Yazan / Çizen : Admin Panpa 9 Temmuz 2015

din, din hanesini boş bırak, din kısmını sildirme, dinler, kimlikteki din hanesi, kimlikten dini sildirme, nüfus cüzdanı, nüfus cüzdanından din hanesini sildirme,
Neredeyse 1 yıldır "kimlikten din hanesini kaldırtacağım" diyip duruyorum kendi kendime. Gel gelelim ki hiç ayağım çekmedi, üşendim hükümet konaklarına, nüfus müdürlüklerine falan gitmeye. Ama bugün öyle olmadı, bugün Sauron hükmen malup edildi cüce kardeş.

Beşiktaş'tan Üsküdar'a geçtim, öyle yorgundum ki, suyu sıkılmış portakal edalarıyla yürüyodum ve güneş artık tepede değil beynimin içindeydi. Beynimde doğup, batacaktı artık güneş. Üsküdar'a ayak basınca o an sabah yola çıkarken düşündüğüm şey aklıma geldi: "Nüfus cüzdanını yeniletip din kısmını boş bıraktırtmak"

Sıcağın vermiş olduğu bıkkınlık ile ayaklarım ayaklanmaya başladı ve "bırak ya amaaan, eve git eve bak çok yoruldun" diye fısıldayıp durdular. Tam vazgeçecekken "bu sefer olmaz seni şapşik" diyip doooğru nüfus müdürlüğüne yürüdüm.

Hiç öyle size anlatıldığı gibi yada zannettiğiniz gibi zor bir şey değil. Hatta çok kolay, kek yapmak bile daha zor öyle diyim. Numara aldım, 5 dk bekledim, "kimlik yenileteceğim ama din hanesinden islam'ı sildirtmek istiyorum" dedim. Tipiyle tam bir Hindu'ya benzeyen memur bey "bir üst kata çıkıp sağa girin dilekçe doldurup tekrar gelin" dedi. O da 5 dk falan ancak sürdü. Sonra tekrar memura gittim ve yukarıda arka yüzünü gördüğünüz yeni kimliğime kavuştum. Hem din ibaresini sildirttiğimden hem de eski resmimin totoma benzemesinden dolayı yeni kimliğimi çok sevdim, sevindirik oldum.

Efendim, azıcık MANTIK kullanırsak tüm dünya üzerinde aşağıdaki gibi bir durum var.
Nüfus Cüzdanımın Din Hanesinde:
ÇİN'de doğmuş olsaydım BUDİST,
RUSYA'da doğmuş olsaydım HRİSTİYAN,
ABD'de doğmuş olsaydım HRİSTİYAN, YAHUDİ,
İSRAİL'de doğmuş olsaydım YAHUDİ,
JAPONYA'da doğmuş olsaydım ŞİNTOİST,
HİNDİSTAN'da doğmuş olsaydım HİNDU veya SİHİST,
İRAN'da doğmuş olsaydım BAHAİ,
GÜNEY ASYA'da doğmuş olsaydım JAİNİST,
yazıyo olurdu.

Bu tamamen COĞRAFYA ve doğduğun yer ile ilişkili bir durumdur (kabul etmemekle kendini kandırırsın üzgünüm, ayem sori ne soriiii)

Bana doğduğumda "HANGİ DİNİ SEÇİYOSUN BAKİYİM" diye sormadılar, çünkü işgüzarlar senin tercih yapabileceğin yaşa gelmeni beklemiyolar, kendi dinlerini direk sana empoze ediyolar ve kimliğine ŞAK diye yazıyolar. Yahu yeni doğmuş çocuğun dini mi olur, hristiyan, müslüman, yahudi, bilmem ne doğan çocuk mu olur? Tanrı sadece yaratır, yarattıklarını sizin uydurduğunuz dinlere göre kategorize etmez.

MANTIĞIN hüküm sürdüğü bir toplumda aslında çocuk 18 yaşına geldiğinde inandığı dini veya inancını kendi seçmeli. Fakat her toplum kendi dinini dayatıp 0 yaşındaki çocuğun kimliğine kendi dinini yazdırıyor, o yüzden MANTIK dan bahsetmem sanırım biraz saçma. Çünkü toplumlar bu MANTIĞA sahip olsaydı ve ÖZGÜRLÜĞÜN kelime anlamını biliyo olsalardı zaten bu konuyu konuşmuyo olurduk.

Neyse, leydiiisss end centılımınıııın, demem o ki; üşenmeyin, zor falan zannetmeyin, kimliğinizdeki din hanesinden rahatsızsanız gidin sadece 5-10 dakikada sildirin, en temel hakkınız olan ÖZGÜRLÜĞÜNÜZE bir adım daha yaklaşın. Tek gereken şey 2 fotoğraf ve 7,5 tl. Sürüye uymak zorunda değiliz ! Mutluluklar...

ÇİZİM VE YAZILARIN TELİF HAKKI A.KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

26 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Çokta güzel olmuş :) Güle güle kullanın yeni hali ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Yasemin Hanım. Fakat gel gör ki bizim aşırı HOŞGÖRÜLÜdür, "piygimbir ifindimiz ni dimiş onların dini onlara benim dinim banadır" diyip İslam hoşgörülüdür diye pohpohlanan tiplerin HOŞGÖRÜLERİNİN sadece lafta olduğunu görmüş oldum (gerçi çok gördüm bunu)

      Benim kendi kimliğimden din hanemde değişiklik yapmam bile af edersin adamın dötüne batıyor. Ulan sen inanıyosun, kimliğinde yazsın dinin, ben inanmıyorum doğal olarak kaldırtmak hakkım. Sonra da islam hoşgörü dinidir diye götüm ayağı yaparlar, ulan sizin her yerinizden küfür, hakaret, şiddet, tahammülsüzlük akıyor, nerede hoşgörünüz...

      Işidci kafa yapısına sahip bizim halkımız ne yazık ki. Bir zamanlar bu topraklarda doğduğum için sevinirdim ama şimdi lanet ediyorum. Bu kadar tahammülsüz, kendi gibi olmayana küfrü basacak kadar çük beyinli, Türk bayrağının üzerinde arapça yazı yazıp paylaşacak kadar Türklüğünü kaybetmiş arap şakşakçısı bir milletin içinde doğduğum için çok şanssızım.

      Beğenmedikleri kafirlerden HOŞGÖRÜ öğrensinler, oralarda herkes inancını özgürce yaşayabiliyo, inanmayan rahatlıkla inanmıyorum diyebiliyo. Fakat bizim ülkemizde garip bir şekilde ben inanmıyor isem, bu inanan bazı dingillerin biyerine batıyo.

      Demem o ki, bu ülkede harbiden sürüye dahil olmayınca yaşamak çok zor ve İSLAM dinine tabii olup HOŞGÖRÜ dini diye bas bas bağıran yurdum insanı ZERRE kadar hoşgörülü değil, alayı g-tüm ayağı.

      Neyse, ben yazdım çünkü bazı arkadaşlar bunu çok zor sanıyodu, öğrenmiş olsunlar istedim :)

      Sil
    2. Dediklerinizde çok haklısınız. İslam bir hoşgörü dini olmaktan çıkmış. Belki geçmişinde tarihinde o yatıyor olabilir.Fakat şimdiki durum çok farklı. Ben Krakow'da yaşıyorum. Gelin görün ki Katolikliğin kalesi halindedir burası. Yedisinden yetmişine herkes kiliselerdedir. Fakat dinin sizi sıktığı hiç bir konu yok. Gerçekten hoşgörünün ne olduğunu ben burada öğrendim. Demek o ki bende bu günlerde hep keşke buralarda bir yerlerde doğmuş olsaydım diye geçirmiyor değilim aklımdan. O topraklarda doğmanın bize kattığı bir artı yan göremiyorum şimdi.Devamlı yıpranan, ruh sağlığı bozulan bir gelecek yetiştirilen bir yer haline geldi. Daha kötü olmasında da korkuyorum :(

      Sil
  2. Trabzonlu Deist mi olur nan! Trabzonlu dediğin dinci olur, ayrıca da Akp'li olur. Tüüüü sana. :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Trabzonluların büyük çoğunluğu aşırı dinci ama ağızlarından küfrü eksik etmeyen (karadeniz halkının tümü böyle), akpli, mhpli ve aynı zamanda aşırı milliyetçilerdir.

      Ki ben de 24-25 yaşlarıma kadar hem dindar hem de aşırı milliyetçiydim. Fakat benim tek şansım doğma büyüme İstanbullu olmam ve sanatla uğraşıp her şeyi sorguluyor olmam sanırım. Peygamber olduğuna inanılan zatların zamanında sanatı neden yasaklamaya çalıştığını daha iyi anladım aslında, çünkü onların işine gelmeyecek ve sık sık sorgulayan kafa yapısına sahip tipleriz biz...

      Neyse, Tanrıma sonsuz teşekkürler ediyorum, beni hem din, hem de milliyetçilik gibi tabulardan sıyırdığı için. İnsan, temelde İnsan'dır. Dini, dili, ırkı olmamalı. Kimse kimseden üstün değil. Fakat din ve milliyetçilik bunun zıttıdır, hep senin diğerlerinden üstün olduğunu onların ise boktan insanlar olduğu fikrini aşılar insanlara :)

      Sil
    2. Ee biz diğerlerinden üstün değil miydik zaten? Doğarken bana böyle bir bilgi verilmedi, bu bilgi verilseydi doğmazdım ben. :P Hacı her yorumu böyle ciddi yorumlamasana, mizah blogusun sen titre ve kendine Kel. Bir de korkma titre var ama onun konumuzla ilgisi yok galiba. Yoksa var mı? Titre ve kendine gel dostum, Kök Tengri Türk'ü korusun ve yüceltsin, Boris Yeltsin. :P

      Sil
    3. Yok yahu ciddiye alma değil mesele, sadece yukarıda dediğin şey önemliydi ve açıklık getirmek istedim, yoksa çokta şey yapmıyorum yani, çokta vututu :) Bugün biraz gerildim ondandır, ulen iyiki erkekler adet olamıyo, yoksa bide onun gerginliği eklense kesin atlardım ben çatıdan :)

      Sil
  3. Dostum çıkar çıkarma sana karışan yok ama bu şekilde dalga geçer gibi konuşarak egonu tatmin etmen pek hoş değil. Herkesin dini kendinedir kimsenin kimseye karışma hakkı olamaz. Yaşın kaç bilemem fakat bu yorumu bir olgun insan olarak okumanı önerir sana iyi yaşamlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşım 28, kusura bakma ama ego tatmini peşinde değilim, bununla tatmin olunulmaz zaten. Fakat söylediğim şeylerde sataşma yok, bunlar acı gerçekler kabul etsen de etmesende. Bir çocuğun doğar doğmaz bir dine tabii olması ve beyninin yıkanması normal bi durum değil, normalleşmiş olsada. Bunu söylemem, yada mantık hatasını anlatmaya çalışmam gayet normal.

      Ayrıca sataşmayıp doğru söylediğim bir kısım daha var, bugün sırf bu paylaşımdan dolayı bana türlü hakaretler, küfürler eden, ne anne ne bacı bırakmayan yada aşağılayan onlarca müslüman oldu. Ondan sonra kimse karşıma geçip hoşgörüden, sizin dininiz sizedir benim dinim banadırdan falan dem vurmasın.

      Ben kimseye müslüman olduğu için, kimliğinde islam yazdığı için küfretmiyorsam, bir müslümanın da ben deist olduğum için ve kimliğimde din ibaresini boş bıraktırttığım için aynı davranmasını beklerim. Ama yok, fanatiklik diz boyu...

      Bende aynı şeyin savaşındayım zaten, herkesin dini kendinedir, iyi günler, iyi yaşamlar.

      Sil
  4. Bak beş dk önce iftar yemeği yiyorduk. Ben oruç tutmuyorum inanmıyorum çünkü. Yemekte bana niye oruç tutmuyorsun dediklerinde de açık açık söyledim. Kimliğinde islam yazıyor ama dediler. Değiştireceğim dedim. Aslında ben de üşeniyorum senin gibi. Gidip nüfus dairesinde falan kim dolaşacak diyordum. Orda din yazmış ya da yazmamış pek takmıyorum yani. Ama bigün ben de sildireceğim. Ya da kendi dinimi kurup onu yazdırabilirim. :) yeni kimliğin hayırlı olsun güle güle kullan Panpa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üşenme hocam, git 5 dk da yaptır kurtul :D Sanki içinde bi yerde tasma varmış da onu çözmüş gibi hissediyosun :)

      Sil
  5. Bravo! Hep aklıma gelen, ama uygulamada olup olmayacağını hiç araştırmadığım bir konuydu. Sayende öğrenmiş olduk. Bu arada din kısmındaki o smile da süper olmuş. ;) Onu da koydurabiliyo muyuz ki?! :P

    YanıtlaSil
  6. Aaaa neler olmuş neler vakit buldukça gelip okuyacağım şimdi bu yazını okuyupta yorum yapmasam olmazdı :)
    Hayırlı olsun mu denir ne denir bilemedim ki :D
    Ama sen benim ne demek istediğimi anladın biliyorum :D

    YanıtlaSil
  7. Kimlik bilgilerinde inandığı din yazmasi kadar saçma bir şey varsa o da kimlik bilgilerinde inandığı din yazmasıdır.Saçma mı oldu cümle?O kadar değil herhalde!Yani kime ne?Hani din kul ile Allah arasında değil miydi?Haaa olur mu hiç?Birileri bakacak,baktıktan sonra damgalayacak olmadı fişleyecek!Kimlik zaten deve kadar olunca gerisini anlatmaya gerek yok hele bir cüzdana sığdırabilseydik iyiydi zaten ama neyse...

    YanıtlaSil
  8. Suan resit degilim ama 1 sene sonra bende sildiricem :D

    YanıtlaSil
  9. Deistim ve aseksuel im bunu soyleyince hemen bir ibne bir kafir etiketi yapistiriyorlar nerde hosgoru

    YanıtlaSil
  10. Hele bi reşit olayım sildirmeyen ne olsun :)))

    YanıtlaSil
  11. Biraz geç olacak ama söylemek istedim çok iyi yapmışsınız. Keşke bende de o şans olsa. Türkiyede yasamasam bile sırf kimliğimde İslam yaziyor diye haftanın 3 saati din dersi görüyorum. Her sene de aynı konuları görüyoruz, hiç ilerletemiyorlar ki! 18. yaş günümün sabahı kalkar kalkmaz yapacağim ilk iş kimliğimi değiştirmek olacak. Müslüman topluluğunun taa ortasında yaşıyorum ama olan biteni maalesef görmüyor bizim hoşgörülü (!) insanlarımız. Yolda yürürken bile insan hemen anlıyor yabancılarla aramızdaki farkı. Dalga geçmek için değilde, sırf söylemiş olmak için söylüyorum; buradaki insanlar birbirlerine göstermek için namaza gidiyorlar. Sosyal medyada bile artık "Praying;)" yazıp altına birde selfie atıyorlar camiden. Saygım sonsuzdur ama böyle yapıp birde ben tek yaratana inandığım için dalga geçiyorlar. Deist olmak en iyisi, insanların yaratıp korumaya çalıştığı değil de, seni yaratana inanıyorsun. Hayırlı olsun bu arada özgürlüğünüzün keyfini çıkarın. :)

    YanıtlaSil
  12. Oraya "Beşiktaş" yazdırabilir miyiz acaba :)

    YanıtlaSil
  13. Ben hristiyan olarak yazdırmayı düşünüyorum yazarlarmı acaba ?

    YanıtlaSil
  14. Ben SİLDİRDİM.
    Çünkü Ben Bir Hristiyanım ve Ben Doğmadan Din Haneme Benim Yerime Karar Verilmiş.
    Doğmamış Çocuğa Don Biçmek Gibi Bir Şey Bu :)
    Bizim Müslimlerde Hiçte Hoşgörü Yok. SIÇARIM Öyle Hoşgörüye!
    İSLAM DİNİ HOŞGÖRÜ OLSAYDI İNSANLAR MUTLU OLURDU HOŞGÖRÜ SAYGI EN ÖNEMLİSİ SEVGİ OLURDU...
    Ama Maalesef İnsanlar Ülkeyi Kaosa Sürüklüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hoşgörünün zerresi yok, tüm olay LAFTA

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları