Yazan / Çizen : Admin Panpa 15 Mayıs 2014

Soma, soma faciası, göçük altında kalan, ölen madenciler, ne olursa fakire olur, işçinin hayatı, madenciler, insana verilen önem, bizim ülkemizde, takdiri ilahi, olacağı varmış, can güvenliği,
Eğitim yüzünden haberlere, internete, bloga pek bakamaz oldum, neyse ki yarın bitiyo. Fakat şu günlerimi zehir etmeme neden olan Soma olayı var, resmen aklımda dolaşıp duruyo olan biten. Kafamı kesip şöyle bi kenara falan atsam, orada bile bedenimden ayrı düşünüp durur bu konuyu. Gerçi biz ülkemizde insana, işçiye verilen değeri çok iyi biliriz, bunu sizden öğrenecek değilizzz ! Dermişim, ben demem; ama sen bilirsin adamım birisi mutlaka çıkıp bunu diyecek.

İyi bişey olduğunda, öyle bi reklam yapıyolar ki bi tek evimize gelip götlerimize reklam afişleri yapıştırmadıkları kalıyo. "Bunu biz yaptık ! Şunu biz dikdik ! Bizim sayemizde oldu ! Falan yaptık, fişmanla karıştırıp kek yaptık !" Biiiizzzz yaptık ulan biiiiiiz, yapmayı sizden öğrenecek değilizzz. İyi güzel hacı, tamam, yapıyosun meeeaşşalleeaaah. Fakat bu işçilerin, insanımızın durumu ne olacak ? Bak sana bişey diyeyim reyiz, isteyen alınsııın, isteyen darılsııın, zoruna gidenin borusuna gitsin yani.

Eğer bi ülkede birsürü insan aynı anda, yerin metrelerce altında, sırf ihmalkarlıklar yüzünden canında oluyosa, bu sebeple 200 küsür aile, çocuk, babasız kalıyosa ve sen çıkıp gönül rahatlığıyla "Takdiri ilahi" , "Olacağı varmış olmuş" diyosan, ben senin insanlığının taaaaaa kukusuna kafamı sokayım; oldu mu? İyi şeyler olduğunda bizzzz yaptık, ama ihmalkarlıklar sonucu bi felaket olunca "Takdiri ilahiii". Öyle mi? Vay babasını satayım ya. İyi o zaman, şu ay bitmeden adamlarınızı alıp yanıma gelin, sizi doğru düzgün önlem almadığım, güvenliğinizi sağlamadığım dev bi su tankının içine koyayım, sonra aşırı sudan boğulup dübürünüzün şişip patlayacağı ana kadar bekleyeyim. Sonra da elimi belime koyarak ne diyeyim biliyo musunuz "takdiri ilahi".

Garip bi durum daha vardır ki, olay yerine giden millet vekilleri ve hatta bazı din adamları, sanki tiyatro gösterisine gitmiş gibi daha acısı taze olan işçilerin önünde onları izlemekteler. Üzerlerinde takım elbiseler, kıyafetler ciks, ayakkabılar parlak. Be antonisine koyduğmun dünyası, nan arkadaş sinirlenmeden edemiyorum, ulan birinizde şu adamlara sarılsanız, acılarına ortak olsanız, bişeyler yapmaya çalışsanız ölür müsünüz? Ama yok, uzak durun, neme lazım, zaten ruhunuz kirli, bide kıyafetiniz kirlenirse hepten bok olursunuz.

Kore'de gemi devrilip yüzlerce insan ölünce başbakan bu acıya dayanamadı ve bu olaydan dolayı özür dilemenin yetersiz kalacağını düşünüp boynunu bükerek görevini bıraktı. Fakat bu olayın adamı ne kadar yıktığı gerçekten belliydi görüntülerde. Bizimkilerin ise lafta umurlarında ama reelde ziglerinde bile değil. Şu Kore'deki gemi olayı burada olsa eminim o zaman da çıkıp pişkin pişkin "takdiri ilahi" diyip işin içinden sıyrılacaklardı.

800-1200tl arası para için, sırf başka iş yok, aç kalmayalım diye metrelerce aşağıya inip çalışan bu adamların bi kol saati kadar değeri yok mu? Şimdi bak hacı, eğer bi ülkede doktor, mühendis, mimar, milletvekili, bakan vb çalışanlar asgari ücret alan bi insanın 10-20 katı maaş alıyosa burada acayip boktan şeyler dönüyo demektir. Toplasan 15 kişinin maaşını tek seferde alan adamın bu 15 kişiden farkı nedir? Okumuş olması falan fişman ? Tamam, haklısın. Okumuşsun, dötünü yırtıp biyerlere gelmişsin, ama alıyosan 3 katını hadi maximum 5 katını al be kardeşim, ulan 15 katı nedir, vicdansız mısınız? Brazzers videolarındaki kel adam mısınız lan ?

Ne olursa fakire olur güzel kardeşim, bakanın çocuğuna, gemi yüzdürene, jipe binen adama, dev gözlükleriyle  "Osman amca annem dediki bahçe 5 metre daha geride olsun, çitleri örelim havuz görünmesin, havuzu büyütelim" diyen başbakan kızına hiçbi bok olmaz. Ne olacaksa simitle karnını doyurana, gününü 5tl ile bitirmeye çalışana, ince hesaplar arasında yaşamaya çalışan işçiye, size, bize, bana olur. O yüzden, bu olayda böyle silinip gidecek, olan ölene ve arkasına bıraktıklara olacak reyiz. Din adamları gelip falan fişman bişeyler okuyacak, liderler gelip fasa fiso, formaliteden şeyler söyleyecek; sonrası mı? Sonra olanlar yine geride kalanlara olacak...
Adaletine bacağım girsin dünya !

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

10 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Beni bu sefer aglattin, zaten kac gundur perisanim, beni hic dusunmemistim ama aglattin. Unutulacak her sey ve olan olenlerle ailelerine olacak. Cok buyuk bir aci bu, ben de bu felegin tekerine comak sokayim, Allah yardimini esirgemesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlatmak istemezdim, ben tamamen içimdekileri döküp rahatlamak istedim. Aslında çok feci şeyler yazasım vardı ama tuttum kendimi.

      Sil
  2. Evet ben de sana aynen katılıyorum, içim burkuluyor, söyleyecek laf da bulamıyorum ayrıca :((

    YanıtlaSil
  3. haklı sözlere ne denir ki...
    evet sonrası..olanlar yine de geride kalanlara olacak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geride kalanlara olacak çünkü devlet Suriyelilere baktığı kadar kendi işçisine, şehit ailesine bakmayı beceremiyo. Daha doğrusu bakmıyo, çünkü oylar arap şakşakçılarından geliyo nasılsa...

      Sil
  4. Sınavlarım ve iş yüzünden seninle aynı durumdaydım. Duyunca şok oldum. Dün resmen cehennem oldu! :(

    Ne yazık ki canım benim ne yazık ki ne olursa fakire olur!

    YanıtlaSil
  5. bu kadar net anlatılabilirdi ancak ama bunu anlayan o kadar çok az insan var ki bu ülke de halen körü körüne savunan gözlerini kapamış kör o kadar çok insan var ki ne biçim ne iğrenç bir ülkeyiz .....

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları