Yazan / Çizen : Admin Panpa 31 Ağustos 2013

Call of grafik tasarım, grafikerlik, grafikerlerin sorunları, call of duty, saçma sapan ajans, ajansların, deneme süresi, işten çıkarılma, tasarım, iş maceralarımdan, patron, çalışma prensibi,
Soğuttunuz nan beni, mesleğimden soğuttunuz yeminle. Yahu bende nasıl bi şanssızlık var, nasıl bişey bu, keçi bokunun üzerinde 3 gün mü geçirdim?, beşikten kaçırılıp cadılar tarafından ayine mi sokuldum?, yada illuminati örgütünün başka işi gücü kalmadı benim iş başvurularını değerlendirmeye mi başladı ? Ne naaaan neee ? Hayır yani sinirliyim sanmayın, bu sadece bi isyan.org...

1 Ay öncesine kadar "Aha sonunda iş buldum" diye sevindirik olmuştum. Dur dur durrrr, yine AdminPanpa iş maceralarını anlatıyo diye kikirdemeye başladın di mi? Keşke bende kikirdeyebilsem. Neyse hacı, işe başladım, fakat şu yaşıma kadar hiç görmediğim bi iş anlayışı, ajans yönetme mantığı ve çalışanlar arası iletişim gördüm :)

"Saat 09:00 - 18:00 arası çalışıyoruz" dediler, bende her zamanki süzme alışkanlığımdan dolayı bi 15 dk hadi bilemedin 30 dk erken gittim. Pekiiii sevgili kobay admin, işyerine kaç kere 09:00 da girebildin bakem ? Hmmm bi düşüneyim :) Sanırım sadece 3-4 gün; peki ya diğer günler ne oldu?

Ajansa bi gidiyorum, daha 15 dk var; bekliyim köşede diyorum, saat 9 gelen yok, saat 10 gelen yok, saat 10:15 ah şükür geldiler, thanks god, ty... Diğer gün 8.30 da gidiyorum (lanet olasıca harem sahilindeki 16 numaralı otobüslerin kalkış saatleri, cizısss...) saat 9 gene kimse yok, anca saat 10 da gelen oldu. Nan arkadaş günlerce sokak çocugu gibi bekledim ajansın önünde, öyleki artık apartmandakiler falan beni tanır, teyzeler benle sohbet eder oldu, hatta bi sabah beklerken köpeklerini gezdiren bi abla geldi yanıma hayatımdaki en enteresan insanlardan biriyle tanıştım diyebilirim, ablam kayışı kopartmış, hem müslüman hem de reankarnasyona inanıyo =) Anlatmaya başlayınca gözlerim büyüdü; neler oldu o sabah beklemelerinde neleeer...

Farzet ki içeriye girdim, yani başardım onu, bu seferde içerideki ortam adamı alır başka bi ortama götürür, hamam gibi, herkes cool, tal tarak ortada oooh c'mooon... Sekreter ajansı açar, patronlar taaaa 2-3 de gelir. Popolarında şortlar, ayaklarında parmak arası terlikleriyle =) Elime de verdiler çük kadar mac işletim sistemli laptopu, ekran boyutu az daha küçülse hesap makinası olacak babasını dürteyim. O ekranda tasarım yapmaya çalışmaktan gözlerim iş bırakma eylemi yaptı günlerce. Son 1 hafta kaliteli bi pc aldılar tasarım için, bende sevindim aha sonunda düzgün bi pc de tasarım yapıcam gibisinden.

Rüyanda görürsün döt kafalı admin, ertesi gün işe bi geldim, makinayı açınca tanıyamadım :) Call of duty ve bazı bilgisayar oyunları yüklü. Neyse zaten elimde az iş var, doğru düzgün iş yok, olana yoğunlaşayım dedim, patron başıma gelip "İşin var mı?" dedi. Soruya bak :D Çalışan olarak bu soruya nasıl bi cevap verebilirim ki :) "Yok abi yeaaa amaağğğnnn, boşum boş, sabah beri o tweet senin bu like benim takılıyorum, youtubeden de popping dance videoları izliyorum (bak dans videolarını harbi izledim, napam iş vermiyolardı)" dememi bekleme benden; fakat suratlarında masum çocuk ifadesi görünce, mırın kırın ederek "yok abi" dedim; dememle "O zaman kalkta oyun oynayalım biraz" demeleri bir oldu.

Biraz oynayıp kalkarlar herhalde dedim, adamlar Call of duty'nin başına sabah saat 10 da bi oturdular, akşam saat 4 e kadar kalkmadılar babasını satayım, makina da yeni ya heyecandan sesi vermişler sonuna kadar, içerde mermi,bomba sesleri, kıyamet, polis içeride çatışma var zannedip sis bombası atacak diye az tırsmadım. Neyse adamlar heves etmiş bi günlük bişeydir dedim, nan hergün iş başından kaldırılır oldum, call of duty de call of duty, yeter nan... Zaten doğru düzgün tasarımda istemiyolar, hasadı ekmiş çiftçi gibi yatıyodum tüm gün ajansta. 1 ayda 3 tasarım mı olur nan?...

Şirkette 5 kişiyiz, 3 ü patron reyiz, ama hepsi birbirinden habersiz, hepside önünde pc makarasına bakıyo, kendi kendime "nan arkadaş bunlar nasıl para kazanıyo, iş yapmıyolar bişey yapmıyolar" demeden de edemiyorum o ara tabi; bi yandan da kısa günün karıdır diyip süzme kahvemi kana kana yudumluyorum oh yeaaaah. Zaten 3 de gelip 4 de çıkıyolar, diğeri de ayakkabılarını çıkarıp Ayşe teyzenin yeni yıkadığı beyaz çoraplarının göz kamaştırdığı ayaklarını masasının üzerine koyup haberleri izliyo. İş tasarıma geldiği zaman biri gelip bu tasarım şöyle olcak diyo yapıyorum, sonra diğeri gelip hayır böyle olmazki şöyle olcak diyo, tamam diyip değiştirmeye başlıyorum tam bitiyo bu sefer 3. gelip "olmamış" yada "abi ben böyle demedim ki" diyo :) Yahu babacım önce bi aranızda oturun anlaşın, ne yapacağımız belli olsun, at mı kescez danaya mı gircez, bana mı girceksiniz onu bi anlayalım, sonra yaparız tasarımı. 3 patron neye yaradı ki arada iletişim yoksa dimi...

"Yemek vermiyoruz ama biz burada bi şekilde hallediyoruz, yapıyoruz falan" demişlerdi işe alırken, 1 ay boyunca hep cepten yedim, bi kere bile yemek vermediler, açlıktan çalışma masamı kemiricektim artık.

Sonra 1 aylık deneme sürüşünün (pardon süresinin) bitişinde beni işten çıkardılar. Fakat ne bi hoşçakal dediler, ne bişey dediler, biri dışarı kaçtı, diğeride film açıp kapısını kapadı; diğerine de bu kutsal görevi vermişler, parayı verip beni zittir etti. Fakat neden zittir ettiklerini tam açıklayamadı, açıklamaya çalışır gibi oldu ama beyin error verdi diyelim. Aslında ben daha işe girdiğim ilk hafta içimden "Nan arkadaş ya ben dayanamayıp bu ortamdan kaçarım yada bunlar beni işten çıkarırlar" demiştim. Ama öyle dediğime çokta bakmayın yani havam kendime, çıkarmasalar çıkmazdım çalışırdım yani çünkü artık ekmek aslanın penisinde...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

14 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Hakikaten bunlar nasıl para kazanıyor ya :D Nasıl iş ortamı böyle! iyi olmuş işten çıkarılman kötü mü olmuş bilemedim şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl para kazandıklarını bende tam olarak idrak edemedim :D

      Sil
  2. Kötü olmuş ama bozma moralini, elbet bir gün senin değerini anlayacak birileri çıkacaktır karşına.. Herkes kötü değil ya! Optimizm, optimizm, optimizm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bişey diyim mi? Herkes kötü =) Yaşım 26 olmuş, hala düzgün bi iş yeri, düzgün bi patron göremedim :) Gördüysem de şansım yaver gitmedi :/

      Sil
  3. Nasıl işmiş o öyle ya... Allah sana dilediğin iyi bir iş nasip etsin diyorum:)) tamam maceraların komik ama düzenli bir işe girmeni isterim. Söz veriyorum torunuma almak için bahaneler falan değil;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzenli bi iş olsun diye yırtındıkça boktan işlere rastlıyorum :)

      Sil
  4. Bir gün fırsat bulursam (12 saat çalışıyorum çünkü, servis falan derken kalan 8-9 saat uyuyarak geçiyor) sana yaptığım işi anlatayım için ferahlasın biraz.

    Çalışma şartları öyle bir hale geldi ki artık, android değilsen ayak uyduramıyorsun.

    Kötü olmuş iş bulup ayrılman ama sağlık olsun boş ver. Zaten o tarz iş yerleri yürümüyor bir gün iflas ederler.

    En güzeli ne ise o olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bi ara maddi sıkıntıya girmeye başladıklarından bahsediyolardı; o zihniyetle batarlar :)

      Sil
  5. Benim ilk girdiğim bilgisayar şirketi gibi:) Bizde de iki patron vardı. Adam teb genel müd. oğlu. İş olsun diye açmış göstermelik. O zaman ultima online serveri açmışlar, bana da char açtırdılar. Paso oyun oynuyorduk:) Bütün gün adam kesip item toplayıp char kasıyorduk. Ay ne günlerdi..Orada 5 sene çalıştım iyide maaş aldım. Arada faturaları yazıyordum:)

    YanıtlaSil
  6. Böyle para mı kazanılıyomuş :D
    Bu nasıl rahatlıktır onu da çözemedim ki :)
    Bence onlar her ay yeni birini işe alıp yeni oyun arkadaşı arıyolarmış :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyomda bu kafayla iflas etmeleri yakındır :)

      Sil
    2. Şimdiye iflas etmişlerdir onlar :D

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları