Yazan / Çizen : Admin Panpa 11 Ocak 2015

benim tanrım, Tanrı, pandeizm, deizm, evren Tanrıdır, ölümden sonra hayat, dinler yalan, insanların yarattığı tanrı, tanrı ve evrim, evrim, deist, tek tanrı, sadece Tanrı, Tanrının dini olmaz,
Bazılarınızın bildiği üzere nasıl deist olduğumu anlatan 2 bölümden oluşan yazı yazmıştım. Açıkçası bu yazılarımla ilgili çok güzel yorumlar aldım (birkaç küfürbaz döt kılını ve bela yükleyerek iş yaptığını zanneden ziyaretçiyi saymazsak), hem beni googledan bulup okuyanlardan, hem sosyal medyalardan ulaşanlardan, hemde blogu takip edenlerden. Faceden özel mesaj atarak tebrik edeninden tut, telefon numaramı bulup arayanına kadar... Bu yüzden öncelikle herkese teşekkür ediyorum, ülkemde az da olsa insanların Tanrı adına konuşarak uydurduğu dinlerden sıyrılmış bireyler görmek mutluluk verici, şokellayı kaşıklamaya eş değer bi his veriyo insana.

Efem yazılarımı okuyan arkadaşların bana sıkça sorduğu şey şu oldu "Peki, sana göre Tanrı nedir? Yani senin kafanda Tanrı nasıl bir varlık?" Şimdi bu soruya her ne kadar üşeniyo da olsam cevap yazacağım uzuuunca, çünkü üşengeçlikten iyice mala bağladım şu sıralar, şarja takılıp unutulan telefonlara döndüm, bataryam full ama sürekli yatıyorum şarja ihtiyacım varmış gibi. O yüzden birinin gelip enseme üfleyerek beni sinir etmesini beklemeden dötümü kaldırıp bu yazının bugün cezasını vermeye, onu nakavt etmeye kararlıyım.

Şimdi, ben yazmadan önce sizden zihninizi biraz açmanızı ve dar düşünmemenizi rica ediyorum, yani insanlar bazı kavramları anlamakta sıkıntı çektiklerinde doğal olarak anlatılanı da anlamıyolar. Adama "Evren" diyorum "Dünya mı?" diyo mesela, yahu poposunda ceviz kırdığımın, evren diyorum nan evren, evren dünya mı demek? Sonra yine evren diyorum, eleman gelip uzayı bunun dışında tutuyo, Odin'in vaşakları adına diyip kafasına lahmacun küreğiyle iki tane sallayasım geliyo. Gözünü sevdiğim, gözünün yağından damıtma yağ yaptığımın insanı EVRENNN, görüp görebildiğin; ki görebildiğin evrenin belkide sadece trilyonda 1 lik kısmı. EVREN dediğim zaman işin içine görüp göremediğin milyonlarca gezegen, bilinen bilinmeyen milyonlarca galaksi, sınırı bilinmeyen uzay, gizemli kara delikler, hayvanlar, insanlar, su, taş, dağ, dere, tepe, oksijen, atom, adlarını tek tek yazamayacağım milyonlarca kavram girer, ki birde bunların arasında çük kadar bişey daha vardır evrenin içinde: DÜNYA!

Komik olan ise insanlar dinleri, inançları, yaşantıları gereği kendilerini ve gezegenlerini öyle büyütmüşler ki gözlerinde, dikkat ederseniz kıyamet masallarında bile dünyadan bahsedilir, yıkılacak şu olacak bu olacak, her şey bitecek falan. Oldu sevgi koyayım, oldu canım. Yani size kalsa Tanrının işi gücü yok yada akli dengesi yerinde değil, sırf bizim dünyamıza aksesuar olsun diye milyonlarca gezegeni, yıldızları ve galaksileri yaratmış öyle mi? Sırf biz böbürlenelim diye... Yahu aklını kullanıp evreni anlamaya çalışan bi kişi şunu hemen idrak eder "Tanrı her şeyi dünya için yaratmış olamaz!" Zaten bu başlı başına çok anlamsız olurdu. Üzülüp bana ekran karşısında orta parmak yapacaksınız belki ama sağlık olsun sıkıntı yok bende ekrana bacağımı sallarım; arkadaşlar bence dünya eğer bir gün felakete uğrayıp göçerse, merak etmeyin bu hiçbir şeyin sonu olmayacak. Dünya dışındaki onlarca şey bizim evlerimizdeki duvar resimleri gibi süs olsun diye beklemiyo emin olun. Dinleri insanların uydurduğunun en büyük kanıtlarından biridir aslında bu, insanlar eski zamanlarda sadece Dünya, Güneş ve Ay hakkında sağlam fikirler üretebiliyolardı; ah birde yıldızlar, çünkü görebildikleri bunlar olduğundan hayal güçleri de bunlarla harmanlanıyodu. Dinler tamamen Dünya ve Ahiret arasındaki ilişkiye endekslidir, Tanrı diğer her şeyi fantazi olsun diye yaratmış gibi, hobi edinmek istemiş, İSMEK'e gittiğinde ise "E ne duruyosun, yaratsana, hem zaman geçirmiş olursun, dünyalı garibanlara da sergi açar gösterirsin eserlerini" demişler sanki...

benim tanrım, Tanrı, pandeizm, deizm, evren Tanrıdır, ölümden sonra hayat, dinler yalan, insanların yarattığı tanrı, tanrı ve evrim, evrim, deist, tek tanrı, sadece Tanrı, Tanrının dini olmaz,

İşte bu tanımlamaya ve anlamaya aklımızın yetmediği, sınırlarının kıyısından bile geçemediğimiz evren, bana göre Tanrıdır reyiz. Bilinen ve bilinmeyen, olan biten her şeyin kralı odur zaten, evren kingdir. Makarayı bırakırsak şöyle anlatayım. Evren diyince bunu materyalist (maddesel) olarak düşünmeyin, yani bana sakın Nihat Hatipoğluna çıkıp "Hocam oyunda adam öldürmek günah mı?" diye soran çocuk edasıyla "nası yani, taş, toprak Tanrı mı şimdi?" demeyin. Evren, tümmm evren Tanrının kendisidir. Dediğim gibi evren diyince taş toprak olarak düşünmeyin, evrenin ilahi bir varlık yani Tanrı olduğunu düşünüyorum ben. Peki neden böyle düşünüyorum?

Aşağıdaki resimde insandaki nöron ile evrenin arasındaki benzerliğe bir bakın derim.
benim tanrım, Tanrı, pandeizm, deizm, evren Tanrıdır, ölümden sonra hayat, dinler yalan, insanların yarattığı tanrı, tanrı ve evrim, evrim, deist, tek tanrı, sadece Tanrı, Tanrının dini olmaz, Tanrı nöronlarda

Evreni dikkatlice izlersek her şeyi onun yaptığını görürüz. Evren yaratır, geri alır, evrimleştirir, değiştirir, uyum sağlatır, düzenler, tekrar yaratır derken geri dönüşüm kutusu gibi döngü içerisinde çalışır. Yani Tanrı aklımızın alıp alamayacağı, görüp göremediğimiz tüm bu evrendir. Yaratır, yarattıklarını değiştirdikçe, yaratılanları ve yeni gelecekleri buna uyumlu hale getirir ve tasarlar, sonra yine yaratmaya devam eder. Evren olan Tanrı, yarattıklarını insanların sıçıp batırdığı hızlı gelişen değişimleri saymazsak kendi değişimine göre evrimleştirir ve tasarlar bence. Yani şöyle işlemiyo bence Tanrının mantığı "Ayı yarattım. Ne kadar da güzel, çok sıcakta ölür ama olsun, ölsün madem" Bu Tanrı değil, insan mantığıdır :) Yavaşça, insanların dötünü açıp kirletmediği evrim sürecinde Tanrı aslında yarattığı her şeyi değişen düzene göre uyarlamaya müsait şekilde yaratmıştır. Bakın en basit örneği, Afrika'daki adamın vücudu güneşe daha dayanıklıdır, pigmentleri, vücudu, kardiyovasküler sistemi, her şeyi ama herrrr şeyi 40 derece üzeri sıcakta yaşamaya müsaittir. Peki nasıl oldu bu, Tanrı lanet olası beyazları yarattıktan sonra "dostum birazda Afrika için siyahi yaratayım dünya kakao ve vanilya karışımı olsun" mu dedi? Hayır. Yarattığı insanı, tıpkı diğer binlerce varlık gibi, gelişen değişimlere kendi yeniliklerine uyum gösterebilecek şekilde yarattı. Yani şöyle demedi "Banane lan, ben sizi beyaz yarattım, ortalama da diyelim ki 30 derecede yaşayabilir yaptım sizi. Bundan sıcağında ölün la banane bebeler"... Çünkü Tanrının mantıksız yaratacağına inanmıyorum ki öyle olsa Tanrı olmaktan çok uzak olur zaten. Hatta belki gülünç gelecek ama, yarattığı bakterilerin ve ölümcül hastalıkların bile bir mantığı olduğu kanaatindeyim, her ne kadar insan beyninin alması zor olsa da, bilirsin biz insanların beyni daha çok paraya, karı kız, sevgili, araba mevzularına çalışır reyiz.

benim tanrım, Tanrı, pandeizm, deizm, evren Tanrıdır, ölümden sonra hayat, dinler yalan, insanların yarattığı tanrı, tanrı ve evrim, evrim, deist, tek tanrı, sadece Tanrı, Tanrının dini olmaz,

Çok uç gelecek belki size ama, söylemek istediğimi anlamanız için bir örnek vereyim. Diyelim ki dünyada karalar öyle azaldı ki sadece %5 kara kaldı ve gerisi hep sular altında kaldı, gerek insanların halt yemesiyle, gerek Tanrının bizim bilemeyeceğimiz Dünya ile ilgili planlarından dolayı olsun. Laf olsun lan, sadece örnek işte hemen kestirip atma. Ve diyelim ki insanların yaşayabildiği kadarı bu %5 lik karada yaşamaya başladı, bakın emin olun, sırf ortama uyum sağlamaları gerektiğinden, evren, yani Tanrı, geçecek olan binlerce yıl içinde insanı suda yaşamaya uyumlu şekilde evrimleştirecektir. O her şeyi yaratır, değişimlere göre evrimleştirir, uyum sağlatır. Yani dediğim gibi bir ihtimal olsa, parmakları arasında yüzgeç olan insanlar görebilmemiz kaçınılmazdır.

Benim Tanrımın insanlara kendini anlatması için birilerini seçmeye, herkese hitap etmeyen dillerde metinler göndermeye ihtiyacı yoktur. Tanrı kendini zaten evrenin her yerinde anlatıyor daha ne yapsın size? Cnn'e çıkıp "selam çocuklar, ben Tanrı, işte buradayım, ayrıca bu akşam saman tvde Tanrıyla dosta doğru programında karşınızda olacağım" mı desin? Evreni (her şeyiyle) gözlemleyen insan zaten Tanrının kendini yaptıkları ile anlattığını görür. Tasarımıyla, ahengiyle, verdikleri, aldıkları ve sunduklarıyla...
Tanrının dine, peygambere, kitaba, ibadete ihtiyacı yok, buna halkı yönetmek isteyen ve çıkarlarını gözeten insanların ihtiyacı vardı, sonra Tanrı adına ortaya çıkıp kitleleri peşlerine taktılar, şimdi say say bitmez, onlarca din var, hepsi kendine göre hak din...

benim tanrım, Tanrı, pandeizm, deizm, evren Tanrıdır, ölümden sonra hayat, dinler yalan, insanların yarattığı tanrı, tanrı ve evrim, evrim, deist, tek tanrı, sadece Tanrı, Tanrının dini olmaz,

Evren çooook geniş, kimse çözemez, zaten Tanrıyı çözemezsin. Diğer milyonlarca gezegende eminim ki hayat var, fakat dünya için konuşacak olursak şunu söyleyebilirim. Dünyada durum karışık. Bir insanları ve her şeyi yaratan Tanrı, birde insanların çıkarları için çok eski zamanlardan beri uydurduğu Tanrıları. Gel gör ki insanlar korkunun ve çıkarların ağır basmasından dolayı onları yaratan değil, kendi yarattıkları ve ona din gibi insan icadı şeyler uydurdukları Tanrıya inanıyolar. Donunuzu yıkayıp asan annenize teşekkür etmek yerine, astığı donun yerini değiştirip üzerine fazladan mandal takarak "ben astım" demek gibi bir şey...

Benim inandığım Tanrı, insanları yarattı onlara bir şeyler verdi diye onları memur yerine koyup tüm gün ve yılın belli zamanlarında ona ibadet etmelerini, kurban kesmelerini, ineğe tapmalarını, siyah kıyafetler giyip ilahi söylemelerini, duvarın önüne geçip sallanmalarını, acı ve kederle test edilmelerini istemez. Aslında bu bir Tanrıdan çok psikolojisi bozuk egoist bir insan tarifi gibidir. Tanrımın Fransa da karikatüristleri öldüren müslümanların, Allah adına katliam yapan el kaide ve dinci grupların korumasına ihtiyacı yoktur. Tanrı kendini korur hacılar siz rahat olun, siz kendinizi koruyun, hemde kendinizi kendinizden koruyun. Bakın ben ölümden sonra Tanrının ne gibi planları var bilmiyorum, fakat yatıp kalkın ölümden sonra hayat olmasın. Eğer olursa size şunu sorup canınızı sıkacak "Benim adıma nasıl insan öldürür, hayvan katledersin? Nasıl olurda benimle konuştuğun yalanını uydurup insanları kandırır, birbirlerine öldürtürsün? Sen kimsin?" O yüzden cidden, umarım Tanrı adına ahkam kesen sizlerin iyiliği için, ölümden sonra bir şey yoktur hacılarım, yoksa işiniz yaş :)

benim tanrım, Tanrı, pandeizm, deizm, evren Tanrıdır, ölümden sonra hayat, dinler yalan, insanların yarattığı tanrı, tanrı ve evrim, evrim, deist, tek tanrı, sadece Tanrı, Tanrının dini olmaz,

"He bu arada iyiye kötüye ceza yada ödül olmayacak mı? Kötülerin kıçına pipet sokup sıcak hava dalgası gönderecek, yada onları kalplerinden başlayıp çüklerine kadar yıllarca yakacak bir ceza sistemi yok mu?" BİLMEM. Ne bileyim nan deli, kimse bilemez ki, dinlerdeki gibi bi şeyler uydurup, korkutarak sizi mi kandırayım? Fakat emin olduğum bi şey varsa, oda Tanrının kendi yarattıklarına işkence etmeyeceğidir. Bakın bu dediğim -eğer ölümden sonra yaşam varsa- kötüleri cezalandırmayacak falan demek değildir; ama unutmayın ki cezalandırmanın, yanlışı iyiye çevirmenin türlü yolları vardır. Farzı misal koca ormanı yakıp zarar veren bir çocuğu iki şekilde cezalandırabilirsin mesela:
1- Çükünden ağacın dalına asıp altında ateş yakar, yıllarca çocuğu pişirir, acı içinde yakarışlarını izlersin. Öyle sürekli gelen çığlıklar eşliğinde koltuğuna kurulup patlamış mısırlarını eline alır ve "korku filmi izliyorum" dersin.
2- Çocuğun eline binlerce tohum verir, şuradaki koca araziye tohum dikeceksin, sonra da şu kadar alandaki tüm ağaçları sulayacak, tek tek bakımlarını yapacaksın dersin.
Bilmiyorum anlatabildim mi ?...

Şu da var ki, çük kadar gezegen olan dünyadaki biz insanların kafasına ölümden sonra ahiret tarzı şeyler olduğu fikrini yine insanlar sokmuştur. En eski inanışlardan, ibrahimi dinlere ve bu zamana kadar ahirete benzer tasvirlerin insanlar tarafından uydurulup, taşındığını, herkesin bunu kendi inancı ve dinine göre değiştirdiğini görebiliriz. Fakat ya ölümden sonra olması gereken şey, insanların kendi uydurup kafamıza soktuğu gibi değilse. Tanrının planlarını bildiğini düşünerek, benimle konuştu yalanını uydurarak insanoğlu kendine en büyük kötülüğü yaptı ve yaptırdı aslında. Milyarlarca galaksinin, takım yıldızlarının, boşluğun ve sınırsızlığın olduğu bu evrende, bizim toz tanesi kadar olan dünyada öldükten sonra Tanrı tarafından adını bile duymadığımız, hayal edemeyeceğimiz başka bir gezegende yaşamaya başlayıp başlamayacağımızı kim bilebilir? HİÇ KİMSE... Bakın "bu dediğim doğru" şeklinde bi yanlış anlaşılma olmasın, ben sadece aklımdaki onlarca ihtimalden birini yazarak kafanızı açmak, beyninizi çapır motosikletlerin motoru gibi patır patır harekete geçirmek istiyorum hepsi bu.

benim tanrım, Tanrı, pandeizm, deizm, evren Tanrıdır, ölümden sonra hayat, dinler yalan, insanların yarattığı tanrı, tanrı ve evrim, evrim, deist, tek tanrı, sadece Tanrı, Tanrının dini olmaz,

Bizler garip varlıklarız, kendimizi nimetten sayıyoruz. Koca Tanrının işi gücü yok, milyarlarca galakside sadece dünyayı yaratıp bizi oraya koymuşta, başka hiç bi işi gücü yokmuş gibi. Yahu bu insandaki ego var ya, zenci şeyinden bile büyük arkadaş. Devasa bi ego var, dillere destan babasını satayım. Aslında tarihi kaynaklarda neden kimse "Ego Destanı" diye bi destan yazmamış çok şaşırdım. Tanrının yani evrenin, kim ve ne için ne gibi planları olduğunu bilemeyiz, ama emin olun ki dünya ve biz insanlar futbol topunun üzerine yapışan toprak tanesi kadar bile değiliz. O yüzden kendinizi nimetten sayarken gezegeniniz olan dünyayı savaş alanına çevirmek yerine dünyayı yaşanabilir bir yer haline getirip iyi insanlar olmaya bakın. İbadetlerle, boş dualarla, din savaşlarıyla, ordularla, bombalı saldırılarla Tanrının bize sunduğu dünyayı bitiriyoruz. Evrenin dünyayı bize piç etmemiz, üzerinde rahat rahat at koşturmamız için verdiğini zannetmiyorum. Çoğunuz ibrahimi dinlerle kafaları yıkanıp aklına hazırda zaten ilah fikri sokulmuş bireyler olduğumuzdan, bu yazdıklarımı tamamen anlamınızı yada gözünüzde canlandırıp beyninizde yoğurmanızı hepinizden beklemiyorum tabi ki, ama nereden başlasak kardır be reyiz. Tamam kek yapamıyosundur da, en azından hamur yoğur gözünü sevdiğim.

Yazımı bitirirken söylemem gerekenleri de yazayım, bu biraz şey gibi oldu aslında; tüm gün beraberken ağızları bıçak açmayan kadınların ayrılık zamanı geldiğinde kapı önünde saatlerce "ayyy kııız biliyo musun?" tarzında bırbır yapmaları gibi. Efenim inanç değişik bir şeydir, çünkü ıspatlanamaz! Aslında kimse Tanrının varlığını yada yokluğunu ıspatlayamaz. Sadece inanır yada inanmaz, kimileri yaratana inanmak ister kimileri inanmamak. Buradan yola çıkarsak ben size yobazlar gibi "benim dinim hak din" ayağı yapacak yada "bak oğlum inancım ne kadar mantıklı işte, en doğrusu bu" diyerek ego tatmin edecek değilim. Çünkü dediğim gibi,  bu benim inancım. Ben Evrenin Tanrı olduğuna inanıyorum ve bu inanç ile inanılmaz derece mutlu, huzurluyum. Ellerimi toprağa değdirdiğimde, suyu yüzüme çarptığımda, yemek yediğimde, rüzgara kapıldığımda, her anda beni yaratan Tanrıyı hissediyor ve mutlu oluyorum.

Bu arada sizden bir ricam var, deizmle ilgili yazılarımda çok başıma geldiği için söylüyom bunu. Arkadaşlar sizler için bu yazıyı yazıp düzenlemem neredeyse 10 saatimi aldı, ebem zikildi yani. O yüzden paylaşmak istediğinizde lütfen linkini (bağlantı adresini) paylaşın yada aşağıdaki paylaşım tuşlarını kullanın. Yazıyı kopyala yapıştır yapmamanızı rica ediyorum çünkü emeğim anlamsız kalıyo o durumda. Yeni yazılarımda görüşmek üzere efem, şimdilik kalın sağlıcakla, bende insanım yani saatlerdir bunu yazıyorum nan, sırtım öyle ağrıdı ki zannedersin saatlerdir sırtımda bir jokeyle kum pistte koşuyom babasını satayım.

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

25 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Bence de kimse tanrının varlığını ya da yokluğunu %100 ispat edemez, ha dini inanç olarak %100 inanır o ayrı, saygı duyarım o kadar...bu arada ben de evrenin % 70'i görülmez 'kara madde/ kara enerji' deniliyor ya kara derken renk olarak kara değil troller için yazayım da şimdi başımıza bir iş gelmesin yani görülmediği için kara denmiş, o görülmeyen ama evrenin her yerindeki enerjinin tanrı olduğunu düşünüyorum sıksık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bana göre o da evrene ait, evrenden bir parça olduğu için Tanrının bir parçası, yansıması zaten :) Yani aynı düşünüyoruz sayılır abla :)

      Sil
  2. Tebrik ederim güzel bir yazı daha... İnsanlar halen cahilce bir yaratıcıyı fiziki somut olarak göstermemizi istemekte. Fiziki olması için yaratıcının evrenden büyük olması lazım. Aksi halde evren içinde ki yaratıcı, yaratıcıya ters olur ve evreninde bir yaratıcısı olmasını gerektirir. Demek ki evrenden büyük bir yaratıcı olmalı bu eğer fiziki olacaksa tabi. Eğer evrenin ucunu bulabilirsek yani evrenin sınırı çizilebilirse yaratıcıyı o noktada bulacağımızı düşünüyorum. Elbette orada banka oturmuş çay simit yemiyordur, mantık olarak buluruz :) Yani atesitlerin hani nerede tanrın sorusu çok saçmadır. Şu diyebilmemiz için evrenden büyük olması (bilimsel olarak somut veri gerektirdiğinden) gerçeği, bizi dev bir yaratıcıya da götürür. Evrenden büyük yaratıcıyı zaten gösteremeyiz çünkü evrende onun içinde olmalıdır (Bir bakıma burada ki senin hipotezinle uyuşuyor ). Bu noktada evrenin sınırı çizilmesi şarttır. Bir tanrıyı göstermemizi isteyen önce evrenin sınırını çizip hani bak sona geldik halen yaratıcı yok demek zorundadır. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana tamamen katılıyorum. Değerli yorumun için teşekkür ederim. Sevgiler benden :)

      Sil
  3. Senin bu konuyla ilgili yazılarını okumak da Nutella kaşıklamak gibi oluyo Admin. :) Bayadır sessizdin, özlettin. Yine yüreğimin yağlarını erittin, sağolasın... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, evet uzun süredir yazamıyodum, ki şuanda yazamıyorum 1 hafta oldu hala yayın yapmadım :) Hayat mücadelesi işte bazen tuş oluyorum yada ugraşlarım oluyo.
      Yazıyı beğenmene sevindim :))

      Sil
    2. Açıkcası senin yazılarının çoğunu beğenerek, keyifle okuyorum zati. Ama bu konulara girdin mi hele, üslubun dadından yenmiyo eyice bi. :)

      Sil
    3. Nedense bu dini konularla ilgili yazılarımı beğenen çok var :)

      Sil
    4. Olum süpersin lan :D Dur sana Atsız'ın "Ruh Adam"ından bi bölüm yazayım içimden geldi reiss niye yazdın deme:))
      "Işığın sesi gürledi:
      -Selim Pusat! Suçun için kendini savun!
      Selim, önce duraksadı.Sonra bugünün ve dünün kalabalığına baktı.Daha sonra aklını ve iradesini toplayarak cevap verdi:
      -Beni sen savun!
      Işık, kasırga haşmetiyle sordu:
      -Neden?
      Selim Pusat cevap verdi:
      -Beni yaratmadan önce kaderimi çizen sen değil misin? Suç işledimse yaptıran sen değil misin? Bunun savunmasını senden başka kim yapabilir?"

      Sil
    5. Çok güzel bir kesit ;) Selim dibine kadar haklı, hiç öyle "insan kaderinde serbest" diye götüm ayağı yapmasınlar, yerler öyle serbestliği, senarist filmin sonunu biliyorsa, bu serbest değilsin demektir. Ki ayetler bile bu konuda kararsız zaten, biri sen ne yaparsan o derken diğeri Allah saptırır yada yola sokar diyo... Kendi bile karar verememiş daha sanırım Allah...

      Sil
  4. Abi dur ya doyamadım birde "Bir Çift Yürek" kitabından bir bölüm yazacağım:))
    "Mutantlar Tanrının adı, Tanrının evi, Tanrının günü ve Tanrının ayini yüzünden tartışırlar. O yeryüzüne inmişmidir ki? Ona ait öykülerden nasıl bir anlam çıkarılabilir? Gerçek gerçektir. Sen birinin canını acıtırsan, kendi canını acıtırsın.Birine yardım edersen, kendine yardım edersin. Kan ve kemik tüm insanlarda bulunur. Farklı olan yürek ve niyettir. Mutantlar bunun sadece bir insan ömrü boyunca geçerli olduğunu, bireysellik ve ayrımcılık anlamında düşünürler. Gerçek insanlar bunun sonsuza dek süreceğini bilirler. Atalarımız, doğmamış torunlarımız, heryerdeki tüm yaşam, bunların tümü "birdir"."
    Bunları niye yazdın diye sorarsan eğer, sadece seninle paylaşmak istediğim için yazdım. Çünkü çevremdeki herkes körü körüne inançlı ve kendim gibi düşünen birini bulunca paylaşmak istedim sadece :)) Tanrı Admin Panpa'yı korusun :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin, teşekkürler. Sizin gibi arkadaşların var olması mutluluk verici :)

      Sil
  5. evren konusunda neler de yazmışsın öyle,
    fizikçiler kıyameti hatta evrenin yaradılışını kur'andaki gibi kabul etmişken sen o kocaman koskocaman ilminle ne teoriler kurmuşsun, keşke yazmadan önce biraz fizik çalışsaydın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç kişinin bunu kabul etmesi bunun doğru oldugunu göstermez. Evrenin yaratılısını farklı sekilde anlatan yüzlerce fizikci var ve bunları kabuleden kitleler. Senin mantıgınla gidersek o zaman onların görüşleride dogru. Demem o ki, birilerinin, hatta milyonların bir seyi kabul etmesi onun KESİN dogru oldugunu göstermez. Kişisel görüşüm, ha bu arada, gömme cabanı anlayısla karsılıyorum, cünkü yıllarca sizdendim, inandıklarınıza inanmayanlara yada sorgulayanlara hoşgörü ve sabrınız SIFIR...

      Sil
  6. Vel hasil %35 lik okuma sonunda fikrin olumlu ama bi yerde tikandin ve sikildim zamansal boyutlari ve bi karinca ve bi insan arasindaki zamani arastir dogar yasar calisir her nerde ne is gorurse artik hangi cevizde nasil buyukluklerde kurt oldurse artik bi zaman boyutu var bu boyutlar bize farkli hayvanlara farkli dunyada farkli cik disari filanca x bi gunes sisteminde x bi gezegende farkli hatta m teoremi isiltisinda bulundugumuz evren farkli ve belki buyutup olayi birazdaha bu cevizin icine kuculterek bir sey daha sikistirabilirsek dur olacak (KAYİNAT) lar arasindada farkli boyutlar olabilir yani zamansal farkliliklar panpA yani soyleki suan bulundugumuz bu evren kucucuk bir hucre ve bizde bu hucrenin icinde (kucultmeyi yapamadim) didisinin didisinin (bunumilyarlarca kez tekrarla) artik devreler yanmak uzere mitikondride cok gereksiz bir elektron olan bu gunes siztemimizde gereksiz bir (buyuk cerceveden bakinca ) VARLIGIZ. Ve dusun bizimde hucrelerimiz var ve su anda bi p.o.k uz bilemiyoruz canim panpa kardesim benim birde boyle dusun nereye gideceksin dusundukten sonra birde zar at ve raslanti olasigiligi hesaplarini incele tesekkur ediyorum bu yazin icinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam aslında benimle aynı şeyleri söylemişsin ama yazında tıkandım demişsin anlamadım :) Ben ne yazdıysam aynı bağlamda yazmışsın bana. Bende aynı şeyleri anlatmaya çalışıyorum. Aramızdaki tek fark inancımınızdan dolayı bu sonsuzluğa bakış farkımız olabilir, o da oluversin bizi biz yapan şeyler farklarımızdır zaten. Teşekkür ederim yorum için.

      Sil
  7. Düşüncelerin daha çok panteizm gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası düşüncelerim ne tam olarak panteizm'e ne de panendeizm'e uyuyor :)
      İsim koymaya da gerek yok zaten inanç işte =)

      Sil
  8. Peki senin kainat dediğin tanrı savaşlarda nerede bunca kötülük varken nerede mesela afrikada sıkılıp orayı terk mi etti senin her yerde her şeyde dediğin tanrı senin dediğini Müslümanlarda söylüyor derdin sadece kitap gonderdi göndermedi olayı mı bu mu din hayat ya da her hangi bilmem ne felsefen. Bence tanrının varlığı seni sıkıyo ve kuralları seni sıkıyo sen günah ve sevabın olmadığı bi hayat istiyorsun bi taşa tapsanda aynı. bilinci olmasın ve sana ne yapman gerektiğini söylemesin yeter ki bence ateist olsan daha onurluca ya da gidip İbrahimin hayatını oku hani peygamber olan putperest olmanın bilinçsiz bir şeye yapmanın aptalca olduğunu düşünmüş sonra bunları senin gibi ailesine anlatmış ama fark var onları da bilinçlendirmeye çabalamış dağa taşa yıldıza aya o o zamana kadar bilebildiğimiz kadarıyla evrene tapmış ve aynısını sende yaptın kalanınada sen bak çünkü senin aklettiğin şeyleri yaklaşık 4000 yıl önce belki daha fazlaakleden bi peygamber vardı y üzerine bi şeyler köy ya da başka bir şey söyle bi musluman için senin düşündüklerini zaten dusunulmus ve bunun çok daha ötesinde bi birikim oluşturulmuş durumda. Dusunce hayatımızda başarılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen en başta benim inancımı okumuşsun ama anlamamışsın, hatta deizm hakkında da bilgin olmadığı apaçık belli. Deizm de Tanrı dünyaya müdahale etmez. Yani Tanrı savaşlarda nerede demenin bizim için anlamı yok, evren kendi göngüsünü devam ettirir, yaratır, yarattıkları onun kuklalarıymış gibi onları yönetmez.

      Benim inancıma göre bir Tanrı varsa o da dipsiz bucaksız evrendir. Her şey ondan gelip ona gider, verir, alır, kullanır.

      O yüzden senin sorduğun soruyu bana değil, teistlere sorman gerekir. Çünkü sadece teistlere göre Tanrı dünyaya müdahale etmektedir. Tanrı afrikadaki savaşlarda nerede sorusunu müslümana, hristiyana, budiste sorman gerekir. Hatta ve hatta 7/24 dua eden milyonlarca müslümanın yıllardır neden savaştan çıkamadığını bombalara maruz kaldığını bir müslümana sormak gerekir (ki ona da 2 kulp takılma ihtimali var. 1-SINAV 2-KADER)

      Tanrının varlığı, kuralları falan beni sıkmıyor, 25 yıllık müslümanlık hayatımda da asla sıkmadı, beni sıkan şey saçma sapan çelişkiler ve insanları kukla bir memur gibi gören, gönderdiği kitapta insanlığa hiçbir faydası olmayan hikayeler barındıran, tutup bize Muhammedin cinsel hayatından, ona tanınan ayrıcalıklardan bahseden bir Tanrı fikridir.

      Bizim yaptığımız şeyi başkalarının yapıp yapmaması ne alaka? İnsana bir şey mantıklı geliyorsa buna başkasının daha önce inanıp inanmadığı beni ırgalamaz, alakasız ve saçma bir mantık bu. Kaldı ki onlar güneşe, aya, yıldıza tapıyorlardı (islam ülkelerindeki bayrakların temel nedeni) ben ise EVREN diyorum, biz şuan evrenin sadece %1ini görebiliyoruz ve haberdarız. Ateist olmak neden daha onurluca olsun? İnsanlara inançlarına göre onur betimlemesi yapar mı olduk? Etiket mi takıyoruz? Bu yetki kimden yada? Kaldı ki ben sorgulama sürecini hiçbir zaman bitirmemiş ve bitiremeyecek biriyim, ileride inancımın ne olacağını bende bilemem. Tanrı ile ilgili sorgulamalarım hala devam etmekte. İlerde belki hala deist kalırım, belki ateist olurum bunu bilemem. Fakat ruhum artık çok huzurlu bir bildiğim varsa budur. Tepede oturup üzerimizden kumar oynayan ve bizimle eğlenircesine entrikalar kuran bir Tanrı inancından sonra içimi huzur dolduran, taşa toprağa dokunduğumda, ölen ve doğan her şeye baktığımda, inandığım evren sayesinde artık mutluyum.

      Müslüman için neyin düşünüp düşünülmediği umurumda değil, ama "daha ötesinde bir birikim oluşmuş" diyince öyle bi gülesim geldi ki çayı ekrana püskürtüyordum. Birikimden bahsedilen dinin içinde kayda değer bir şey göremedim ben. O biriken şey her ne ise size mantıklı geliyor ise inanın bu benim inancım o da sizin.

      Sil
  9. İnsanların 1000yilda suda yuzecek sekilde evrimlesmesi zor gibime geliyor belki bi ihtimal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya o öylesine bi rakam, amacım mantığı anlatabilmek. Yoksa o kadar sürede tabi ki imkansız :)

      Sil
  10. arkadaşlar ilgiyle okuyorum

    YanıtlaSil
  11. ekim ve kasım aylarında kimse bişey yazmamış devam ediyorsa bizde içimizi dökelim.admin panpa teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak etmeyin bugün bi paylaşım yapacağım, evlendiğim için pek zaman ayıramaz oldum bloga. Bir de bazı sıkıntılarım vardı son 1 aydır yazasım da gelmiyordu. Yani ben her zaman bu blogun kalbiyim bu kalpte hep atar :D
      Siz yazınız :)

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları