Yazan / Çizen : Admin Panpa 8 Kasım 2014

ayıp ettin hepar, Hepar, Hak ve eşitlik partisi, hak, Osman Pamukoğlu, Hepar facebook, emeğe saygı, emek hırsızlığı, Hepar genel merkez, Osman Paşa, sanat, emek, telif hakları ihlali, Pamukoğlu
Bildiğiniz gibi karikatür ve çeşitli çizimlerimi yayınlıyom blogda zaman zaman. Bunlardan biride şuan aşağıda gördüğünüz Türk konulu karikatürüm.

arap, hepimiz ermeniyiz, hrant, İş Türke gelince, karabağ, karikatür, Karikatür Çizimlerim, kerkük, mizah, R4bia, rabia, suriye, Türk katliamı, Türk soykırımı, türkler, Türkler katlediliyor, Urumçi,

Son zamanlarda siyasi görüşüm biraz Hepar'a kaymıştı, hatta biraz değil bayağı kaymıştı. Çünkü Osman Paşa'nın söyledikleri bana mantıklı geldiği gibi partinin yapmayı planladıkları ve yapısı da hoşuma gitmişti, facebook sayfalarını falan beğenip takibe başlamıştım, iyiki de başlamışım (iyiki demekte yanlış oldu gibi ama neyse, birazdan anlarsınız)

Efenim partinin açılımı "HAK ve EŞİTLİK" di mi? :)
Fakat gelin görün ki ben neler yaşıyom, şimdi hep beraber odaklanın bana bakem.

Yine her zamanki gibi boktan bi güne uyanmışım, üzerimde sittiri boktan bi his var, "her gün aynı terhane" gibisinden. Diğer yandan da "ulan amma uyumuşsun göt herif" diye kendime içten içe yardırıyorum zaman takıntısı olan biri olarak. İlk iş mutfağa gidip çayımı aldım, zaten bu eylem benim için psikomotor bi beceri haline gelmişti; yani ben gözüm kapalı bile alırım o çayı (zamanla kazanılan ve otomatiğe bağlanan beceri).

Neyse efem çayı alıp sağı solu çizik dolu lanet masamın başına oturdum. Blogun facebook sayfasında beğeni falan var mı diye her zamanki gibi feysi açtım. Tabi Hepar'ın sayfalarını beğenip takibe aldığım için, girdikleri yayınlar bende çıkıyor LAPS diye zenci şeysi gibi. Nan bi baktım benim şu yukarıdaki karikatürümü paylaşmışlar Osman Pamukoğlu ve Hepar sayfalarında, bi an sevindirik oldum. Fakat nası bi an biliyo musun reyiz, hani böyle çocukken kalabalık içinde salarsın kokmadı diye sevinirsin de 1-2 saniye sonra sanki birisi eşeğin çükünü açıkta bırakıp çürümeye terk etmiş gibi bi koku basarda sen böyle mala bağlayıp ne yapacağını şaşırırsın ya, ahanda öyle bi his. Karikatürümü paylaşmışlar diye seviniyodum ki 2 saniye sonra beynim orta parmağını doğrultup şöyle dedi "bi dur lan mal!" Bi baktım karikatürümdeki imzamın üzerini Hepar logosuyla kapatmışlar, adımın üzerine Hepar sloganlarından birini yazıp örtmüşler, blog adresimin üzerini örtüp site adreslerini yazmışlar, baloncukları silip kendilerince değiştirmişler falan. Yani benim 5-6 saatimi harcayarak gözlerimin yanmasına, bel ağrıma katlanarak çizdiğim, emek verdiğim o karikatürü piç edip sahipsiz birşey haline getirmişler, oda yetmiyomuş gibi bu yetkiyi nereden alıyolarsa kendi mallarıymış gibi logo mogo ne varsa eklemişler üzerine.

Burada sittiri boktan bi mantık hatası vardı, neden mi?
Hak ve Eşitlik diyorsun, peki benim hakkımı nasıl böyle gasp edebiliyosun? Emekçinin, sanatla uğraşanın hakkı nerede? Nereye kayboldu o hak? Yere mi düştü, yatağın altına gitti de oklava bulup iteleyip çıkaramadınız mı? Deliye döndüğüm için hemen bu paylaşımları yapan Osman Pamukoğlu ve Hepar isimli facebook sayfalarından mesaj yazdım sayfa yöneticilerine. "Bu çizim benim, hakdan falan bahseden bi partinin sayfa yöneticileri olarak bu yaptığınız yakışık alıyo mu, hangi hakla imzamı, adımı, adresimi falan kaldırıyosunuz, bu çizimin telifi bana ait illa mahkemelik mi olalım lütfen emeğe biraz saygı duyun kaldırın sayfalarınızdan" gibisinden bişeyler yazdım. Sonra kendi kendime "kaldırırlar herhalde canım" diye teselli verdim. Derken bide ne göreyim, bi baktım bu mesajı yazdığım 2 sayfadan da engel yemişim. Sayfaya yorum yazabiliyodum şimdi yorum yazamıyorum, mesaj da atamıyom. Ülkemizde HAK aramanın sonucu bu sanırım :) Hayır biliyom facebook sayfalarını yöneten neticede Osman Paşa değil, ama bunlar sizin resmi hesaplarınız arkadaş, kim bakıyo bu sayfalara? Ergenler mi bakıyo? Yada henüz beyni tam olmamış, yeşil domates kıvamında olan tipler mi? HAK tan bahsedip benim emeğimi hiçe sayıp üzerine yattıktan sonra senin ne farkında kaldı başımızdakilerden di mi?

Neyse, duramıyom tabi yerimde sinirden, annem de şaşkın şaşkın bana bakıyo bu çocuğa ne oldu böyle neden mala bağladı, niye hulk'a dönüştü diye. Hepar genel merkezin numarasını aldım sonra internetten, Ankara'daki genel merkezlerini arayayım yardımcı olsunlar dedim. Aradım, bi bayan açtı, adı da Oya mıydı tam hatırlamıyom artık, hatırlamıyom çünkü ilgisizlikte rekor kırdılar. Beni formaliteden dinlediler, "bu önemli bi mevzu, zart zurt başkanımıza da ileteceğiz o da ilgilenecek" dedi, cep numaramı aldı ve geri döneceklerini söyleyip kusura bakmayın dedi. Bende biraz rahatladım, aa bak ilgilenecekler, siteden kaldırılır herhalde birazdan dedim. 1-2 gün oldu baktım hiçbi bok olduğu yok, aradım mı aramadım mı? Varlar mı yoklar mı bilmiyorum. Tanrı gibiler, ses çıkarmıyolar ama var olduklarına inanıyorum. Tekrar aramadım da çünkü bişey değişmeyecekti. Tabi durum yanlış anlaşılmasın, ben karikatürümü paylaşmasınlar demiyom, çizimlerimi paylaşan çok insan ve sayfa var, fakat emeğe saygı duyup adımı imzamı falan ellemiyolar. Yoksa canı sağolsun alsın yayınlasın, hatta Hepar bana deseydi ki bizim için bi karikatür çizer misin? Seve seve çizerdim, fakat artık kolumu bile kımıldatmam o ayrı mesele...

Genel merkezden de çözüm çıkmayınca çareyi facebookta aramaya başladım, neticede facebook sayfalarındaydı olay. Biraz kurcaladıktan sonra facebooktan telif hakkı ihbarı yapmayı buldum. Çıkan formu bi güzel doldurdum, işte yok efem "Hangi sayfada, hangi görsel, sizin ise orjinal çalışma nerede" falan filan tarzında uzunda bi form. Gece küpler içinde ve sempati duyduğum partiye biriken öfkemle birlikte uykuya daldım, fakat kafamın sıcaklığı yüzünden yastık olmuş çöldeki devenin baldır arası gibi, ben diyim 30 sen de 40 derece. Yanıyom bildiğin :)

Sabah kalktığımda bi baktım ileti gelmiş, Facebook şikayetimi incelemiş ve benim imza, isim ve adresimin kaldırıldığı bu gönderiyi onların sayfalarından kaldırmış. Bi facebook kadar olamadılar sevgi koyayım. Genel merkezmişte bilmem ne, yahu arkadaş partinizin adına yakışan adamlar koyun şu işlerin başına, parti adınıza yakışan işler yapın. Gelip benim hakkımı hukukumu zikmeyin ayıptır. Facebook da kaldırmasaydı eğer bu gönderiyi mecburen adliyeye gidecektim.

Arkadaş sakın bu ülkede "neden sanatçı çıkmıyo, neden insanlar bişeyler yapmıyo, sanatla veya çeşitli şeylerle uğraşmıyo" diye geyik yapmayın artık. Çünkü bu ülkede emeğe saygı diye bişey yok, daha çok emek veren insanları domaltma derdinde herkes. Tabi, hiçbişeyle uğraşmayıp, birinin saatlerini, günlerini harcayıp yaptığı bişeyin üzerine yatmak daha kolay di mi? Ne gerek var sevgi koyayım, ne uğraşacaksınız...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

7 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. geçmiş olsun..
    bu ülkede geyik bitmez ağbi,, saygılı insan bulmak ise magnumdan lamborgini kazanmakla aynı şey..
    senin çizimini kullandklarını farketmen iyi olmuş, yoksa arada kaynar giderdi.. ben olsam genel merkez ile tekrar konuşurum, hatta Osman P. 'nin epostası varsa direk ona yazarım..
    geçmiş olsun tekrar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası Osman Paşaya twitterdan da 2-3 kere yazdım ama bi dönüş olmadı. Dediğin konuda haklısın, magnumdan araba kazanmakla aynı şey cidden emeğe saygılı insan bulmak. Genel merkezi tekrar aramadım, sayfalarından beğenimi çektim ve artık paylaşımlarını yapmıyorum.
      Teşekkür ederim ;)

      Sil
  2. Osman paşayı çok seviyorum, oyumu da ona atacağım biliyorsundur ama bu tür durumlarda o resmi facebook sayfaları senin de yazdığın gibi iki,üç ergenin elinde oyuncak...hatta biraz paranoyağımdır sayfalara akp'li olup da Osman paşayı zor duruma düşürmek isteyenler bile geliyor galiba! Nereden böyle bir kanıya vardın diyeceksin:

    Çok yeni bir olay, vatansever ve Atatürkçüler diye bir sayfa, bol bol HEPAR paylaşımı yapıyor ben de bunu gördüm facebookta - kapalı grup- üye oldum, her gün onlarca paylaşım Atatürk'le ilgili, Atatürk'ü tanıtan işte akp'yi yerin dibine batıran, Osman paşanın sözlerini paylaşan vs. 10 Kasım geldi, akşama kadar sayfada tek satır yok! Tek foto yok! Hani BİR TANE BİLE YOK! Akşam saat 11.00 olmuş (o gün de ben internetim kapatılacak telaşı yaşıyorum) akşam 11.00 de "tüm arkadaşlarım, herkes 10 kasımla ilgili bir değil, beşer, onar paylaşım yapıyorlar, üçer beşer fotolar koyuyorlar, sizin sayfada 10 kasımla ilgili TEK SATIR, TEK FOTO YOK BU NE İŞ? dedim. Cevap geldi, birazdan paylaşacağız! Dedim ki, saat 11.00 olmuş 12 kasıma giriyoruz bu saatten sonra ne paylaşımı ben bu gruptan ayrılıyorum! " ve ayrıldım. Gizli grup olduğu için sonra o sayfada neler yazıldı, çizildi arkamdan bilemiyorum.

    Şimdi bu bana çok tuhaf geldi sana da sanırım tuhaf gelecektir. Daha tuhafını söyleyeyim birkaç kez belki görmüşsündür paylaşımımı mı, ben HEPAR resmi facebook sayfasında engelli miyim nedir yorum yapamıyorum, beğene tıklayamıyorum! Sebebini de kaç kez mail attım kimse bir şey demedi!!

    O yüzden Osman paşayı bence hiç bu tür durumlarda sorumlu tutma, haberi dahi yoktur, twitlara da bilemiyorum twit kullanmıyorum, kendisi değil bir başka yetkili bakıyor da olabilir...

    yani Hepar zaten az tanınan ve kurulalı 8 yıl mı ne olan bir parti, sen de sevmişsin, üye olmuşsun, tam böyle bir zamanda bence hepar'ı kötüleyecek şeyler yapmayalım..ha doğrudan Osman paşa yapsa bunları o zaman haklısın derim..yani bu işler nasıl dönüyor ben anlamadım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok zaten abla yazıda da belirttiğim gibi Osman Paşa ile ilgisi değil sorun. Fakat sıkıntı şurada, sabote değilde, ergenlerin eline verilmiş sayfalar diyeyim. Sabote olamaz çünkü resmi sayfaları, yani adlarına açılmış uydurma sayfalar değil :) Hatta genel merkez de o sayfaları bildiğinden ilgileneceğiz dedi ama hiçbir şey yapmadılar. Osman Paşa'ya da twitterdan 3 kere falan yazdım bu sorunu, ama ses çıkmadı, belki yoğun belki görmedi her neyse :) Zaten ben yine Hepar'a oy vermeyi düşünüyorum fakat böyle şeylere dikkat etmeliler...

      Sil
    2. Dediğim gibi twitter ile kendisi yazmıyor olabilir, bilirsin bir şeyin en tepesindeki kişilerin gönderdiği çoğu ileti aslında sekreter elinden çıkmadır, ne bileyim önemli günler için kutlama mesajları, vs. bile, Osman paşanın bilgisayar başında oturup twit attığını bile sanmıyorum :) onun adına bir görevli vardır...

      Sil
    3. Doğrudur onu bende düşündüm :)
      Ama yinede benim için yeterli değil, özellikle genel merkezin iplememesi canımı sıkmıştı, üstelik o kadar ilgileneceğiz ayağı yapıp numaramı falan aldılar :D

      Sil
  3. şunu da ekleyeyim hatta:
    yorumumu yazıp göndere bastıktan sonra aklıma geldi...
    yıllar önce 1986 filan o zaman Erdal İnönü hatırına shp Üsküdar üyesi olmuştum, 1 yıl kadar, işin içine girince neler görüyorsun, tepedekilerin hiç haberi yok, ruhları duymuyor öyle tuhaflıklar yapıyorlar ki, sanki partiyi halkın, vatandaşın gözünde küçültmek istiyorlar! Mesela şöyle bir şey oldu, ben biraz İngilizce bildiğim için partide haftada 1- 2 gün öğrencilere BEDAVA İngilizce ders verelim dedik, matematiği iyi olan da matematik dersi verecekti vs. hiç unutmam iki, üç öğrenci bulduk ama ikidebir kurs günü değiştiriyorlar! bir hafta içinde üç kez gün değişti tabii öğrenciler vazgeçti gelmekten:( ben anlamadım bu işleri....sanki sabote ettiler

    YanıtlaSil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları