Yazan / Çizen : Admin Panpa 22 Ekim 2013

akvaryum sevgisi, akvaryum tribi, anne tribi, elveda kırmızı kerevit, kerevit, kerevit balıkları yer mi?, kırmızı ıstakoz, kırmızı kerevit, kuhli, moli, tatlı su akvaryumu, velifera, zebra tetra,
Arkadaş sakın akvaryum alırken "nasılsa annemin akvaryumla işi olmaz" falan diyerek almayın. Birkaç gün önce akvaryumcunun tekine 17,5 tl domalıp kırmızı kerevit (ıstakoz) alarak heyecanla evin yolunu tuttum. Bu alışverişe 3 arkadaş çıkmıştık, yanımdaki memo kankam turuncu kerevit, ben kırmızı psikopat kerevit almıştım, diğer kankamın zaten evde sayko, yeşil renkli bi kereviti vardı. Hepimiz bi sevindirik olduk, grubu kurduk diye. Hemen acele acele evin yolunu tuttum, akvaryuma salayım da izleyeyim şu deli oğlanı diye. Çünkü akvaryum hobisiyle uğraşanlar iyi bilir, uzun süre izledikten sonra balıklar sıkmaya başlar insanı, başka şeyler ararsın hep, bilsen ki deden yaşar bişey olmaz; dedeni bile koyarsın akvaryuma hacı.

Neyse eve gittim kereviti ve aldığım 3 zebra tetrayı akvaryuma, velifera ve moli cinsi balıklarımın, elma salyangozumun yanına salıverdim. Bu kırmızı ıstakozu almadan önce internette bi araştırma yapmıştım, %80i balıklarınızı avlar, ebesini atlar, meze yapar diyodu. Yani ben bu canlıyı alırken bunu göze alarak aldım; ama bişeyi göze almayı unuttum, akvaryuma Gollum'un güç yüzüğüne olan aşkına benzer bi aşkı olan kişiyi, annemi... Gad damn...

Ne zaman akvaryuma bi canlı koysam annemin ilk sorusu şu olur: "Balıklara bişey yapar mı?" Kerevit içinde aynı soruyu sorunca ben kaçamak cevaplar vermeye başladım. İşte efem "sadece hasta balıkları yer, bitkin olanları, yani bazıları balıkları avlar da diyooo ammaaa bişey olmaz bak hiç ellemiyo, umursamıyo balıkları" gibisinden, götüm ayağı çektim afedersiniz anneme (ama harbidende hiçbişeye zarar vermiyodu nan). Kerevit her cama yaklaştığında annem selülitli obez kadını bikiniyle gören ergen gibi "iiiyyyy" çekmeye başladı. Sonra, elma salyangozunun tekinin biraz küçüldüğünü iddia etti! Yahu kadın diyom, bak diyom, yese zaten yer, küçülme ne alaka, kamış takıpta salyangozu emmiyo ya bu hayvan. Hiç sevmeyip sürekli tiksindiğini, yılana benzediğini söylediği kuhli balıkları ile, elma salyangozları birden kadının en sevdiği canlılar oluverdi. Bu arada annem acitasyon yöntemine başvurarak akvaryumun ön camında toplanan velifera yavrularını sevmeye, onlarla konuşmaya ve bana bakıp "benim zaten balığım yok" diyerek trip atmaya başladı. 

Fakat enteresan bi trip, sürekli değişkenlik gösteriyo. Önce "tamam sevdiysen kalsın verme, dursun" diyo, aradan 1 dakika geçince "benim zaten balığım yok, akvaryum senin, o balıkları yerse..." falan diye değişiklik gösteriyo. Bi karar ver yahu aney, kalsın mı gitsin mi? Tamam mı diyim, devam mı diyim? Sonunda mecbur kalarak kırmızı ıstakozumu kankama verdim, sadece 1 gün izlediğimle kaldım iyi mi reyiz. Seninle başka zaman, başka hayatlara görüşeceğiz umarım kerevit beybi, içinde şerefsiz küçük pipi balıklarının yüzmediği, bi insanın onları deli gibi sahiplenmediği bi zaman. Elveda kırmızı kerevit, cizıs kırayst, ağlamıycam, ağlamıycammm...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

25 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Gollum'un güç yüzüğü vb. benzetmelerine bayılıyorum hahahaha...Sen de deseydin annene olur mu anne bu senin akvaryumun diye hehehe.. ne matrak ailesiniz siz ya.

    YanıtlaSil
  2. Annen işi biliyor:) Kadın anne de olsa kadındır, istediğini yaptırır:)
    Bari kavanoza koysaydın, arkadaşına vermeseydin:)
    Yazık olmuş kerevitle aşkınıza, halbusem sen onunla ilgili ne güzel hikayeler anlatacaktın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ya o hayvan yüksek hacimli su istiyo, kavanoza, fanusa falan koyup hayatını karartamam :) Ağzı yok ama içten içe küfreder sonra bana :) Annemin olayı şu, 40a yakın yavru balık var akvaryumda, onları kendi yavrusu belledi,bişey olcak diye korkuyo balık kadın =)

      Sil
  3. :D Kadınların en önemli stratejisi bu anlattığındır. Ay beğendiysen sen kalsın ama....:DDD Bizim kerevitlerimiz hiç bir balığımıza zarar vermediği gibi balıklardan zarar görmüşlerdi. Eşim tam bir akvaryum delisi. bazen ben uyuduktan sonra küçülüp akvaryuma girip balıklarla yüzüyor mu acaba diye şüphelenmiyor değilim. Balıklara bana olduğundan daha fazla aşık olabilir. Jesus krays mı diyordun? :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla benim kerevit yavrulardan korkup kaçıyodu ama işte ayrılmak zorunda kaldık :( Evet Cizıs kırayst diyoruz :D Bu arada enişteye ve balıklarına selamlar =)

      Sil
  4. Aman iyi ki verdin, üzülmez miydin diğer balıkları yeseydi.
    Annene sevgilerimi ilet..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülürdümde ıstakozumdan ayrılınca da üzüldüm :( Hiç istediğim şeyi bakamadım şu akvaryumda ya, annemi mutlu edicem derken :S

      Sil
    2. Iki akvaryum olsa çok mu zor olur?? Biri senin diğeri annen için..
      :)

      Sil
    3. Zor tabi kim temizliycek ilgilencek o kadar balıkla :) Akvaryum cidden zor iş dışardan kolay görünüyo ama harbi zor, balıklara istedikleri şartları sağlamak ve devam ettirmek güç iş :) 2 akvaryumda bununla uğraşamam, bide saçma geliyo evde tek akvaryum olur bence :D

      Sil
    4. Saçma diyorsan öyledir. Bizim de kaplumbağalar var bana onlar bile zor geliyor..
      :)

      Sil
  5. Ya kusura bakma hani zevkler renkler tartışılmazmış ama balık denen şeyi pek evcil hayvan olarak düşünemiyorum ben..yani kucağında oturup saatlerece uyumaz, seninle kendi diliyle de olsa konuşmaz (havlamak, miyavlamak, mrrrlamak), sabah yastığına zıplayıp seni uyandırmaz, eve gelince sevinçle bacaklarına sarılmaz, saklambaç vs. oynamaz...o yüzden en güzeli kedi bence..bahçesi olanlara köpek...mesela dizi izlerken dizi bitene kadar dizlerimde uyuyorlar:)
    tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ama akvaryumunda çok farklı bi dünyası var :) Helede farklı canlılarla bi kompozisyon oluşturabilirsen hiç sıkılmadan izleyebiliyosun :) Evcil hayvan değil zaten, hobi gibi akvaryum olayı. Kedi evde pek bakma taraftarı değilim ya, bahçem falan olsa bahçemde bakardım, köpekte öyle, 4 duvar arasında tıkmak istemem o zıpırları :)

      Sil
  6. Şu sizin olaylara mizahi bakış açınıza hayranım:)) Yine beni güldürdünüz:))

    YanıtlaSil
  7. Ben baştan beri sevmemiştim ki.....İyi olmuş..

    YanıtlaSil
  8. Bence annen için ayrı bir akvaryum kurmalısın :) Zaten akvaryumu olanların klasik huyudur tek akvaryumla başlanır ve bir süre sonra bir bakmışsın akvaryumlar bölünerek çoğalmış. Benim bir zamanlar minik minik 4-5 adet akvaryumum olmuştu. Tabii en büyüğünü saymıyorum. Seninkiler yavrularıyla yaşıyor ama benimkiler acımasız yavruyu kapıp yiyorlar. Eh ben de annen gibi zavallı yavrular modunda her yeni nesli kurtarmak amacıyla bir minik akvaryum ayarlamıştım onlara :) Şimdi durum ne dersen damızlıkları sattım. Onları yavrularını büyük akvaryuma aldım. Bir süredir hepimiz çok mutlu ve mesuduz fakat bunlar da dana gibi oldular. Yani ayrılık vakti yakındır ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben baştan beri diyorum bi evde tek akvaryum olur :) O yüzden hiç uğraşamam öyle ayırmalarla falan, 2-3 akvaryumla :) Tek olur herkes izler. Fakat hep annemin zevkine göre canlılar aldığım için şimdi farklı şeylere geçiş yapamıyorum işte =)

      Sil
  9. Nerelerdesin? Yeni çizim, ilginç olay falan yok mu? Vallahi yazı yazdı da ben mi kaçırdım acaba deyip geldim. Yok, hakikaten yazmamışsın :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyorum birazdan yayınlayacağım, birkaç gündür gezip tozmalardayım kafa dağıtmaya çalışıyorum :) Birde içimde acaba blog konusunda başarısız mıyım yada erkek olmam dezavantaj mı gibi soru işaretleri var =)

      Sil
    2. 300 küsür takipçisi olan ben miyim yoksa sen mi? Erkek olmak dezavantaj değil. Kozmetik ya da moda blogu yazmıyor olmamız dezavantaj bence ;) Bizim takipçilerimiz az ama öz diyerek kendimi kandırırken seni de bu kurmacanın içine çekiyorum ?!*! Yılmaz yok başaracağız... (Bunları yazarken kendime de gaz veriyorum) Aynı şeyi düşündüğüm çok oluyor.

      Sil
    3. 300 küsür takipçi varmış gibi görünüyo sadece; insanlar onlarında bloglarına gidelim diye takibe alıyolar. Yoksa o kadar kişi arasından blogumu takip edeni saysan 10 kişi anca çıkar :) Ben bazı şeyleri anlamakta güçlük çekiyorum artık :S

      Sil
  10. Evde ıstakoz beslemeyi hiç duymamıştım :) Onların da yemleri var ki? Pek mi cahil kaldım ben :)

    Annen de çok şirin ama haklı kadın balıkları yeseydi kesin üzülürdü. Anneler pek bi duygusal bakıyorlar bu balık olayına. Benim de zamanında bi beta balığım vardı garibim tek başına gezinip dururdu. Annem bildiğin sohbet ediyordu balıkla :) Zamanla suyun dışına zıplamayı öğretti kadın yok böyle bişey :D Öldüğünde de günlerce yas tuttu evde :) Anneler yapar işte duygusal insanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onlarda bitkisel ve ciğerli balık yemlerinin tümünü yiyolar :) Aslında bakan, seven çok var; ben sevip te bakamayanlardanım :D Evet balıkları yese üzülürdü ama hiçbi balığa yan gözle bakmıyodu ki yanlarından geçip gidiyodu öyle =) Benim annem de aynı, yavru balıklarla konuşuyo şimdi cam önüne geçip. Bu arada balık bakıyosanız akvaryumunuzun üst kapağı olsun, yoksa çoook çıkarlar zıplayıp akvaryum dışına =) Ben bi balığımı yatağımın baş ucunda bulmuştum bi keresinde :D

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları