Yazan / Çizen : Admin Panpa 10 Eylül 2014

Arkadaşların hal hatır zikertmesi, hal hatır, arkadaşlık, içine atmak, rahatsız olduklarım, unutmak istediğim sorunlarım, sorunları hatırlatmak, arkadaşlık ilişkileri, arkadaşlık bağları
Artık insanları kırmamak için yutkunmaktan sıkıldım, kendimi yiyip durmaya ara vermek istiyorum, zikerim böyle işi. Bu yazacağım yazı tıpkı dinlerle ilgili yazdığım yazılar gibi bişeylere sebep olacak biliyorum, fakat dediğim gibi, artık her şeyi yutacak değilim, taş devri çizgifilminde mutfaktaki tezgahın altında durup artıkları yiyen domuzun yerine geçmeye hiç niyetim yok. Arkadaşlık üzerinde sıkıntılar yaşıyorum, çünkü bizdeki arkadaşlık olayı çok farklı. Dertleşiyorum, hal hatır soruyorum derken zikiyolar adeta adamı; ister iyi, ister kötü niyetle olsun hacı.

Ailelerden, akrabalardan, etraftan kaçıp sizin yanınıza geliyoruz, sizde ailemizi taklit edercesine iş güç sorup duruyosunuz. Zannedersin ki Ronaldo sakatlanınca yerine geçecek oyuncu. Ama arkadaş dediğin yedek aile değildir ki, "750 tl teklif ettiler" dediğin iş için "iş beğenmiyosun" demez, şayet diyorsa kendisi girip o parayı veren bi yerde çalışabilir. Sürekli iş güç sormaz. Sorulması gereken temel şey "NASILSIN" dır. Yapılması gereken ise sürekli bilinen sorunlarını sormak değil, tam aksine onları unutturmaktır, aksi takdirde dost dediğimiz insanlar alarm gibi çalışan sorun hatırlatıcılara benzer. Ben arkadaşlar birbirine iş güç sormasın demiyorum yanlış anlaşılmasın. Fakat samimi olduğunuz bi arkadaşınızın neleri duymaktan rahatsız olduğunu, neler aklına geldiğinde üzülüp strese girdiğini biliyosanız nolur o konuları sık sık sormayın. Misal ben, sarkozi tecavüz etmişten daha beter bi halim var son bikaç yıldır, iş, aşk, gelecek gibi konuları sürekli kafama takıyorum, takmak istemediğim zamanlar ise adına aile, akraba dediğimiz kadrolu sorun hatırlatıcılar devreye girip "şşşş unutma hıaaaamınaaa şöyle bi sorunun var bak" diye hatırlatıyolar. Zaten benim bu sorunlarımı unutabildiğim bikaç saat varken eğer bu saat diliminde arkadaşım dediğim insanlarda bunları dillendirip bana hatırlatırsa ne olur?...

Uçukta olsa başka bi örnek vermek gerekirse kanser olan arkadaşını her gördüğünde "kanserin nasıl oldu?" diye sormazsın sevgi koyayım ya, hay poseidonun topları adına ya... Çünkü bunu yaparsan onunla ilgilendiğini düşünsen de aslında onun ruh halini, psikolojisini zorla kavrayıp brazzersdaki kel adam gibi abanmaktan başka bişey yapmamış olursun reyiz. Sürekli ırzına geçip bana bıraktığınız ruh halimden de doğru düzgün kelamlar çıkmasını beklemeyin bi zahmet.

İkinizde fakir olduğunuzdan sürekli fakirlik üzerine geyik yaptığın arkadaşına "alamazsın çünkü fakirsin" diye şaka yaptığında "sen kendine bak oğlum ben en azından para kazanıyorum" diyip işsizliğini yüzüne vurmamalı. Bundan saniyelik bile haz yaşanıyosa burada sıkıntı var demektir. Bilemiyorum belkide ben çok ince düşünüyorum yada malın önde gideni, gerzeğin bayrak taşıyanı, andavallığın sürü lideriyim. Bunlar hep benim bok yemelerim belkide. Belki de at şeysi kadar sorunlu biriyim kim bilir.

Ben arkadaşım dediğim insanlara bişey demeden önce düşünce süzgecinden o kadar çok geçiriyorum ki kazayla üzer yada kırarım diye, pilav yapacağım diyip pirinç ayıklarken sağlam pirinçleri bile çöpe atan teyzeye dönüşüyorum. Arkadaşım dediğim hiçbi insana "iş beğenmiyosun, ben en azından para kazanıyorum" gibi cümleler kurmadım kuramam da. Ama kurmak istesem emin olduğum bişey varsa bu cümlelerden daha yaratıcı şeyler söyleyebileceğimdir. Fakat içimdeki dötveren buna izin vermez.

İşin en üzücü ve pipici kısmı ise sonuç kısmı babasını satayım. Çünkü arkadaş olarak gördüğün insanlara bunları yani rahatsız olduğumu söylediğimde ya alınıp kızıyolar yada onlara laf çarpma çabası içinde olduğumu düşünüyolar. Yani "şunlardan rahatsız oluyorum" diyemiyosunuz. Dediğinizde saman tvde gelinine taş yediren yobaz kaynana gibi görüyolar sizi, kötü, kaka, pis ipne. Burada geriye tek şık kalıyo, bu zamana kadar olduğu gibi rahatsızda olsan kimseye bişey dememek, ki onunda orjinal filme dublaj yapmaktan farkı kalmıyo.

Sadede gelirsek, aslında bu yazıyı sadece kendim için yazdığımı sanmayın. Bu yazdıklarımı sizde bi düşünün derim. Arkadaşım dediğiniz yada sizi arkadaşı olarak gören insanlar varsa lütfen hal hatır soracam derken zikertmeyin onları. Ben yazdım ben okudum, hadi görüşmek üzere...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

19 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Özellikle fakirsin iş beğenmiyorsun kısmı kötü değil mi? Ne kadar kabul etmiş olursa olsun insanın arkadaşı fakir olduğunu yüzüne vurduğunda kötü oluyordur muhakkak. Belki kötü niyet yoktur diye düşünüyorum, senin bir an önce az da olsa para kazanmaya başlamanı istiyordur arkadaşın ki düşüncesi bu ise aslında seni düşündüğünden söylüyordur. İki de bir hatırlatması, sorması ise farkına varmadan yapmış olduğu bir gaftır. Alınması ise sana değer verdiğindendir. Görünen o ki, seni düşünüp aynı zamanda seni incitmiş olmak onun da canını sıkmış. Takma biraz hassas olduğun için üzülmüşsün, üzülme, kötü gününde seni düşünen bir arkadaşın olduğu için sevin bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Nermin abla zaten ikimizde birbirimizin fakir olduğunu biliyoruz :) Makarasına sohbet ederken bile fakirsin oğlum alamazsın, fakirim nasıl alayım falan diye söyleyip gülüyoruz. Fakat bi gün bana o cümleyi dedi işte "ben en azından para kazanıyorum"

      He sonrasında "alındın mı oğlum şakasına dedim" dediyse de o kadar kolay atılmıyor kafadan işte...

      Sil
  2. Ne kadar arkadaşımız dostumuz akrabamız gibi görsek de bazı insanlar özellikle can yakmayı seviyor.Bizi belli noktalardan yakalayıp canımızı sıkınca mutlu oluyolar. Ne yazık ki bunu yapmayan çok az insan var. Ben de elimden geldiğince ağzımdan çıkanlara dikkat etmeye çalışıyorum.Ne kadar başarılıyım bilmiyorum ama en azından uğraşıyorum :)
    Rahatsız olduğunu söylediğinde de senden kötüsü yoktur cidden. Yaranılmaz bu mahluklara :) Yine eğitici öğretici düşündürücü bir yazı olmuş admin panpa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sevmediğim insanlar olsalar umursayıp yazı bile yazmam. Fakat insan sevdiklerinden farklı şeyler bekliyo. Dediğim gibi yada bende problem var :)
      Akrabalar arkadaşlardan da beter hiç sorma.
      Teşekkürler.

      Sil
  3. Sanırım bilmeden yapıyorlar bunu ama okudum ve her satırında sana çok ama çok hak verdim. Ben de yaşadım zaman zaman bu tür şeyleri. Hayatta herkesin başına farklı şeyler geliyor, kimse kimsenin içinde neler yaşadığını bilemez, dışarıdan sorunları olmayan, kendi halinde sandığımız bir insanın hiç tahmin edemeyeceğiniz sıkıntıları, yaşadıkları olabilir. Ama gel de bunu insanlara, konu komşuya, arkadaşlara anlat. En güzel bu yazdıklarını sözlü olarak sakin sakin o kişilere anlatman, seni anlayacaklarına ve bir daha bu hatayı tekrarlamayacaklarına eminim. Çünkü bence bizler de kabahatliyiz bu durumdan, onlara dobra dobra anlatmıyoruz ki, neleri duymaktan hoşlanmayacağımız. :) yani biz anlatalım yine yaparlarsa o zaman o kişinin dost olmadığını anlarız...son olarak takma, seni üzmelerine izin verme...

    YanıtlaSil
  4. Düşünmeden konuşan insan sayısı giderek artıyor günümüzde ya da dördüncü tekil şahıs'ın da dediği gibi can acıtmaya çalışan insanlar da var. Şakayla gerçeği rahatlıkla ayırabilirsin dostunsa bu adam. Uyardığın iyi olmuş bence. Toparlar onu en azından. İnsanlar önce düşünmeli sonra konuşmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötü niyetleri olmadığını düşünüyorum neticede arkadaşlarım. Fakat düşünmeden yada bu adam buna üzülür mü diye düşünmeden can yakıcı şeyler söylemeleri canımı sıkıyo...

      Sil
  5. laf çarpmak istiyo olmasın. mesela bi cafeye gidiyosunuzdur azıcık ta olsa kimde para varsa o öder di mi , yani böyle bişi varsa o mu dur arkadaşını kıllandıran acep? belki beynindeki süzgeç kırılmıştır, hani bazen demlik içindeki süzgeç çıkar yaa onun gibi. laf süzme sanatı zordur be herkes te olmaz o. ama haklısın üzülmekte ne diyem ben şimdi daha sana .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bizde hesap işleri hep Alman usulüdür. Aç kalırım birinden para almam gerekirse :)

      Sil
  6. Senle aynı dertteymişiz ya biz.Ben de insanlara hiç bir şey diyemem.Kırılırım ama susarım.En sonunda hıh şunu halletmenin yolunu buldum dedim.Bana laf sokup sonra da şakaydı diyenlere ben de şakayla laf vurmaya çalıştım.Fazla mı ağır oluyor ,mizacım mı sert bilemiyorum en baştakinden daha kötü oluyoruz sonunda.Çözümünü bulursan bana da söylersin artık :))
    Ha bir yöntem daha var bana göre:Hiç aldırmamak.Tabi onu da yapabilirsen :)) Ben fazla yapamıyorum da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe :) Hiç aldırmamak bana göre değil sineğin bile neden 2 kere vızıldadığına kafayı takan adamım ben :D

      Bir yolu var, oda rahatsız olduğumuz şeyleri söylemek, ısrarcı olanlar ile iletişimi kesmek. Başkaları için kendi psikolojimi ırıspı yapamam :)

      Sil
  7. Yüzlerine diyemesen de, en azından burda dökmüşsün içini, çok da samimi olmuş. :) Gerçi çözüme bi katkısı olmaz ama, kötünün iyisi hesabı... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında zaman zaman söylüyorum yada fark ettirmeye çalışıyorum :)

      Sil
    2. Söylüsun da, anlayana sivrisinek saz misali muhtemelen... ;)

      Sil
  8. Öncelikle yazını ilk gün okudum geç kaldım sanma.
    Bunu anlayabilen nadir arkadaşlar var bunu biliyorum en azından biliyorum.
    Ama dost sandığın bile gün gelir bunun daha beterini yapmıştır, yapıyordur, yapar.
    Lan benim mutsuzluğumdan anlık dahi olsa da zevk alarak duracaksa, kusura bakmasında kapıda orada sapı da.
    Diktiret desem boş bilirim.

    Not: Anlattın accık rahatladın mı bari panpa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh işte rahatladım sayılır kısmen de olsa :))

      Sil
  9. çok fazla ince düşünüyorsun...
    bence muhabbet sırasında fazla samimiyetten kaynaklanan bi durum gibi, bazen olur ya insanlar frenleyemez kendini, hem senin tarafından da ufak bi sataşma var sanki, olmasa bile boşver, böyle şeylere çok kafa yorunca insanın kimseye güveni kalmıyo, kimseyle görüşmek istemiyo, hatta kimseyi beğenmiyo.. ben derim ki hem kendini çok kasma (yani böyle çok ince olayım aman kimse kırılmasın diye) hem de başkalarının dediğini pek takma.. sen de laf çok içinden söyle bikaç tanesini, salla gitsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke kasmayabilsem ama yapı meselesi sanırım bu.
      Mesela diyelim ki sen işsizsin, ben sürekli gelip gidip sana iş güç sormanın moralini bozacağını düşünürüm ve bu konuda konuşmam. Ama yapı meselesi tabi, herkesin popisine kimse karışamaz :) Ben içimi döktüm o kadar :)

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları