işler yapacağına inanıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ben nereye baksam ora kayboluyo :D

      Sil
  3. ama varya o kırmızı yazıların bitirdi beni gülme krizine girdim sonunda :D düşün düşün .....diye uzayan kısım :D

    YanıtlaSil
  4. :) dengesizlerde hep seni mi buluyor apoo :)

    YanıtlaSil
  5. Tek gün temizliğe 800 verdiğini bilirim annemin zaten öyle tiplerl görmeye değmez bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abowww :D Annene söyle temizliğe ben gelirim biskolata erkeki gibi güçlü güçlü bastıra bastıra temüzlerüm :DDD

      Sil
    2. Eviniz 5 katlımı sizin:) 800 de ne yahu:)

      Sil
    3. Onu bende merak ettim ama fark etmez o paraya 1 günde yalar yutarım valla :D

      Sil
  6. Keşke içinden geçenleri konuşsaymışsın hahahahahaha... 750 liraya o konuşmalar yakışırdı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazlası bile yakışırdı da işte insanlık bende kalsın :D

      Sil
  7. O kırmızıyla yazdığın söylemediklerinin bazılarını söylemişliğim var. :)
    Rahat ol yani dövmüyorlar ama işe de almıyorlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylememek elde değil ki, kamera şakası gibi adamlar :)

      Sil
  8. son cümlede kendimi tuttum ki öküzsel kahkaham mahalleyi çınlatmasın :))

    harika bi yazıydı.ağzımı bozduracaklar ama o salaklar kendilerini ne sanıyoo lannnnnnnn !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim :)
      Kendilerini ne sanıyolar bilmiyorum ama insanları hıyar yerine koydukları kesin ^^

      Sil
    2. Onlar insanları hıyar yerine koyarlarsa bizde onları acur yerine koyarız. en yakışanı da bu olsa gerek. şey kadar boyları türlü türlü huyları var işte. sallaya sallaya vur dur duvara dök sıvaları yukarı aşaaa.

      Sil
    3. Öyle olmak zorunda, neticede her şey karşılıklı =)

      Sil
  9. Valla senin kaderin de var herhalde bu. Ne gerizekalı insanlar yaa, saçma sapan sorular sorarlar sanki 2 milyar maaş verecekler çok önemli bi konuma alacaklar gibi. Sonra dalga geçer gibi 750 tl. Açacan ağzını yumacan gözünü, keşke söyleseydin o kırmızı kalemle yazdıklarını valla :) içinde kalmazdı hiç değilse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :D O kadar şeyden sonra tutupta 750tl diyince belimdeki kemeri çıkarıp herifi kamçılayasım geldi :D Nan ben 2 yıl önce 1250-1400 arası çalışıyodum zaten. 750 tl sana verseler çalışır mısın insafsız; hemde haftada 6 gün :DDD Part time işler 650 veriyo zaten :)

      Sil
    2. Bide askeri ücret bile şu anda 760 ki Temmuzda 780 olacak :) Al işini başına çal diyeceksin o olacak :) Valla haklısın sinirlenmekte ama hayırlısı dur bakalım :)

      Sil
  10. ee napsın adam yeni iş kuruyo =)) oda yıllarca sana yapılan muameleyi görmüş hırsını alıyo belli ki =)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banane, parası yoksa iş kurmasın :) Ben iş kuruyo muyum :D Evet çok eziklenmişse zamanında şimdide bizi ezikliyo olabilir ^^

      Sil
    2. iş kurcanı hayal ettim bi an vuuuuuhhhh yüce İsa D:

      Sil
    3. Şartlar ona müsait değil, cizıs kırayst...

      Sil
  11. o 750 den sonra keşke susmasaydın ya:) Çok güldürdün beni ya. Gerçekten hep seni mi buluyorlar. Grafikerlik yap ne işin var elin koyteybüsünde..:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma; grafikerlik görüşmelerimden birisi olsa zaten gitmiycem böyle saçma işlere... Bugün belediyeye gittim, düşün adamlar belediye kadrosuna alıyolar onlar bile 750 + yol dedi; ağzımı zor tuttum... İnsanların maaşları arasında bu kadar mı dengesizlik, sistemde bu kadar mı eşitsizlik olur...

      Sil
  12. Keşke ben 750 Tl vereyim bize temizliğe gel diyeydin yaw:))

    YanıtlaSil
  13. sizi neden işe alıyım sorusuna bende illet oluyorum küfür edesim bile geliyor ama karşı taktik -yanıtı size ait soruyu bana neden soruyor sunuz diyip kibarca gülümsüyorum ama içimden de................say gitsin :) en baştan okurken bu iş ona göre değil diye içimden geçti..en kısa zamanda dilerim gönlünce bir iş bulur seni :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O soruya illet olmamak elde değil ki :) Güzel temennilerin için teşekkür ederim :)

      Sil
  14. aga kariyer.net veya işkur u dene kesin 1 ay içinde iş bulursun ben öyle buldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemez olur muyum deniyorum da bizdeki talih kör talih :)

      Sil
    2. talihte bi "kör tıpa" mevzusu var gibi be hacım :D bi sıhhi tesisatcı bulsak halledebilir mi ki mevzuyu aceba :Pp

      Sil
    3. Bilmiyorum ama ben umutsuz vakayım sanırım :)

      Sil
  15. hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D aynı kaderi mi paylaşıyoruz nedir... Çok güldüm hatta yazını anneme de okudum neden bu kadar kahkaha attığımı merak etti de. :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe :)) Evet aynı şeyleri yaşayan çok insan var ne yazık ki :) Neşelendirebildiysem ne mutlu bana =)

      Sil
  16. O parayı ben sana vereyim de, bırak 6 günü bize 2 gün temizliğe gel nan zıpçıktı, hahaha
    Yalnız seni işe aldıkları an bu maceralar da bitecek biz alıştık bunlara ama :D

    YanıtlaSil
  17. Ben olsam "750 lira maaş verdiğiniz elemana konteynerların sorumluluğunu vermeye korkmuyor musunuz?" gibi bir yan köşe soruyla adamdan kibarca hıncımı alırdım sanırım.. İyi sabırlıymışsınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen cidden acayip sabırlı oluyorum :)

      Sil
  18. "Peki ben senin ileride grafikerlik kariyerine geri dönmek istemeyeceğini nerden biliyim ?" En lanet soru tipi. Dönerse döner, sana ne; güvenin yoksa alma zaten işe...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, hayır yani zaten bu devirde sadece 1 iş yapmış eleman kalmadı ki =)

      Sil
    2. Diğer yandan kalsa bile, insanlar ana karnında deneyim kazanmıyor. Madem 750 TL vereceksin, ki muhtemelen SGK yok, yani yasadışı çalıştıracaksın, deneyimsiz birini al; ki o da ileride deneyimlerinde gösterebilsin. O şartlar altında ve o tarz bir yere ait olduğunu hissetmeyen kişi, 50 TL fark için bile koşa koşa iş değiştirir zaten... :)

      Sil
    3. Zaten o paraya çalıştıracak eleman da bulabileceğini sanmıyorum; çok zor =)

      Sil
    4. Bu iyiydi işte.. :))

      Sil
  19. Ahahahahaha :D Abi zaten ilk iki sorudan CV ni falan okumadığı anlaşılıyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, cv falan okumuyoki totoşlar, sonra gittiğimizde yarışma programı sunar gibi soru soruyolar...

      Sil
  20. işyerinde azıcık kaytarayım dedim ama gülmekten gözümden yaş geldi :)) bugün çalışabileceğimi sanmıyorum :)) en iyisi ben sizi eve gidince akşamları evde okuyayım :) Süpersiniz neden geç buldum ben bloğunuzu çok üzgünüm walla hi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bunları duyduğuma çok sevindim :)) Çalışamaz duruma geliyosanız evde okuyun tabi :) Günde 3 öğün tok karnına :) Beni geç bulmanıza şaşırmadım efem, çünkü okuyucularım blogumu sosyal medyada yada başka yerlerde paylaşmaya üşeniyolar, o yüzden kimsenin benden haberi olmuyo :D Bakın siz Şeyma Tanis'in sayesinde buldunuz blogumu mesela :)

      Sil
  21. Yuh be ya biraz insaf arkadaş!
    Yaa gittiğin yerler böyle mi hep :S
    Güleyim dedim gülemedim ya cidden köle arıyor millet. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle şanssızım ki anlatmaya kelimeler yetmez

      Sil
  22. Eski mesleği İşe Alım olan biri bu yazıyı okursa :)
    Ben böyle değildim ama :( İşin komiği ben de işten ayrıldıktan ve farklı yerlere iş görüşmesine gittiğimde karşımda bu tarz insanlar görüp mesleğimden soğudum ve yeni bir kariyer seçtim :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heheheh sizin için garip olmuştur eminim :D

      Sil
    2. sana 750 maaşmı diyolar,mesela sorduklarında nesin la sen he, grafikerim haci, üüüü grafikersin demek:) sorsan bilmez çok insan ne olduğunu ama işte bi üüüü alırsın, ama sadece üüüü alırsın maaşa gelince:)

      Sil
  23. Süperdi! kahkahalarla güldüm:) İç sesimin biraz daha terbiyeli hali gibi ama duygular aynı:D

    YanıtlaSil
  24. Üzerinden baya geçmiş iş buldun mu bari. :) İşe girdiğin görüşmeyi de kuzenin yazmış gibi yayınlarsan seve seve okurum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyide yazıları yazan da yaşayan da benim kuzen nereden çıktı onu anlamadım :D ?

      Sil
    2. Şöyle düşündüm eğer işe girersen çalıştığın yere girerken düşündüklerin hakkında rahat olamayabilirsin. Girerken düşündüklerini olduğu gibi yazman işden atılmana sebep olabilir diye "kuzenin yazmış gibi yayınlarsan" dedim.:) Bilmem doğru ifade edebildim mi?

      Sil
    3. Ehehehe yok ya öyle şeylerden korkum yok :) Bide yazsam nolcak, öyle bi dedin ki sanki çok meşhur biriyim bloguma yüzbinler giriyomuş gibi gururlandım :DDD Bloga günde 500 görüntülenme geliyo dine dokundurduğum günden beri :) Bu gelenlerin içindekilerden birinin benim girdiğim firmadaki eleman olması ihtimali, evlenebilirsem ve çocuğum olursa hitlerin tıpa tıpı olması ihtimaliyle aynı. Dikkat ettiysen 1 örneğe 2 imkansız ihtimal verdim :DDD

      Sil
  25. Her insan sizin gibi bakabilmeli hayata . Hem gerçekçi hem kendini önemseyecek derecede dalgasında. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  26. Çok eğlenceli bir yazı olmuş Tebriklerrr :D :D bu kadar'' iğrenç bir gündemden'' sonra yazın muhteşem geldi ...

    YanıtlaSil
  27. Panpa ben cidden sevdim seni. Açık yürekli oluşunu. Yazını okuyunca benimde buna benzer bir iş görüşmem olmuştu onu hatırladım. Günde 12 saat çalışıcan yol bana ait maaş 900 lira. Bi hee tamam olur desem adam kapacak beni.
    Sonra durup normalde sizin bana demeniz lazım biraz tuhaf olacak ama.
    Ben biraz düşüneyim sizi ararım dedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışsın :) Bende çok diyorum onu :D

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları