Yazan / Çizen : Admin Panpa 5 Haziran 2015

bilim adamları, bilim, Darwin, Peki ya ben, senden adam olmaz, ünlü düşünürler, eğitim sistemi, hayal gücü, çocuk gelişimi, genç nesil, yurdum insanı, hırs, ünlü fizikçi,
Bilindiği üzere, birçok ünlü bilim adamı, düşünür, matematikçi falan zor şartlardan geçmiştir genelde. Yani öyle çocukken ana babasının "ohhh yüce isa sana şukular olsun, çocuğumuz ne kadar da zekiii eminim ilerde tüm canlıları şeylerine ayırarak alayının şeyini bulur bu, şey diyorum yüce cizıs, anla işte kafam basmaz bu çocuk kadar, bulacağı neyse o şeyler işte. Çok zeki ya bi beyin var at kafası kadar" dediği ve el bebek gül bebek büyüttüğü bilim adamı, ünlü ve ses getirmiş düşünür çok azdır.

Hırs! Sanırım bunun sebebi de hırsta yatıyo. Hani sürekli anne babası "senden bi bok olmaz çocuğum" diyince çocuk hırs yapıp "görürsünüz nan siz, bi buluş yapıp dar edicem size buraları, size benim gibi bi evladınız olduğu için öyle teşekkür edecekler ki altından kalkamayacaksınız" diyo olmalı. Bu hırsın sonunda üreme organını bi kenara koyup (bi kenara koymak derken, tak çıkarlı oynar başlıklı değil ya len bu, öyle çıkarıp tozunu alıpta "hüffhh" diye üfleyip komidinin üzerine koyuyo anlamında değil; yani aklını oraya yormama anlamında şey ettim) kendini tamamen düşünceye, bilime falan verince inanılmaz bi şekilde gelişme kaydedip dünyaya adını duyuruyo sanırım.

Mesela Darwin. Babası zamanında Darwin'e hep sittir çekmiş, hiçbişeyine destek olmayıp nanik işareti yapmış. Adam kendi imkanları ile atladığı gemide yazdı ve araştırdı tüm çığır açan evrim ağaçlarını ve nicelerini. Belki Hırs yaptı, belkide gözden kaçırdığımız başka bişey var, GEN. Adamın kanlarında akıl küpü genler sevişip ürerken benim genlerimde sadece üçgenler var belkide (illuminati diyene sabahtan akşama kadar akp miting videosu izleterek işkence ederim 1 yıl kendine gelemez). Aynı şekilde Einstein'in okulda gerizekalı muamelesi görüp sonradan hepsinin ağzına buluşlarını tıkayıp tıpa yapması.

He bu arada, kaynağı hırs dedim diye şimdi çocuklarınızın başında kukuman kuşu gibi dikilip "senden bi poh olmaz" diyip de ondan da aynı etkiyi beklemeyin. Neticede don her popoda aynı durmaz efem. Sonra çocuğun karakteri buna ters ise öyle bi hale gelir ki, harbiden mal edersiniz. Benim bu üstteki kısmı anlatma sebebim zaten bu değil, yani olay neden çocuğa kaydı benim beyinciğimde tam anlayamadı bunu, hafif sarhoş gibiyim gözlerim ekranı stvdeki dini dizilerin verdiği o zikik efektler kadar beyaz görüyo şuan, nur yağıyo mübarek ekrandan yüce Odin, bu din, şu din. Yukarıda anlattıklarımdan sonra asıl demek istediğim şu:

Peki ya ben?
Bunu dediğiniz hiç oluyo mu? Hani böyle çevrene bakıyosun, yada işte ünlü bilim adamlarına, ineğin dötünden aldığı sıvı ile hastalıklara çare bulan çılgın doktorlara falan... Hepsine zamanında senden hırt olmaz demişler ama şimdi kafamızda hep onların isimleri, önümüzde hep onların buluşları. Bunlara bakıpta "ulen babam bana da hep senden bi cacık olmaz" hatta "senden adam olursa eşşeğin z-kinden kaval olur" diyodu, o zaman bende neden aynı etkiyi yaratmadı, ben niye ünlü bi bilim adamı, çığır açacak bi düşünür olmadım da, atlet don oturup kendi çapında, vücuduna yağ bile sürmeden dünya ile güreşmeye çalışan bi deli oldum diye düşündünüz mü hiç?

Hayır yani ne olurdu bizde insan hayvanı için ses getirecek buluşlar yapaydık (ki ses getirecek buluş diyince aklıma kırbaç geldi ya la! al işte gel de şimdi benim gibi adamdan büyük buluşlar bekle). Satisfaction şarkısının klibini izlerken gördüklerimizi kadın zanneden tipleriz la biz, harbiden kimden ne bekliyoz, insan bi kendine bakıp beklentisine sonra bakacak di mi?

Şimdi o halde bizim benzer şeyleri, ses getirecek başarıları falan elde edememiş olmamızın sebepleri şunlar olabilir, yani hemen arkamdaki diğer adam -ki o da ben oluyorum- bana şunları fısıldıyo 10 emir tadında,  Tanrı gibi hissettim, huh! cizıs kırayst:

* Olay gende bitiyo olabilir, neticede Avrupanın ineği bile bi başka oluyo dimi, pipisinden geleni niye farklı olmasın.

* Hakaret ve gazlamalar arasında fark olabilir, belki onlarınki hırslandırmak için yapıyoken bizimkiler işyerinde atamadığı stresi veledinden çıkarmak için uygulayıp aşırıya kaçırıyodur.

* Beslenilen gıdanın etkisi olabilir, vaaz dinledikten sonra şarap içip evinde yatmadan önce inek sütü içen adamla pilav yiyip at sütü içen elemanın gelişimi ve dünyası aynı olamayabilir tabi.

* Hayal dünyası ve çevrenin sundukları etkili olabilir. Çok baskın din ortamında yada sürekli "git bahçeye gel eve, zükerün okulunu!" diyen yurdum insanı ile, tarlada çapa yaptıktan sonra çocuğunun hayal gücüne tecavüz etmeyip onun ufkunu açması için serbest bırakan, dünyayı incelemesi için fırsat veren Coni dayının yetiştirdiği mahsül (ki buna ünlü bilim adamı olacak çocuk diyelim) aynı olmayacaktır.

* Eğitim kalitesi eşşek gözü kadar fark yaratıyo olabilir. Tarihten beri bizimle onların eğitimi arasında kocaman bi fark var, hiç kendimizi pohpohlayıp egolarımıza havası inmiş top muamelesi yapmayalım. Doğruya doğru, eğriye eğri, paralele paralel. Kim paralel dedi lan, demeyin olum alırlar içeri, dedirtmeyin bana da, god damn... Otoloromozon mozorono okoyomoyoroz kafasındayız ezelden beri, o yüzden daha çoook bekleriz bizden ünlü düşünür, bilim adamı yada icat çıkmasını. Kakasını yaparken elindeki zamzunk marka telefonu ile cihad çağrısı yapan arap dayıyla aynı kafadaydık, hala da aynıyız sevgi koyayım.

* Yönlendiriliyoruz, at yarışında üzerine bahis oynanan at misaliyiz alayımız. Hemen başlıyolar "yok doktor ol, mütahit ol bilmem ne ol" diye. Saçma, bi kere mütahit dediğin laz olur; şaka nan durun, demek istediğim sizin geniş düşünmenizi engelleyen, düşlerinize coni sins dayı gibi çöken bi aile sistemi var ezelden beri. Bizim topraklarda büyüyüp yazın bacasından duman çıkan bi ev çizip kenarından o koduğum deresini akıtmayan kaç kişi var? 100 kişide 5 ?  Taam taaam, çok ta şey yapmayalım şimdi, kızmayın taaam hadi he-he taaam biz süperiz.

* Nezaket ve bakış açısı farkı. Ne alaka dediğinizi duymaz gibiyim, nası duyayım nan aramızda uzuuun mesafeler var, duymuş gibi yapıyom işte anla sen onu. Şöyle alakası var, bak mesela Hz.Darwin gemiye binip araştırmaya çıkacağı zaman kaptanla konuşup atlamış gemiye. Bizde kaptana gidip desen ki "geminize binebilir miyim? dünyayı, canlıları ve evrimi inceliycem" kaptan "bi sktir git hahunha going" diye aşırı ahlak içeren bi cümle kurup, akabinde dik dik bakarak "yörü git lan boş işlerle uğraşma mal mal" demez ise bende hiç bişi bilmiyorum. Yani her ürün her toprakta yetişmediği gibi (toprak yapısından dolayı), her insan tipide (mesela aşırı zeki ve bilime, evrene meraklı olan) her toprakta yetişmiyo demek ki. Mesela biz yüzyıllardır en çok aklı "dine, kadınlara, üreme organlarına, kime nasıl tecavüz ederimlere, kaynanaya nikah düşer milere, üç kere mi iki kere mi öpmeli başa koymadan öncelere" kafa yoran bi mahsul yetiştirdik.

Demem o kiiii, neyse daha bişey demeyeyim ben, torununa nasihat vereyim derken askerlik anılarını anlatan sarı bıyıklı adamlara döndüm resmen...

YAZILARIN TELİF HAKKI ABDULLAH KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

5 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Hayatım boyunca Hırs yapmadım. O benden önce o bilimi bulmuş, ben yeni birşeyler düşüneyim demedim hiç. Akıllı düşünene kadar deli Köprüyü aşarmış. Bırak onlar bulsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aslında kendimi kullanarak makara yaptım biraz. Hani bu tiplere ailesi senden bişi olmaz demiş ama adamlar dünyaca tanınıyo, o halde bizde neden aynı etkiyi yaratmıyo diye :D Yoksa tabi ki, gerek yok hırsa falan :)

      Sil
    2. Peki peki oyle olsun peki tm :(

      Sil
  2. Panpa biz bi yıl önce falan oturup düşündük dedik bi icat yapalım düşündük meyve soyma makinası yapalım dedik daha nasıl yapacağımızi düşünmeden ulan yaparsak patent alırız para kazaniriz şöyle harcariz böyle harcariz kafası yaptık la daha dur icadı çıkar bi ortaya. Bir hafta kafa patlattik tasarladık uleee sonra abim demesin mi o zaten varmış yotube tan bi baktık şok sok şok! Adamlar soyacagi bi demir sisteme oturtmuslar hem söylüyor hem dilimliyor bi de kendi sistemize baktık her yerinde bıçaklar uzay gemisi bi şey! Kicimizin üstüne oturup kaldık. Demem su ki bizim insanımızın paraya ihtiyacı var ben gibi akıl timsalleri para olmadigi icin universiteye (e bi de kiz cocuk universiteye gidip orospu mu olcak) gonderilmeyenler var , birde eski is yerimin 50 bin lira maas alan mini couper a binen gerizekali kizinin yillik 25 binliraya bilkente gitmesi var! Al burdan yak panpa yak hele biraz daha dusunelim b.kumuzun ustunde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın tabi, zaten adalet artık bir kadın ismi bile değil :) O derece yani. Herkes imkanlarına göre bişey yapmak zorunda olduğundan biz ancak kakamızın üstüne otururuz. Ama belki bu daha da ateşler yada beklenmedik bir fikir getirir akla :)

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları