Yazan / Çizen : Admin Panpa 17 Ağustos 2013

itinayla değerlendirilir, yumurta kabuğu, atletten yer bezi, yoğurt kabından saksı, protein tozunun, dondurma kaplarından saklama kabı, değerlendirme yöntemleri, ayağını yorganına,
Efenim ayağını yorgana, şeyini uçkuruna, paçasını çorabına, saçını babasına göre uzatan, normal ve normalin biraz altında gelire sahip insanlar, elit kesime göre anlam ifade etmeyen her şeyi değerlendirirler; tabi ortak kullanılanlarda vardır muhakkak, azda olsa. En basit örneği şimdi bizim evi şöylece bi süzdüğümde karşıma çıkanlar, sıralamak gerekirse:

● Çiçeklerin her birinin çıtasının üzerine oturtulmuş bir yumurta kabuğu (Bunu evde gördükçe kendimi şaman gibi hissediyorum. Eve garip bi hava veriyo, Çin'in Sichuan kenti sanki reyiz, kafamı kazıtır, turuncu renkli don atlet giyersem çok süper uyumlu olur diye düşünmekteyim).

● Eski atletlerden itinayla yer bezi yapma isteği (Mantıklı aslında, bezse bez, silmekse silmek. Fakat kılı tüyü paylaştığım, nice anılarımın olduğu atletimi annemin elinde yer bezi olarak görünce sittiri boktan bi burukluk hissetmiyoda değilim hani).

● Yoğurt kaplarından çiçek saksısı yapımı (Annemin favorisidir, ne zaman yoğurt falan alsam, tükenirken annem hemen uyarı sinyalleri çakmaya başlar, "atmayın saksı yaparım", "atmayın onu saksı yaparım", "çiçek dikerim çiçek". Babamda o ara rahat duramaz, dötü kaşınır, illa laf edicek ya, maksat bişeyler söylemek olsun dimi. "Ev zaten kap doldu hahunha goim". Sonraaağğğ evde başlar III.Dünya savaşı :)  Bak bi yoğurt kabından nereye geldi mevzuuu).

● Benim bitmiş 1,5 - 3 kiloluk protein tozu kutularımı temizlik kabı olarak kullanma fikri. (Kabul ediyorum fena fikir değil, protein tozu satıcıları cidden barındırma kaplarını iyi yapıyolar, içine kesip dübürümü koysam çürümeden yıllarca durur o derece yani. Ama ben onun içinden güzel güzel protein tozumu alıp, shakerımda çalkalayıp lupluplup içiyodum ne güzel, içinde ev ahalisinin balkon sildiği bezi sıktığını görünce kendimi bi garip hissediyorum yine; dışında protein miktarı yazan temizlik kabımı olur nan).

● Ev tadilatında, içinde Sultan Vahdettin zamanından kalma tahtakurularının yaşadığı antika kapılarımız sökülüp atılırken bir el gelir ve tekine yapışır: "Bunun parçalarını atmayın, şurasından balkona çiçeklik yaparız" (Nan o kapıya aylarca baksam, biyerini kırıpta ondan çiçeklik yapmak aklıma gelmezdi).

● Bitmiş büyük boy dondurma kaplarından saklama kabı yapma; biyere giderken dolma sarar koyarız gibisinden fikirler... (Geçen gün buzlukta dondurma kabı gördüm, "aaa lan biri dondurma alıp buzluğa koymuş" diye sevindirik olup hemen kabı elime aldım, diğer elimle de bi çay kaşığı alıp akan salyalarımın eşliğinde dondurma kabını açtım, içinden boy boy kesilmiş patlıcan çıktı :(  Hayallerimi yıktınız nan, yapmayın böyle şeyler bana üzülüyorum)

Aslında, bunlar yine makul, mantıklı değerlendirme yolları. Bende bi fikirler var akıllara zarar. Göğüs kıllarından kazak örme, göbek deliğinden çıkan pamukçuklarla yastık doldurma, balkona bitane helal ot yemiş dana alıp etinden, sütünden, kakasından faydalanma falan. Neden olmasın di mi? Diğerlerinden bi farkımız olsun yani...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

31 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. :D bu tatil günü gülmekten yarıldık eşimle, aynı bizim ev ya. Hiç bir şey değişmiyor...:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha :D Ne mutlu bana sizi neşelendirdiyse bu yazım :) Daha yeni çıkmıştı fırından sıcak sıcak okumuşsunuz, sağolun :)

      Sil
  2. bende okudum :D herkezin evi böyle :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin değilde bizim gibilerin diyelim :)

      Sil
  3. Hahahahaha... şu yumurta dışında diğer şeyler bizim ev içinde geçerli :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmadı şimdi :D Çabuk çiçek saksılarına yumurta kabuğu ekleyin :)

      Sil
    2. Yumurta kabuğu ne işe yarıyormuş :) :)

      Sil
    3. Nazar değmesin diyeymiş :DDD

      Sil
    4. Hahahahahaha.... böyle bir cevap beklemiyordum. O zaman bizde sağımıza solumuza yumurta kabuğu yapıştıralım :D :D

      Sil
    5. İleri de ben de böyle olurum herhalde. Evdeki her şeyi değerlendirme potansiyelim var. :D

      Sil
    6. Sanırım bakan insanların gözü arada sırada yumurta kabuğuna kaysın dikkatleri dağılsında çiçekleri nazardan kurutmasınlar diye düşünüyolar :D hoş ben nazara falan inanmam :D

      Sil
    7. Aslında yumurta kabuğu hastalık ve zararlılar için yararlı bir şey. :))

      Sil
  4. Geçmeyin dalga efendim... Bilim insanları "geri dönüşüm" üzerine kafa patlatırken bu bizim mütevazi orta sınıf halkımız olayı çoktan çözmüş bile.. Keşke her şeyi bir kerede tüketip atan, kendi zengin ama dünyanın fakirleştiğini önemsemeyen bütün o zavallılar da bu mükemmel örnekleri dikkate alsalar.. Annenizi bir çevreci&tüketim düşmanı olarak kutluyorum, lütfen iletiniz:))
    Böyle bir yazıya çok ciddi bir yaklaşım oldu farkındayım ama, ne yaparsınız insan doğa sever ruha sahip olunca ister istemez heyecanlanıp ciddileşiyor bu gibi durumlarda:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız :) Zaten bende makara geçiyo gibi görünsemde bu durumdan gayet memnunum :)

      Sil
  5. tutum güzel bir şey aslında :) ama şu eski şeylerden yer bezi yapma fikri bazen gınna getiriyor sahiden... ;)

    YanıtlaSil
  6. ahaahaa bak bende anneme çok gülerdim eski tişörtleri atletleri toz bezi yapıyo diye. geçen gün temizlik yaparken bez bulamayınca hemen annem geldi aklıma, bi tane tişörtümü hemencecik kurban ettim :) iyi temizliyo valla :D

    eee napacan, hayat pahalı mecbur değerlendirecen :D

    YanıtlaSil
  7. o dondurma kabı olayı benim kayınvalidede çok var ne bulda koyuyor içine :D

    YanıtlaSil
  8. Türk insanı bu herşeyi degerlendirir , seviyorum milletimi ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle, enteresan bi milletiz kanka :D

      Sil
  9. geri dönüşümden nefret ederim.bunda annemin çocukken sürekli olarak aldığı laylonnnn gablarının ve zaten üçüncü sınıf olan evimizdeki hurda sayısının artırmasının rolü büyüktür.bir çeşit travma yani.

    benim için dondurma kabı demek direk çöp demek.yeteri kadar laylon gabı yedim yani.yeter artık bu insanda bir cam saklama kabı görsün.ayyy ne diyom ben yaaa çeneme sıçımmmmmmmm !

    neyse yine harika bir yazı.aferin sana çocuk yolun açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bi ortamda yetiştiyseniz travma olması çok doğal :) Açıkcası bende kap kacaktan nefret ederim. Evet bazı şeyleri değerlendirmek lazım ama ipin ucu kaçınca da olmuyo :)

      Sil
  10. O yumurta kabukları niye konuluyor ciddi:) Şimdi merak ettim, hep görürdüm hala varmış yapan:) Anneni kutuları atmama olayında kutluyorum. Yoğurt kabı biriktirim, sonra Hatice teyze oğluna börek falan götürecekse gelir alır benden, üstüne bir de dua alırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneme sordumda nazar değmesin diye dedi :D
      iyi bak yoğurt kapları sevap point biriktirmene yardımcı olmuş =)

      Sil
  11. O değil de iyi ki senin fikirlerini yapan yok :D
    Yumurta nazarı mı engelliyomuş cidden :))
    Bizim eve sağlam giren çiçek çürüyerek çıkar :))
    Annem eline geçeni attığı için olmuyo böyle şeyler hala bizi nasıl atmadı şaşkınım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence benim fikirlerim çok iyi :D

      Sil
  12. Yumurta kabuklarinda bolca kalsiyum ve mineraler var onun icin herseye COK faydalari vardir Hem insanlara ve ciceklere. Annenizi teprik ediyorum tutumlu bir Anne oldugu icin ve cevregi korudugu icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurta kabuklarında kalsiyum ve mineral olduğunu ben de biliyorum da anneciğim bilmiyor :) O yumurta kabuklarını nazar için takıyor o :)))

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları