Yazan / Çizen : Admin Panpa 10 Temmuz 2013

karikatür,mısırdaki devrim,mısırda devrim oldu,mısır karikatür,abd karikatür,amerika karikatürü,israil karikatür,batının oyunları
Dün gece canım çok sıkkınken yapacak bişeyler aradım. Oyun, film, müzik falan sıkınca en iyisi bişeyler çizmekti sanırım yine. Bok gibi giden hayatımın içinde kulaç atıp ilerleyebildiğim tek denizsin çizim... Laf olsun diye yaşadığımı bi çizip yazarken unutuyorum azda olsa. Neyse efem; biliyosunuzdur Mısır'da olanları, devrim, askeriye tarafından kurşuna dizilen insanlar vs... Bu olayların bana çağrıştırdığını karikatüre dökmek istedim. Dileyenler konu altındaki sosyal paylaşım tuşlarını kullanarak paylaşabilirler.

Beğenmeniz dileğiyle sizinle paylaşıyorum ve yorumlarınızı bekliyorum; görüşmek üzere...

ÇİZİMLERİN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

24 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Yine güzel yerden yakalamışsınız:)

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Tek ben böyle düşünmüyorum sanırım... ^^

      Sil
  3. çok doğru noktalara değinmişsin, ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  4. Çok anlamlı bir çizim yine. Eline sağlık..

    YanıtlaSil
  5. İkidir paylaştığın yazı ve karikatür hep sosyolojiyi aklıma getiriyor. Sosyolojik bir bakış sergilemişsin sen burada çokta güzel ifade etmişsin bayıldım.
    Jean Baudrillard "Similasyon" diyerek bu durumu açıklamaya çalışmıştır Körfez Savaşını o açıklamasını aklıma getirdin:
    körfez savaşının gerçekte yaşanmadığı bir simulakr olduğunu tezini de baudrillard ortaya atmıştır:

    “'savaş kan ve dehşet görüntülerinin olmadığı bir reyting oyunu haline dönüşmüştür. öyle ki, akşam işten evlerimize geldiğimizde yemeklerimizi yedikten sonra bacaklarımızı sehpaya uzatıp çaylarımızı yudumlarken, dizinin devamını seyreder gibi sakin ve o rehavetle bugün savaşta ne oldu bakalım bir dediğimiz bir duruma dönüşmüştür. acıları duyumsamadığımız, empatiden yoksun kaldığımız, iliştirilmiş (sözde) gazetecilikle gerçekleşen haberlerde haber niteliği taşıyan bir şey yoktur. artık haberler de savaşlar da sadece simülasyondur. parlayan ışıkları savaş diye seyreden bizler, savaşın çok uzağındaymış gibi gece kameralarıyla çekim yapan yeşil ekranda; koşan askerleri görürüz sadece. bu sahnelerde ölen siviller yoktur, çocuğunu kaybeden babanın ağlamasını haberci çekemez. işte bu yüzden savaşlarda gerçekliğini yitirmiş durumdadır. sadece simülasyona dönüşen ‘bu savaş’ diye izlettirilen ve izlediğimiz savaşlar söz konusudur. bizler bu simülasyona gerçek diyoruz. bizim gerçeğimiz simülasyonla yer değiştirmiş durumdadır. gerçek çoktan yerini simülasyon alanına devretmiştir.”

    göstergeler, işaretler, kodlar, sayesinde işleyen simülasyon evreni; sadece inançlarımızı, hayata karşı tutumumuzu, yaşam tarzımızı değil, en basit davranışlarımızı, günlük hayattaki tepkilerimizi bile şekillendirebilir."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haksız sayılmaz; gerçek olanların dışında, tiyatro ve oyundan ibaret olan, insanları yönetmek ve bir yerlere sürüklemek için sergilenen çok savaş var...

      Sil
    2. Sayın Anarsi, ben similasyon olayına tamamen karşı çıkmadan önce düşünmek gerekir diyorum. Öncede komşunuz öldürülmeden savaştan haberiniz olmazdı. Kitle iletişim araçları en azından haber almanızı sağlıyor.

      Evet körfez savaşı batı medyasının utanç kaynağıdır ama gelişen kitle iletişim araçlarıyla artık her insan bir medya haline dönüştü. Bu yüzden artık savaşların daha içinden görebiliyoruz.

      Sil
  6. senin en azından bok gibi hayatı renklendirecek bir yeteneğin var bizde o da yok :D bende bok gibi çizimlerimle renklendiriyorum :D aramızda baya fark var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun kimine göre bende bok gibi çiziyorum :) Boşver sende çizip rahatlıyosan sıkıntı yok ^^

      Sil
  7. Kitapların arasında Türkiye eksik. Denilecek herşeyi Anarşi söylemiş..

    YanıtlaSil
  8. Kaddafi'nin en altta olması, onun oynanıp bittiği anlamına çıkıyor gibi: Güzel yakalamışsın... :) Mavi değil de, kendi kitabından dolayı belki yeşil olabilir miydi?
    Velhasıl, kısaca emeğine sağlık... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapları renklendirirken onu düşünmemiştim açıkcası; olabilirdi tabi :) Beğenmene sevindim, teşekkürler.

      Sil
  9. ellerine sağlık çok güzel ifade etmişsin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dün bu yorumu yazdım sonra CS'de mısırlı biri ile karşılaştım..
      arkadaşı ölmüş onun da.. fotoğraflarını falan gönderdi bana en yakın arkadaşıymış çok üzüldüm :(

      Sil
    2. Hayat... Elden bir şey gelmiyor bazen (bazen değil çoğu zaman)

      Sil
    3. ne yazık ki aynen öylee :(

      Sil
  10. Dop dolu bir kare. Güzel çizim. Kap şukunu panpa :)

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları