Yazan / Çizen : Admin Panpa 25 Ağustos 2013

Bundan sonra senin adın, Tanrıyla güreşen, Yakup peygamber, Hristiyanlık inancında, Tanrıyı yenen, artık adın israil, Jacob wrestles with god, İsrail adı nereden geliyor, Mukaddes kitap, Hz.Yakup,
2-3 yıl öncesine kadar koyu müslümandım denebilir, süt katılmamış nescafe bile yanımda daha açık kalırdı; ne kendi dinimi nede başka dinleri hiç araştırmaz, incelemezdim;  Fakat zamanla tabularımı yıkmaya ve dinleri antik çağlardan günümüze kadar araştırmaya başlamıştım yoksa içim rahat etmeyecekti be hacım. Yaşamayan bilmez, inanç konusunda yaşanılan iç savaşlar çok pistir nan; öyle böyle değil yani. Deistliğe giden yolda dinlerle ilgili çok enteresan şeylere rastladığım oldu :) Mesela geçenlerde Mukaddes kitaplarla ilgili bi belgesel izlerken istemeden güldüğüm bi bölüm vardı efem. Aslında çok önemli bişey ; okuyunca nedenini idrak ediceksiniz :)

Yok efem neymiş İbrahim'in torunu Yakup dağın tepesinde Tanrıyla güreşe tutuşmuş, gün ağırıncaya kadar güreşmişler :) Gülmeyin nan harbi güreşmişler, melekler yağlamış bunları bi güzel :P Koskoca Tanrı Yakup'u yenemeyeceğini anlayınca "bırak beni gün ağırıyo" demiş; bahaneye bak daha neler, oldu olucak "sevgilim tostunu yemiş beni bekliyo bırak elimi" yada "karanlıktan korkarıııaaam" deseydi.

SonraYakup "beni kutsamadıkça seni bırakmam" demiş; yani bi nevii "bana str buffu ver" demeye getirmiş işi.
Bunun üzerine Tanrı demiş ki "Bundan sonra adın Yakup değil Hulk Hogan; çünkü Tanrıyla güreşip yendin". Yoklan yok "bundan sonra adın İsrail" demiş :) "İnternette chat odalarına falan girersen süzme gibi kendi adını yazıp girme tanırlar, İsrail yaz nikneymin olsun" demiş. Yani buff değilde title vermiş Yakup'a. Nan bırakın ya, ne Tanrıyla güreşmesi lan, vaşak mı geçiyosunuz, bide yenmiş he :) E Yuh artık :D Bi ara öyle sardı ki fantastik kitap okuyorum zannettim nan kendimi, acaba Drizzt Dourden olaya nerede giriyo diye az beklemedim yani.

Makarayı bi yana bırakırsak mesajı aldınız mı bilemiyorum; İsrail'in temelini oluşturan anlayışı, isimlerinin aslında nereden geldiğini, kendilerini en güçlü olarak görmelerini vs...

Hiçbiri düşünmüyo mu anlamıyorum, hem Tanrı bizi yarattı diyceksin hem de herşeyi yarattı diyen yüce güçle el ense çekiceksin; yok artık ebenin herekesi.com.

- Nan bi gün çıktım dağa, hava nasılll sıcak, terler kayaya düştüğü an tısss tısss diye buharlaşıyo, o çağlarda güneş kremi falanda yok zaten, dağın tepesinde bekliyorum ki Tanrı gelsin de güreşelim.
- Eee Yakup abi sonra ? sonra ne oldu anlatsana yaa çok heyecanlı.
- Sonra işte baktım geldi bu, kusura bakma Yakupcuğum falan dedi, özür diliyo falan, dedim tamam çokta şey yapma yani neticede Tanrısın sen.
- Hehe, sonra ?
- İşte o sırada gelsene kulağına bişey dicem dedi, yanaştım böyle 30 derecelik açıyla eğilip, o an kurnazlık yapıp enseme bi yapıştı, 1-0 önde başladı anlayacağın.
- Aaa nasıl kurtuldun ?
- O da laf mı nan; israilim olum ben, bi yakaladım bunu ellerinden, taaaaa gün ağırıncaya kadar bırakmadım; sonra pes etti tabiiiğğğ
- Ohaaaaaaaaaa !!! Hemen gidip mağara duvarlarına tweet atıyım bunu !

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

17 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Yok efem neymiş İbrahim'in torunu Yakup dağın tepesinde Tanrıyla güreşe tutuşmuş, gün ağırıncaya kadar güreşmişler. Bu cümle gerçketn belgeselde geçti mi, yoksa sen mi bizle dalga geçiyorsun. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten geçti :D Hatta araştırdım gerçekten öyle yazıyo :D

      Sil
    2. Fenaaaa! :)) ben şimdi Uzak Doğu dizisi izliyorum asi ruhlu kızımız Tanrıyla iletişime geçiyor üstüne sütlük yaşlı bunak diyor, uçmuş bunlar ya diye hoşuma gidiyordu. Ama gerçek insanlar asıl uçmuş, hadi o dizi kurgu. :D ya bunlar, Ne kullanmış lan bunlar; bunları yazarken diyebilirim ancak :D

      Sil
    3. Ne kullandıklarını bende bilmiyorum :)

      Sil
  2. aramıza hoşgeldin. deistliğe giden yok beyinden geçermiş.. :)

    YanıtlaSil
  3. Keşke Mısır bu durumda olmasaydı da Mısır'daki tapınaklara gidip onları inceleme fırsatın olsaydı. Rehberimiz bize Firavunları, günün din adamlarını bir de tapınaklar üzerindekileri detaylıca anlattıkça "Bize ne yaşatıyorlar yahu?!" demekten kendimi alamamıştım. Durumlar ilginç, durumlar komik. Sonumuz hayrolsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durumlar fazlasıyla enteresan :) Açıkçası ben geride bıraktığım yıllarıma çok üzüldüm; keşke daha önce fark etseydim bazı şeyleri :)

      Sil
  4. Şşşttt ulu orta söyleme amcalar kızmasın.

    He bu arada fişledim seni. Cemaat abilerime söyleyip en kısa zamanda evinden aldıracağım. :P

    Deist Ateist falan ne ayaktır bilmem sonuçta ben örümcek kafalı cahil bir insanım ama bende de Kuran'ı okuduktan sonra hafif bir kıpraşma olmadı değil. Yani en azından neden insanların kitabı kendi dilinde okumasını istemediklerini anladım. Daha bir sürü şey anladım ama söylemem. :)


    İnsan yazdığı bir kitabın binlerce yıl (hatta belki de çok daha fazla) okunmasını daha iyi nasıl sağlayabilirdi diye düşünüyorum aklıma bir şey gelmiyor. Muhteşem bir zeka var ortada.
    Din konusu çok çetrefilli acayip bir olay ama bu Deizm dediginiz şey benim kafama yatmıyor hacı. En iyisini Ateist ler yapıyor. :)

    Cümlelerime bir aforizma ile son vermek istiyorum; "dindar insan ile ateist birbirine çok benzer aslında, ateist bütün dinleri reddeder, dindar bir tanesi hariç hepsini reddeder."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman abi cemaattekilere demeyeydin iyiydi :D Sonra halim duman olur adamlar kendi dininden olanları bile vuruyo. Daha dün haberlerde gördüm Suriyede sunniler geçen araçları durdurup önce müslüman mısın? diye soruyo; adamlar müslümansa bu sefer mezhep soruyo. Mezhebi farklı olan 3 müslümanın diz çöktürüp kafalarına sıktılar, arkadan da Allahuekber diye bağırıyolar :) Dinler hiçbir zaman barış getirmedi, getiremeyecekte. Tanrının din diye bişey gönderdiğine inanmıyorum zaten. Kuranda senin dediğin gibi çok şey var; ben inanılmaz fazla çelişki buldum, ve Tanrı gönderdi dediğin bi kitapta, dinde çelişki olmamalı :) Neyse mevzuu başka yerlere gitmesin :)

      Deizmi anlamamana saygı duyarım, ama ben deistim ve bu kainatın tüm düzenin kendiliğinden olduğuna kendimi inandıramam, bu yüzden deistim :)

      Sil
  5. Çapulcu İhsan Eliaçık'ın dediği gibi "bu müslümanlarla Cennet'e gitmektense, inançsızlarla Cehennem'de yanmayı tercih ederim."

    Bak şimdi Cennet Cehennem'de işin içine girince çok farklı bir hal alacak bu konu uzatmayayım en iyisi. Belki bir gün bende blogumda kendi dilimin döndüğünce anlatırım.

    Benim anlatmak istediğim şu aslında, benim de ciddi anlamda isyanım var ama deistim ya da ateistim diyecek kadar cesaretli olamadım hiç.
    Saygım sonsuz o yüzden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkcası ben insanlarımızla bazı şeyleri konuşmayı sevmiyorum o yüzden konuşmuyorumda; fakat yazar yada çizerim orası ayrı :)
      İnsanımızla konuşulmayacak en baba 2 konu:
      1) Din (en basitinden kendimi hatırlıyorum, deist olmadan önceki halimi, biri aksini dese çüklemezdim)
      2) Siyaset (iş ötekileştirmeye gider, en baba dostunla düşman olursun)

      Benimde öyle bi cesaretim yoktu 4-5 ay öncesine kadar, zaten insanlara söylemiyorum da, neden durduk yere çıkıp ben şöyleyim böyleyim diyim ki =) Fakat namaz kılıp akabinde evi ana bacı birbirine katan babam gelip bana neden namaza gitmiyosun diye sorup durunca bi gün patlayı verdim, bu vesileyle ailem, arkadaşlarımdan bazıları ve birkaç akraba öğrenmiş oldu :) Hakkımda ne düşündükleri ise umrumda değil.

      Aslında bi ara neden deist oldum diye bi mizah yazısı yazmayı düşündüm ama bizim topluma gelmez abi gerek yok :)

      Sil
  6. Bunu anlatan neyin kafasını yaşıyo acaba :D

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları