Yazan / Çizen : Admin Panpa 12 Ağustos 2014

Kaybetmek istemediğimiz onca ıvır zıvırın başında gelir zaman, fakat buradan zamana ıvır zıvır demek istediğim gelmesin aklınıza, öyle fikriyatı olan bir adamı lahmacun küreğiyle döverler. Zira en önemli şeydir lan zaman. Fakat bir o kadar da düşmanımdır zaman; bana sürekli oyunlar oynayıp tuş eder.

6 yaşımdayken sarı düz saçlara, sevimli bir yüze sahiptim, zamanın oyunları ile şimdi kan emme arzusuyla yanıp tutuşan bir sivrisinek gibi yüze, günden güne beni yalnız bırakan, adeta brezilya dizilerinden fırlamış saça ve buruşarak Ankara asfaltına benzeyen bir alna sahibim. 40 ve 50 leri ise hiç düşünemiyorum, pazara gidip tezgahtaki adama "dostum beni de şu gemlik zeytinlerinin yanına koyar mısın?" diye ricada bulunmayı düşünüyorum. Gerçi gençken alıcımız olmadı ki yaşlıyken olsun. Neyse, biz zamana geri dönelim.

Genelde yaş 22 yi geçmeden zamanın kıymetini anlamaya pek başlamaz insanlar. Pişmanlıklar falan, hep zamanla beraber yad edilir, sanki zaman ve pişmanlık kankalarmış gibi. İyi kullanmayıp etrafa hunharca savurduğumuz para birimidir zaman. Aslında imkb de falan parayla zaman satılsa tüm paraların değerinin 1000 katına çıkardı. Düşünsene zaman satın alabildiğini, yok yok vazgeçtim. Bu zenginden yana düzende öyle bir sistem olursa fukaraya zaman kalmaz, para babaları 200 yaşına, fakirler de 16sına kadar yaşarlar kanımca. Bu fikri sevmedim; ı-ıh...

Kendini çaresiz hissettiğinde de aslında kurtuluş olmadığı halde zamana suç atar, veya medet umar, pişmanlıklarını dile getirirsin. Aslında garip bir durum bu, kimse bize bak zamanını iyi kullan yoksa ileride şöyle olmazsın demiyor. He diyen var, ama onlarda ne zaman diyorlar biliyor musun? Hani bir yandan burnumuzdan akan sümüğe aldırmazken diğer yandan da lolipopumuzu yaladığımız altılı yaşlar varya, ahanda o zaman. Nedense insanlar hep anlayamadığımız yaşlarda gelip bize nasihat verir, gel de deli olma.15 yaşındayken baban gelir ve "evladım derslerine iyi çalış yoksa bak bizim gibi asgari ücretle çalışırsın, bilmem nerede kölelik yaparsın, yat derler yatarsın, kalk derler kalkarsın der" iyi güzelde babuş, baboli, babommm yaşım 15 yahu, benim aklım dışarı şuan kim bisiklete biniyo, bugün top oynayacak mıyız orada ? He bu arada, bana bu nasihati vererek 10 dakikamı çalmış oldun; damn...

Zaman zaman, zaman bize çok şey sunuyor aslında (ehuheuehe cümleye bak). Cidden öyle; fakat biz görmüyor yada görmek istemiyoruz. Veya onun sunduğu fırsat denen şeyler bize göre fırsat olmayabiliyor diyerek bu felsefi söylemimi kendi kendime yıkmış ve paragrafı elceyizlerimle yıkmış bulunuyorum "kızıııım, sıradaki gelsin gönderin".

adminpanpa, mizah, karikatür,zaman,zaman karikatürBilim kurgu filmlerinden medet umar oldum ey ahali, artık birisi şu zaman makinesini bulsun hulen, rica ediyorum lütfen yani. Pikap çeviren dj edasıyla  "vik viki çuçu çu çüuvv" sesleri eşliğinde zamanı işime geldiğinde çevirmek istiyorum ben. Aslında zamanla ilgili çizdiğim karikatürde, saatin üstündeki yaşlı amcanın kafasına şöyle bir baloncuk yapmak istemiştim "durdurun zamanı, prostatım azıyor". Bilmiyorum anlatabildim mi...

Yaşlandığımızı hatırlayalım, bir yerlerimizin kadayıfa döndüğünü ve belkide birkaç aya kadar fırına verileceğini unutmayalım diye vardır sanki zaman; hiç iyi yanını göremedim ben bu meredin. Bence hepimize bir kum saati vermelilerdi ve her şeyi bize anlattıktan sonra lanet saati çevirip zamanı akıtmaya başlamalılardı. Yürümeyi, çişi dona yapmamayı, gerektiğinde susmayı, eğilerek kusmayı, lafa tutulmak istemediğin birini görünce köşeye pusmayı falan öğrenene kadar trilyonlarca salise gitti; ne olacak onlar, ben anlamam arkadaş bana geri verin onları, ben oynamıyorum...

Not: Bu makale ve karikatür çizimim Tünel Dergi'de yayınlanmıştır.
YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

6 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Bana "zamana karşı" filmini hatırlattın. İnsanlar para için değil zaman için çalışıyorlardı falan. Onu izlerken bende tıpkı senin gibi düşündüm. Bana verilen bir zaman dilimi olsa, şu süreye kadar yaşayacaksın deseler ne yapardım acaba. Bu yaşa gelene kadar zibilyon zamanım gitti. Dayandığım merdivenin basamakları çatırdamaya başladı. Bak şunu yazarken bile zamanımdan gidiyor. Sen bunun hesabını nasıl vereceksin :)

    Güzel yazı. Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Eneeee yaşlanmasak iyiydi :)amaaan olsun her yaşıb güzelliği var :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nah güzelliği var ! xD
      Bunu da dedirttin yani bana :=))

      Sil
    2. Yettin bittin gari bi yat uyu dedirttim sana de mi hehehe :)

      Sil
    3. Yok canım niye öyle bişi diyim :D

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları