Yazan / Çizen : Admin Panpa 3 Temmuz 2013

Kemal Sunal'ın 13.ölüm yıldönümü, Kemal Sunal,İnek Şaban,Şaban
Çocukluğum zamanında televizyonlarda öyle çokta güzel; aham şaham şeyler yoktu.
Hatta hiç unutmam okuldan eve geldiğimde annemi 50-70 yaş arası teyzelerin birbirini aldatıp milletin birbirine pandik attığı "Yalan Rüzgarı" adlı diziyi izlerken bulurdum. O olmadığı zamanlar Maria Mercedes, Maria Bmw, Maria Landrover, Vahşi güzel, Azgın güzel falan...

Zaten okul açmış kafamı, kafam olmuş indirime giren alışveriş marketi; bide bunları izlemek zorunda kalırdım. "Mecbur muydun?" demeyin; eskiden tek televizyonumuz vardı; en tüplüsünden. Film olarak izleyipte unutmadığım; unutamadığım tek seri varsa oda Kemal Sunal abimin film serileridir. Eskiler zaten başkaydı orası ayrı; yani eskiden bi komedyeni, bi sanatçıyı sevmek için yakışıklı olmasına; kaşının gözünün rengine falan pek bakılmazdı. Sen gerçek bi sanatçının yapması gerekeni yaptın; magazin programlarında boy göstermedin, özel hayatını reklam etmedin, kendini medyaya malzeme etmedin. Neyse konuyu saptırmayayım...

Kapıcılar kıralı, Salako, Davaro, Çarıklı milyoner, Atla gel şaban, Propaganda,Tatlı dillim,Düttürü dünya, Korkusuz korkak, Sahte kabadayı, Köyden indim şehire, Hanzo, Mavi Boncuk

Benim ütülenmiş bu kafayı yerine getiren şeylerin başında Kemal Sunal'ın filmleri gelirdi; sonrasında ise Charlie Chapliein'in sessiz gösterileri, Şener Şen filmleri, Levent Kırca skeçleri (bu abimiz o zamanlar şimdiki gibi değildi tabi), Sıdıka dizisi falan...

Bugün Türk sinemasının komedi üstadı Kemal Sunal'ın ölüm yıl dönümü. Ben 2 insan öldüğünde sanki çok yakınımdaki biri ölmüş gibi üzüldüğümü; gözlerimin yaşardığını bilirim. Barış Manço ve Kemal Sunal... Her akşam televizyonda mutlaka onun filmleri olurdu; hatta abartanı çüksünler neredeyse tüm kanallarda mutlaka bi Kemal Sunal filmi oynardı gün içinde; hatta ve hatta bazılarında günde 3 film.

Kapıcılar kıralı, Salako, Davaro, Çarıklı milyoner, Atla gel şaban, Propaganda,Tatlı dillim,Düttürü dünya, Korkusuz korkak, Sahte kabadayı, Köyden indim şehire, Hanzo, Mavi Boncuk ve adını sayamadığım onlarca film ve onların anılarıyla hala aramızdasın.

Türk televizyonlarına hücum eden abazan Brezilya ve Latin dizilerinden kaçıp sığınabildiğim tek limandın sen Kemal abi. Şimdi yeni büyüyen gençleri seni tanıyamadıkları; senin filmlerinle büyüyemedikleri için çok şanssız görüyorum. Ha ufakta olsa ucundan yakaladılar seni; sağolsun filmlerini hala gösteren bazı kanallar sayesinde. Fakat seninle büyümek çok farklıydı.

Kapıcılar kıralı, Salako, Davaro, Çarıklı milyoner, Atla gel şaban, Propaganda,Tatlı dillim,Düttürü dünya, Korkusuz korkak, Sahte kabadayı, Köyden indim şehire, Hanzo, Mavi Boncuk

Babam işten eve sinirle gelip kapıya Hulk gibi vurduğunda onu sakinleştiren tek sinir ilacı sendin; ki hala öyle. 500 kere izlediğimiz filmin televizyonda tekrar çıksa sıkılmadan tekrar ve tekrar izliyoruz. Sanırım bu sözün bittiği, beyin kapasitesinin anlamaya yetmediği yerdir. Çünkü başka hiçbi sanatçı bunu başaramadı. Ölen herkes aslında ölmez; bazıları anılarımızda, akreple yelkovan arasında geçip duran o tiktoklarda kalır öylece. İşte sende onlardansın üstat...

Kemal Sunal hakkında bazı bilgiler:
Doğum Adı: Ali Kemal Sunal
Doğum Yılı: 11 Kasım 1944 / İstanbul
Ölüm Yılı: 3 Temmuz 2000
Meslek: Sinema ve tiyatro oyuncusu.
Hayatı boyunca 82 filmde rol almıştır.

Aldığı ödüller:
En iyi erkek oyuncu / Kapıcılar Kralı
Yaşam boyu onur öldülü / Kapıcılar Kralı
En iyi erkek oyuncu / Düttürü Dünya

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

19 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Allah rahmet eylesin, güldürür hem de Aziz Nesin gibi güldürüken düşündürürdü...çok zamansız çok erken gitti:( ben şoke olduğumu ve Kemal Sunal ölmüş diyen rahmetli babama "bizim Kemal Sunal?" dediğimi hatırlıyorum! Bizim Kemal Sunal!:((o bizimdi...:((
    bu arada Yalan Rüzgarı'nı çok izledim ben de ama sonunda bıktım ve herkes bıkmış olacak ki, kaldırılmıştı Amerika'da ise hala devam ediyormuş:( nasıl bıkmıyorlar anlayamadım...dizinin yaşlı kokonası Katrin de ölmüş:( e ona da Allah rahmet eylesin az izlemedik onu da...
    keyifle okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet; Kemal Sunal bizim Kemal Sunal'dı... Duyduğumda bende inanamamıştım.

      Sil
  2. saygıyla anıyoruz kendisini ve tabi ki sözü geçmişken Barış Manço'yu... (ki kendisi öldüğünde ciddi şekilde üzülmüştüm hala da özlerim)

    YanıtlaSil
  3. Hiç unutulmayacak değerli insanlar..
    mekanları cennet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ama ne yazık ki insanlar unutmaya şimdiden başladı... Bugün internette, bloglarda o kadar gezdim; pek bir şey göremedim. :(

      Sil
  4. Ben hala izlerim filmlerini ve kaç kez izlensemde her izlediğimde aynı zevki alırım. Ama ne kadar güzel bir şey herkes arkasından o yokken bile ne güzel cümleler kuruyor. Mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, filmlerini defalarca izleriz sıkılmadan.

      Sil
  5. Allah rahmet eylesin.. İşte gerçek sanatçılar..Hayırla ve güzel duygularla yad edilenler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet; tam anlamıyla gerçek sanatçı.

      Sil
  6. Biz 80 ' ler tv ' ye küstük o yok die ..

    YanıtlaSil
  7. neden bu kadar çok kitap okuyorum? Cevabı: okuldan eve geldiğimde izlemek zorunda bırakıldığım brezilya dizileri.
    Kemal SUNAL gerçek bir sanatçıydı, bu yüzden yakışıklı olmasına gerek yoktu. Ki ben çok yakışıklı bulurum. Öldüğünde çok ağlamıştım.:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakışıklı olduğu konusunda hemfikirim; zaten ben şimdiki zihniyetlere gönderme yapmak istedim orada ;) Öldüğünde sanırım Türkiye'nin %90ı üzülmüştür.

      Sil
  8. hey abdullah çok güzel bir yazı olmuş bu - hatta izninle paylaşacağım-
    hepimizin duygularına tercüman olmuşsun gerçekten..
    ailece izlenip keyif ve ders alınacak birbirinden güzel filmlerin kahramanını o kadar güzel anlatmışsın ki okurken için burkuldu sanki..
    Kemal Sunal.. Güzel insan.. İnanıyorum ki gittiğin yerde senin gibi güzel.. bazıları ölüp bu diyardan göçüp giderken bazıları gönüllerde yaşamaya devam edermiş yaa işte onlardan birisin..
    Seviliyorsun ve hheeepp sevileceksin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim; tabi ki paylaşabilirsin.

      Sil
  9. Kemal Sunal'ı o kadar çok seviyorum ki bunu kelimelere dökemem. Her zaman yeri apayrı. Her zaman 20. ıncı kez izledim belki çoğu filmini 40. ıncı kezde de beni yine güldüren ve bi 20 kez daha belki de daha fazla izleyeceğimi bildiğim filmlerin baş kahramını.

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları