Yazan / Çizen : Admin Panpa 13 Ağustos 2014

Sin, Al-ilah, El-ilah, Ay Tanrısı, Allah mı, arap putperestler, islamiyet öncesi ay tanrısı, Hz.Muhammed, ayın ikiye bölünmesi, hilal işareti, Al-lat, Al-uzza, Manat, Enlil, Ninlil, Sümer Tanrısı,
Taaaaaaaaaa Sümerlerin zamanına gidiyoruz şimdi hep birlikte hacı dayılar, verin bana elinizi, ışınlıyorum şimdi sizi o yıllara. Sümerlerde Enlil (Hava Tanrısı) ve onun sevgili havalı karısı Ninlil (Hava Tanrıçası) var o zamanlar, ikisininde havasından geçilmiyo bi görsen. Sonra bunların bi çocuğu oluyo adı Sin (Ay Tanrısı) diye, bunu da aya vali olarak atıyolar efem. Sümer, Akkad, Asur, Babil gibi imparatorluklarda da yüzyıllarca kendinden bahsettirmiş Tanrı Sin. Sin'in başka adları da var tabi Humal, Nanna,El-ilah ve Al-ilah gibi. Özellikle Arap kabileleri ona Al-ilah diyolardı; en güçlü ilah anlamında. Dil bilimciler Allah kelimesinin Al-ilah'tan türediğini söylüyolar bu arada, tabi siz daha iyi bilirsiniz dil bilimcilerden orası ayrı :)

Sin, Al-ilah, El-ilah, Ay Tanrısı, Allah mı, arap putperestler, islamiyet öncesi ay tanrısı, Hz.Muhammed, ayın ikiye bölünmesi, hilal işareti, Al-lat, Al-uzza, Manat, Enlil, Ninlil, Sümer Tanrısı,

Babiller zamanından kalma, bulunmuş bazı heykellerde bu Al-ilah denen Tanrı oturmuş, göğüsünde ay sembolü var, karşısında ise birkaç insan diz çökmüş ve avuç içleri yukarı dönük şekilde dua ediyolar, biliyorum kulağa çok tanıdık geldi. Neyse bu arada islamiyet öncesi arap kankalarımız bu Al-ilah'ın 3 kızı olduğuna inanmışlar, Al-lat, Al-uzza ve Manat adında 3 kız. O değilde o aralar piyasa ne Tanrı yapmış be.

Sin, Al-ilah, El-ilah, Ay Tanrısı, Allah mı, arap putperestler, islamiyet öncesi ay tanrısı, Hz.Muhammed, ayın ikiye bölünmesi, hilal işareti, Al-lat, Al-uzza, Manat, Enlil, Ninlil, Sümer Tanrısı,

Enteresandır ki Allah ismi, daha İslamiyet yokken bile araplar tarafından bazı yazıtlarda yazılmış; islam öncesi arap şiirlerinde bol bol adı geçmiş. Daha Kuran yazılmadan, Ay Tanrısı isminin son halini almış yani. Muhammedin babasının adı Abdullah (ki benimde adım aynı nan) yani "Abd-ül-el-ilah" = El-İlah'ın kulu.

Bu arada islamiyet henüz yokken putperest arap dayılarımız 300ü aşkın puta tapıyolardı; ki yine birisi Al-ilah'tı. Aralarında en güçlü olan Al-ilah olduğundan (inanışları bakımından) Muhammed aralarından en güçlü olan Al-ilah seçip onun tek olduğunu, "Al-ilah'tan başka ilah yoktur" şeklinde dile getirdi ve diğerlerine tapınmayı yasakladı. Zaten 300 küsür Tanrı nedir arkadaş ya, hangi birine tapıcan, hangisinin dediğini yapıcan dimi. Hiç mi yaşamasın o zamanki insanlar, 7/24 ibadet mi etsinler babasını satayım.

İslamiyet daha yokken bu arap putperestler 1 ay oruç tutarlar, ayrıca Mekke'ye hacca giderek kara taşın etrafında 7 kez dönerler, kutsal saydıkları kara taşı öperlerdi. Tabi namaz kılıp şeytan taşladıklarını da unutmamak gerek. He sen adına namaz deme, neticede o zaman islamiyet yoktu, fakat ibadet etme şekilleri bildiğin namaz be hacı dayı. Muhammed'in de onayladığı bu gelenek putperest arapların geleneği olarak İslam'a geçmiş. 605 yılına ait aşağıdaki minyatürde kara taşın (Haceru'l Esved) kabeye yerleştirilmesi tasfir edilmiş. Gerçi bu olayı anlatan çoğu minyatürde Muhammed'in yüzünü sansürlemişler ama bu minyatürde sansürleme uygulamamışlar.

Sin, Al-ilah, El-ilah, Ay Tanrısı, Allah mı, arap putperestler, islamiyet öncesi ay tanrısı, Hz.Muhammed, ayın ikiye bölünmesi, hilal işareti, Al-lat, Al-uzza, Manat, Enlil, Ninlil, Sümer Tanrısı,

Bilirsiniz bizim insanımızın çoğundan duyduğunuz bi söz vardır "Allah'ın evi" :) Çokça duyarız bunu. Peki eski insanlar inandıkları Tanrılar için tapınak inşa etmediler mi? Ettiler tabi nan dururlar mı hiç. Sümerli kardeşlerimiz, "Kralın Sarayı varda Tanrının niye evi yok nan?" diyip Tanrıları için "Tanrı evi" dedikleri görkemli binalar inşa etmişler. Ayrıca bu görkemli yapıların çevresine de basamaklı kuleler yapmışlar ve bununla "Tanrıya yaklaştıklarını" düşünmüşler. Biliyorum buda çok tanıdık geldi kulağınıza. Bu arada ne rastlantıdır ki, camilerin tepesindeki yarım ay, İslamiyet öncesi arap putperestlerin Al-ilah adlı Tanrılarının sembolüdür, çoğu heykelde Al-ilah'ın üzerinde bu yarım ay vardır.

360 Tanrı arasından birini model olarak seçip kullanmak akıllıcaydı fakat Muhammed'in önce tek olarak ilan ettiği Ay Tanrısı Al-İlah'ı (sin) ortadan kaldırması gerekirdi. Aksi takdirde Tek ilah şudur, budur diyemezdi. Millet "e hani en güçlüsü, tek olanı Al-ilah'tı" derdi sonra ona. Bunu oda bildiğinden akıllıca bi yol izleyip Al-ilah'ı ortadan kaldırmaya koyuldu. Nasıl peki :) ?

Kamer suresi:
1.ayet: Kıyamet yaklaştı ve ay ayrıldı.
2. ayet: Onlar bir mucize görseler yüz çevirirler ve "Süregelen bir sihirdir" derler.
3. ayet: Peygamberi yalanladılar, nefislerinin arzularına uydular. Halbuki her iş, Allah nasıl takdir ettiyse öyle gerçekleşecektir.
4. ayet: Andolsun, onlara içinde caydırıcı tehditlerin bulunduğu haberler geldi.

Yani Muhammed burada ayı ayırdığını söylerken Ay Tanrısı Al-İlah'ı tarihe gömerek, ortaya atacağı yeni Tanrı iddiası için kendine temiz bi ortam sağlamış oluyo. Ayetten de anlaşılacağı gibi birileri inanmayıp "Sihir nan bu" demişler, sanırım onlar da kafa olarak o zamanın ekşicileri, incicileri, ateistleri, deistleri, adminleri falan işte. Aslında sihir demekle de haksızlık etmemişler hiç bu adamalar reyiz. Neden diyeceğinizi bildiğim için sebebini açıklamaya koyulayım:

Ay 29 gün içerisinde 2 kere, yani ilk dördün ve son dördünde ay dünyadan bakıldığında yarımmış gibi görünür. Muhammed ayın yarım göründüğü günlerde bu fırsatı değerlendirip, ayı ikiye ayırdığını iddia etmiş olamaz mı?

Sin, Al-ilah, El-ilah, Ay Tanrısı, Allah mı, arap putperestler, islamiyet öncesi ay tanrısı, Hz.Muhammed, ayın ikiye bölünmesi, hilal işareti, Al-lat, Al-uzza, Manat, Enlil, Ninlil, Sümer Tanrısı,

Evren böyle işte hacı dayılar, insanlara çeşitli oyunlar oynar, ay tutulur, güneş tutulur, yarım ay olur, dolunay olur, çeyrek ekmek ay olur, ayran olur her şey olur. Eski insanlar evrende olan çoğu olaydan dolayı bir sürü farklı inanış ve Tanrı edinmişlerdir kendilerine (örneğin Yunan, Mısır ve Çin Tanrıları). Kimse beni yanlış anlamasın fakat yıl 2014, şu yılda bile biçok insanı kandırmak o kadar kolay ki, bazen şaka olarak söylediğin saçma şeylere bile inanıyo insanlar. Hele birde bu kadar eski dönemlerde insanlar daha doğayı, evreni çözmeye yeni başlamış ve biçok şeyi anlayamayarak ilah edinmeyi seçmişken kandırmak, yönlendirmek daha da kolay olmaz mıydı?

Sadece Sümerli totoşlar değil, onlardan sonra yaşayan birçok medeniyet de Sin/Al-ilah/El-ilah'a (en güçlü ilah) tapmışlardır.

Babillerden kalma, Al-ilah için yazılmış bi ilahi örneği vereyim şimdi size:

Ulu efendimiz, tanrıların en yücesi,
Göklerin, yeryüzünün tek ulu kudreti.

Ey yaratıklara en yüksek yeri veren, cana can katan ana!
Ey ülkenin hayatını elinde tutan merhametli, duygulu baba!
Ey ta uzaklardaki gökler ve denizler gibi heybet ilham eden
ulu efendimiz tanrımız!

Ey toprağı yaratan, tapınaklar kurup onlara adlar takan!
Ey hakanları seçip atayan, uzak günlerin alınyazısını yazan!
Ey bilinmez düşüncelerini hiçbir tanrının açıklayamadığı
yüce hakan!

Ey dizleri bükülmeyen, kardeş tanrılara yollar açan!
Ey göklerin tabanından tavanına yükselerek,
cennet kapılarını açıp bütün insanları aydınlığa kavuşturan!
Ey herkese varlık veren, yaşayan yaratıkların
hepsini gören, hepsini düşünen baba!

Ey yerle göğün kaderini çizen, buyruğunu kimsenin
değiştiremeyeceği ulu efendimiz!

Kim yücedir göklerde? Sen, yalnız sen!
Kim uludur dünyada? Sen, yalnız sen!

Kahraman Şamaş yakarıyor sana: Huzur bahşet, efendimiz!
yer gök tanrıları sesleniyor sana: Huzur bahşet, efendimiz! !

Dikkat ederseniz ilahide bahsedilen Ay Tanrısı elemanın özellikleri "tek kudret sahibi, kaderi yöneten, her şeyi gören". Çok tanıdık geldiler di mi? Sanki dejavu oldum, bunları daha önce duymuş gibiyim.

Neden dinleri incelediğimizde sanki kendilerinden öncekilerden bişeyler çalıp yeni şeyler yapılmaya çalışıldığı hissine kapılıyorum? Şimdi en basiti Ay Tanrısı Al-ilah'ın mührü, simgesi hilal iken, hemen ondan sonra o bölgede çıkan islamiyetin simgesinin de hilal olması rastlantı mıdır? Allah varsa, neden uydurma put Tanrı dedikleri Sin'in sembolünü, gönderdiği dinin sembolü olarak kullandırtmıştır. Putperestlerden o kadar nefret ediyosa bırak o sembolü kullanmayı, o hışımla ayı bile ortadan kaldırması gerekmez miydi nan?...

Bide şu var ki, hemen sonrasında, aynı topraklarda ortaya çıkan dine ait suredeki kelimeye ve okunuşuna aklım takıldı reyiz, çünkü buda oldukça enteresandı, buda derken buddha değil yani, bu da kafama takıldı. O kelime Ya'Sin, fakat bu arapçada bizim dindoşların söylediği gibi, çat diye Yasin diye söylenmez.  Yaaaaaa Sinnn diye okunur, peki burada ay Tanrısı Sin'in ne işi vardır bre more? "Ya" arapçada hitap başlangıcıdır, Ya Mustafa, Ya Osman, Ya Tayyip, Ya Sauron gibi. Yani kime hitap ettiğini gösterir size. O Halde Ya Sin, derken Sin'e hitap edilmiş olmuyo mu diye düşünmedim değil.

Neyse, zaten bu gibi dini konularda mizah yazısı yazmaya başladığımdan beri sayfanın görüntülenme sayısı acayip düştü, eminim şuan Şeker Kız Candy'i izleyen yetişkinlerin sayısı bile benim bloga günlük girenlerin sayısından fazladır. Bu konularda yazmak bana çok şey kaybettirdi ve ettiriyo çünkü insanımız düşünmeye yada sorgulamaya asla meyilli değil. Zamanında onlara lanse edilenleri benimsemeye acayip istekliler sanırım. Ne ara herkes Gazneli Mahmut oldu anlamış değilim babasını satayım, neyse çok çene çaldım, zaten balkonun kapısı da açık arkadan püfür püfür esiyo sırtımın ırzına geçti resmen, çırçır olmadan bu yazıyı burada bitirmiş olayım. Hadi görüşürük.

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !
------------------------------------------------------------------------------------------------
Kaynaklar: 
G. Ryckmans, Les Religions Arabes Préislamiques, 2. baskı
Jeremy Black & Anthony Green, Gods, Demons and Symbols of Ancient Mesopotamia (ISBN 0-292-70794-0)
Prof. Dr. Suad Yıldırım, Kur'an'da Ulûhiyyet, Kayıhan Yayınevi, 1987, Müşriklerin inançları s. 1-8

The archeology of World religions, Jack Finegan, 1952, p482-485, 492 ve İslam and Arabs, Rom Landau, 1958 p 11-21
(Archeology of World Religions Jack Finegan)
Who Is This Allah?, G. J. O. Moshay, 1994, p 138, A Restatement of The History of Islam & Muslims, Sayed A. A. Razwy, Muslim, The State of Religion in Pre-Islamic Arabia, p19-20 1997, First encyclopedia of İslam, 1987, Islam, p. 587-591)
The hajj, F. E. Peters, p 3-41, 1994
Is Allah the same God as The God of Bible?, M. J. Afshari, p 6, 8-9,İslam, Beliefs And Observances, Caesar E. Farah
Kuran,İncil ve Tevrat ın Sümer deki Kökeni, Muazzez İlmiye Çığ

Wikipedia 1 | Wikipedia 2
(İslam Muhammed and His Religion, Arthur Jeffery, 1958, p 85, Muhammad at Mecca, W. Montgomery Watt, 1953, p 23-29)
(Southern Arabia, Carleton S. Coon, Washington, D.C. Smithsonian, 1944, p.399)
(A Guide to the contents of Quran Faruq Sherif, Reading, 1995, pgs. 21-22., Muslim)

23 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. el-ilahın askerleriyiz :)

    YanıtlaSil
  2. Bir şey söylicem. Sen niye bilgi yarışmalarına katılmıyorsun? :)
    Senin genel kültürün baya fazla gibi görünüyor. Bence katılmalısın. Kim milyoner olmak ister'e katıl. Hem belki çok para kazanırsın. Adını duyurursun. Gerçi ilk soruda elenip zor anlar yaşamakta var işin ucunda ama sende öyle bir şey olacağını sanmıyorum ben. :)
    Bence sen bunu bi düşün. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama o kadar bilgili olduğumu düşünmüyorum ya :) Öğrenmem ve anlamam gereken çoook şey var. Bide at gibi yarıştırılmayı sevmiyom, bilgi yarışmaları beni bozar :))

      Sil
  3. Eline sağlık çok güzel bir araştırma yapmışsın, bütün dinlerin az ya da çok birbirine benzediği, birbirinden kopya çektiği o kadar açık ki; ha bu yüzden insanlar dinlere inanmasın demiyorum yanlış anlama, inansın insanların inanmaya ihtiyacı var zaten o yüzden bunlar başımıza geliyor ya, ama işte akılla inanmak başka şey, efsanelere, masallara inanmak başka şey, Ay konusunda çok haklısın, Tenten'in maceralarından birinde vardı bu, orada güneş tutulmasıydı gerçi ama prensip aynıydı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ne yazık ki dinler hep efsane ve masal içeriyo :)
      Evet haklısın :)

      Sil
  4. Geldim, gordum ve yanilmadigimi tekrar hatirladim, sen bir harikasin. Hep soyluyorum ya sen istedigin yerlere geleceksin yeter ki inan kendine, ben cok inaniyorum buna. Sevgilerimle guzel kardesim.

    YanıtlaSil
  5. Yine müthiş keyif alarak, gülerek, heyecan duyarak okudum. Çoook teşekkürler. :) Keşke bi kitap yazsan, ya da yazdıklarını kitaplaştırsan, kaymaklı olur... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap yapacağım zaten, geçen sene imkan olmadı, büyük ihtimal bu senede olmayacak, ama 2015 de umarım kitap çıkartabilirim :) Beğenmene sevindim =)

      Sil
  6. Kitap yazmayı düşünmene sevindim, isabet olur. İşte o zaman az önce bahsettiğim bahtlı bedevi hallerin hayatını çok iyileştirecek... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım diyeceğim ama uman yerlerim ağrıyo artık :)

      Sil
  7. qurana yeni ayet eklendiğini duydum adı yA dmin panpa mış nasıl becerdin söyle bende ekletecem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben bişi ekletmedim külliyen yalan, yanlış duymuşsun :)
      Zamanında peygamber olduğunu söyleyenler zaten Tanrı kelamıymış gibi işlerine geldiği şekilde yazmışlar.

      Sil
  8. Bu ayın ortadan yarılma hikayelerine ayar oluyorum. Şimdi o ay milyonlarca yıldır duruyor ve her ay iki kere yarım ay oluyor. Milyonlarca yıldır bir kişide gece çıkıp kafasını havaya kaldırıp bakmamış mı acaba? Yani bir kişi çıkıp demiyor mu; "Kanka sen ayın anasını ağlattım diyorsun da, ben her gece cigaralık sarmaya çıktığımda görüyorum bu ay, ayda iki kere adet görüyor zaten." diye? Yok arkadaş kafamda ourmayan bir sürü şeyler var. Birde Hz Muhammed'in yüzünün göründüğü hiç bir görsel yok diye biliyordum ben. Azıcık bunu araştırayım bakalım, hep merak ediyordum nasıl bir şey bu adam diye... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak edip niye sorsunlar ki şu yüzyılda bile halk merak edip bi boku sormuyor :D Onlara bu öğretiliyor zaten :)

      Sil
  9. YORUMCU AVCISI SAFSATA DÜŞKÜNÜ ŞEYTANIN HİZMETKARLARI....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yav he he, hadi şimdi sktir git !
      Yazdın yazacağını tatmin oldun mu? Sakın bişeyleri sorgulamayın, düşünmeyin zaten, bize şeytanın hizmetkarı dedin kaptın sevabı, sevabın dötüne koydun, cenneti garantiledin hadi yine iyisin totoş...

      Sil
  10. Eferim güzel yazmışsın..

    YanıtlaSil
  11. Bişey Sorabilir Miyim? Yorumlarda Kitap Yazmaktan Bahsetmişsin Acaba Yazmış mıdır Diye Bir Bakayım Dedim Abdullah Kara ismini aradım google amcadan 2009 2008 Ve Ona Yakın Yıllarda Dini Kitaplar Yazan Birisi Var O Sen misin Yoksa Farklı bir insan mı?

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları