Yazan / Çizen : Admin Panpa 18 Eylül 2015

bu spor mu?, şiddet spor değildir, Mzwanele Kompolo, ringde öldü, nakavt oldu komaya girdi, hayvan dövüşü, dövüş sporları, spor, boks, ring dövüşleri, nah spor,
Söze girerken belirtmek isterim ki çocukluk ve sonrası bazı dönemlerde birkaç yılını dövüş sanatlarına harcamış biriyim. Neden konuya böyle girdiğimi düşünüyosan eğer, merak etme kendimi övmek için değil, "uuu reyiz karateye gittim biliyon mu?" diye böbürlenmemi olur sevgi koyayım... Derdim o değil, lafa böyle girdim çünkü bi konu hakkında beynimde fazlasıyla birikmiş olan postürü kafamdan dışkılamak istiyorum.

Bu sabah gözüme bi haber ilişti:
"Güney Afrikalı genç boksör Mzwanele Kompolo, maçın ilk raundunda nakavt olmasının ardından fenalaşarak kaldırıldığı hastanede yaşamını yitirdi."Mzwanele Kompolo, boks, nakavt, öldü
Daha ilk raundda yediği yumrukla nakavt oluyo fakat benim problemim bu değil, banane kim kimi yenmiş, patates etmiş bilmemne. Önemli olan yediği yumruk yüzünden komaya girmesi ve akabinde hayatını kaybetmesi. He, diyeceksin ki, "nan elin Güney Afrikalısı neden umurunda, zittir et !" Benim umurumda olan nereli olduklarından ziyade İNSANLAR ve YAŞADIKLARI.

Kimse karşıma geçip "evet ring dövüşlerini içeren tüm dövüş dalları SPORDUR!" demesin, kusura bakmayın ama kendisi de bunlarla zamanında ilgilenmiş birisi olarak söylediğinizi zerre kadar iplemem. Bırak beyne ulaşmasını, o sözü kulaktan içeri bile almam, daha neler...

Eğer 2 kişi ringde kavga ederlerken, dişleri sağa sola fırlayabiliyosa, ağzından yüzünden kan geliyosa, beyin hücrelerinin ölümü yüzünden erken yaşta bunuyo yada yüzlerce hastalığa maruz kalıyosa, bilinç kaybı ve hatta yukarıdaki gibi hayatını kaybediyosa kimse bana "BUNLAR SPOR" demesin. "NAH SPOR!"

"SPOR DEĞİLSE NE LAN SÜZÜK ADMİN!"
Ne biliyo musun, ekranları tv başına kilitleyip içlerindeki şiddet duyguları sayesinde ereksiyon olmalarını sağlayıp reyting kovalayan kanalların adına spor dediği bir uygulamadır.

Kıçını dolara silerek kurulayan zengin godomanların bahis yatırarak eğlenmesi için oynadıkları bir kumar türüdür ve masadaki kağıtlarla değil ringde hayatı kayan insanlarla oynanır.

Seni gazlarlar, "milli sporcu, hey yavrum be, aslan aslan!" bilmem ne diye, ama bi tekme yada yumrukla hayatın kayarsa, devlet ailene bir asgari ücreti bile çok görür. Dışarıdan getirdiklerini yada bazı dış güçleri besleyen devlet sıra senin ailene gelince cimri kesilir (kanıta gerek yok, araştır bak, milli sporcuların %80i bizim gibi zor geçinen insanlardır, bir de öldüklerinde aileleri arkada kalırsa...)

Bir başka, saçmalıktan, akıl almaz boktan bi çelişkiden, ultra-mega-süper bir zırvadan daha bahsedeceğim, bana ne derseniz diyin, siz inatla "bu spordur" diyebilirsiniz.

Birisi bana, horoz, köpek gibi hayvanlarının dövüşü yasakken, insanların dövüşünün neden serbest olduğunu söyleyebilir mi? Hayvan olmadığımız için mi yoksa hayvanlar kadar olamadığımız için mi?

Hadi dostlar ben kaçar, seviyorum sizleri, seviyorum çünkü yoksunuz, kendi kendime yazıyorum...

ÇİZİM VE YAZILARIN TELİF HAKKI A.KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

2 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Evet çok güzel bir konuya değinmişsin, sporun ana kökenini değiştiren de yine insanlar. Spor zararsız aksine insan hayatı için faydalı bir faaliyet. Ama artık herşey şiddet oldu, şiddet doldu. Teknoloji arttıkça etrafımızdaki herşey de bir kumara döndü, teknoloji yokken de kapitalizmin bir parçası oldu ve kullanıldı insanlar spor adı altında.Çocukken bunları izlemeye mahrum edildik. Bilinçaltımı alt üst eden 'amerikan güreşi' izleye izleye şiddeti seve seve yeni yeni sporlar gelişti. Herşey amacından saptı.Hayatımızda gerekli olan savunma sporları ki bunlara da spor demek yanlış oluyor 'savunma sistemi ' insanların ilgisini çekmek için tvye dökülmek ve reyting almak için öyle güzelleştirildi ki hayatımızı alt üst etmeye yetti. Düşününsene bizim kıro Ahmetler Mehmetler dövüş filmleri izleye izleye başımıza Ceki Çen kesildi :D
    Hayvanların dövüştürülme durumu ise hala durmuş değil, sadece gizli yapılıyor. İnsanımız ne zaman vahşilikten çıkarsa o zaman bu saçma şeyler durur belki....
    Harika yazı duyarlı, bilinçli insan başarılarının devamını dilerim. Ayrıca arayı çok uzun tutma seni özlüyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarının tamamına katılıyorum prensesim :)
      Tamam aşkım işten zaman kalınca yazacağım ;)

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları