Yazan / Çizen : Admin Panpa 17 Ekim 2015

Allah ıslah etsin, beddua etmek, dua etmek, din, Tanrı, Allah, dua etme kendin yap, beddua saçmalığı, acizlik, dinler yalan mı, Allah yok mu, dua ediyorum ama, çaresiz hissediyorum, inanç,
Bugün blogumda dini yayınlarımı okuyan bi kekodan yorum alınca aklıma geldi, yazayım dedim. Dünya üzerinde yaklaşık 1,6 milyar müslüman var. Her birisi bir şeylerden rahatsız olduğunda, gücleri yetmediğinde yada bir şeylere tahammül edemediklerinde beddua eder, "Allah ıslah etsin" derler. (En azından üzerine bomba koyup kendini patlatmayanları böyle yapıyor, mesela ailelerimiz. Neyse ki bizim ülkemizde o tipte müslüman pek yok ama son olaylara bakınca (Ankara'daki canlı bomba) üremeye başlıyolar diye düşünüyorum).

Pekiii, 1,6 MİLYAR müslüman var, bunların her birisi hayatı boyunca muhakkak yüzlerce, hatta binlerce kez bedduaya "Allah seni ıslah etsin"gibi sözlere baş vuruyolar. O haldeee her birisi bir başkasına "Allah belanı versin" dese ve bu gerçekten işe yarasa şu an zaten dünyada canlı insan kalmazdı.

Duaların, bedduaların işe yaramadığını, sizi kandırmak için olduklarını ve farkında olarak veya olmayarak kendinizi iyi hissetmek için kullandığınızı daha iyi anlayabilmeniz için birkaç örnek vereyim (hoş bu örneklerin sonunda da bana klişe "ıslah" yorumlarınız gelir ya neyse, doğru söyleyeni dokuz köyde çükerlermiş):

* Filistin'de uzuuun süredir savaş var değil mi? O halde milyarlarca müslüman İsrail'e beddua etmiş, Avrupa'daki bazı ülkeler için de yukarıya "ISLAH" taleplerini göndermişlerdir değil mi? O halde neden yıllardır Filistin'de bir değişiklik yok? Milyarlarca dua-bedduaya rağmen? Demek ki işe yaramıyor...

* PKK ile yüzyıllardır mücadele ediyoruz ve ülkemdeki tüm insanlar yine binlerce kez beddua etmiştir (sen etmiyo musun demeyin, ben inanmadığım için beddua değilde küfür edebiliyorum ancak, yapılacak bir şey var ise de bunu Allah'ın değil bizim ve tepemizdekilerin yapabileceğini biliyorum; ki onlar da saray inşa etmeye daha çok odaklılar). Pekiii, yüzyıllarca edilen milyarlarca dua ve beddua ne oldu? İşleme alınmadı mı? Kabul edilmedi mi? Kaşe yada imza mı eksikmiş? Bilmem, bunu da siz düşünün...

* Işid ve benzeri müslüman örgütler tarafından boğazları kesilmek için yada canlı canlı yakılmak için toplanan müslümanlar günlerce el açıp dua - beddua etmediler mi? Dillerinden yüzlerce, binlerce kez çıkmadı mı bunlar? Eee ne oldu? Yardım geldi mi? İnandığınız Tanrı, kafa kesenlerin ellerini taş kestirdi mi? Şimdi çıkıp bana klasik, mantıksızlıkta çığır aşan cevapları vermeyin "o ne yapacağını bilir" , "demek ki hayırlısı buymuş" bilmem ne gibi. Nan deli, o ne yapacağını biliyo ve karar veriyo ise, ne yapacaksa onu yapacak ise, senin dua ve beddua etmen niye? Hala anlamadınız değil mi? Tanrının dünya işleri ile ilgilenmediğinin farkına ne zaman varacaksınız?

* Babasından, akrabasından şiddet gören, tecavüze uğrayan yüzlerce genç kız, yıllarca beddua etmedi mi onlara bunu yapanlara? Onlara bunu yapanların hangisinin, KAÇININ başına ne geldi? Belalarını buldular mı? Yoksa hala uçkurlarının ve çüklerinin dikine gidip başkalarının hayatını karartıyolar mı? Allah diğer tarafta cezalarını verir mi diyeceksin? Eee, o zaman durumdan kurtulmak için ettiğin dualar, beddualar neye yaradı? Yıllarca tecavüze uğramanı yada dayak yemeni engelledi mi?...

* Şerefsiz kocaları tarafından zorla başka adamlara pazarlanan kadınların feryatlarını, dualarını, beddualarını işitmedi mi, işleme almadı mı Allah? Kocası tehdit ederek pazarlarken ona beddua eden kadının hayatında bir şey değişti mi? Gökten bir yıldırım düşüp adamı çarptı mı? Kadını onun elinden kurtardı mı? Hayır. Kendini kurtaracak olan sensin, anla bunu, dua da beddua da boşa, anla artık, şöyle bir geriye yaslan, izle tüm dünyayı, farkına var artık...

* Son 1 ayda Kabe'de yaklaşık 1.000 müslüman, hem de tüm gün boyunca İBADET EDERKEN feci şekilde can vererek ölmedi mi? Tüm gün boyunca yardım diledikleri, dua ettikleri yaratıcıları onları korudu mu? Heee, anladım, Kabe'de ölmelerini sağlayarak onları şereflendirdi değil mi, tabi tabi, evet... Aynı zamanda oraya ibadete giden insanların büyük çoğunluğunun da İsrail, Abd gibi ülkelere tıpkı yüzyıllardır olduğu gibi beddua ettiklerine eminim. Ah aman Allah'ım o da ne, İsraillilere bir şeyler oldu, yareppim sen aklıma mukayyet ol, tüm israil halkı öldü, mision kompleyt oldu aman Tanrım...

Ben burada yazıp çizerken sizleri bazı şeyleri sorgulamaya, kafa çalıştırmaya sürüklemek istiyorum, siz gelip bana "Allah seni ıslah etsin" gibi yorumlar atıyo, bide ondan sonra yüzsüz yüzsüz "şeyefsiz admin, yoyumumu niye yayınlamıyoysun" diye devamını getiriyosunuz. Tamam, şimdi "Allah seni ıslah etsin" diye yorum attınız ya, az önce Cebrail bana Whatsapp'dan yazdı, işleminiz onaylanmış ama yukarıdaki yoğunluk nedeni ile biraz gecikme yaşanabilirmiş (Malum daha binlerce yıldır insanlar tarafından edilen ve yerine getirilmemiş dua-beddua ile meşguller)...

ÇİZİM VE YAZILARIN TELİF HAKKI A.KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

12 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Bektaşinin biri birgün camiye gitmiş. Hoca vaaz veriyor, Allah’ı anlatıyormuş. “Allah, Hiçbir şeye benzemez, doğmamıştır, doğurmamıştır. Ne yerdedir ne göktedir, Yemez, içmez, yatmaz, uyumaz mekanı yoktur, zamanı yoktur, eli, kulağı, dili yoktur. “ diye sıralarken, Bektaşi dayanamamış:
    “Hoca, hoca sen şuna yok diyeceksin de dilin varmıyor!” demiş.. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla mantık hatası dolu dinlerde, Bektaşi de birini görmüş işte :)

      Sil
  2. Merhabalar Admin Panpa.

    Tek Allah'a inanan bir müslüman olarak yazınızı okudum. Beni iyi kötü bu blog ortamında tanımışsınızdır. Keşke bunları siz de tek Allah'a inanan ve müslüman biri olarak kaleme alsaydınız da öyle tartışmış olsaydık. Şimdi siz Allah'a ve İslam başta olmak üzere tüm semavi dinlere ve kitaplara inanmıyorsunuz. O zaman siz bu konuda ne deseniz boş... Kimseyi ikna edemezsiniz. Çünkü sizin bu ileri sürdüğünüz konuların İslam dininde hep bir mantıklı bir cevabı var.

    Bizim ailemizde zihinsel engelli bir kız kardeşimiz vardı. 13 yaşına gelince vefat etmişti. Bizler küçük olduğumuz için bu zihinsel engelli kardeşimizin yükü rahmetli annemizin üzerindeydi. Hasta kız kardeşimizin tedavisi için gitmedikleri doktor ve hoca (muskacı hocalar) kalmadı. Annem de tek Allah'a inanan ve müslüman bir kadındı ve beş vakit namazında da tertip sahibi idi. Hiç unutmam bir gün bana "ben artık inanmıyorum" dedi. Neden biliyor musunuz? Hasta kızına ne tıp ne de hocalar bir çare bulamamışlardı. Bunu neden anlattım. Şu anda samimi olarak "ben müslümanım" diyebilen, namazını kılan, orucunu tutan ve hacca giden kaç tane samimi müslüman var dersiniz? Bir çoğunun kalbinde inandıkları dinleri ile ilgili şüphe var. Eğer şüphe olmamış olsaydı, bu samimi müslümanlar inançlarında da samimi olurlardı. Bunu kimse açıktan itiraf edemiyor, edemezler de küfre ya da şirke girerim diye de korkarlar. Bana gelince ben taklidi imandan tahkiki imana geçmeye çalışan kendi çapımda İslam dinini araştıran biriyim. Kendim için henüz bazı şeyleri söylemenin erken olduğunu düşünüyorum.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimseyi ikna etmek istemiyorum aslında, neticede birisi ateist, deist olunca ben bir şey kazanmıyorum :) Ben sadece insanlar inandıkları dinleri sorgulayabilsinler istiyorum, çünkü insanlar büyüüük çoğunluğu, aslında anlattığı dine inanmıyor...

      Sil
  3. Bunu ben de merak ediyorum admin kardeşim, mesela büyük depremlerde günah yuvaları yıkıldı deniyor, pakistan'da bir deprem olunca kimse bişey diyemiyor. bu tarz bakış açısına sahip büyüklerimiz! bir takım hurafelerle birlikte yaşamış bu zamana kadar, benim inandığım Allah, insanların gerçek samimi duygularına bakıyor, gösteriş ve şekil ile etrafımızda sarılı insanlara ne karar verecek bilmiyorum, aslında hiç birşey bilmiyorum ve O'nun ilmine de yetişebileceğimi sanmıyorum, dinin özünde bu vardır kardeşim, sorgulamak elbette olmalı, anlamadığımız şeyler içinse senin sevmediğin bir kapı olan "hayırlısı buymuş" sözüne çıkıyorum.

    Bunu da açıkçası normal görüyorum, koskoca devran bu değilmi, kusursuz işliyor bi şekilde, ben bunu denedim bir gün, dua etmeyi, dedim ki kendi kendime, birisi benim için dua etsin ya, öyle içimden gelmişti sadece ve bu birisi beni o akşam, tekerlekli sandalyede olan bir kadındı, ona yardım etmiştim aklımda hiç dua almak amacı yoktu unutmuştum zaten, bana Allah senden razı olsun dedi o kadın, çok duygulandım.

    Allaha inanmak başlı başına bir külfet bu günlerde, haklının haksızla karıştığı lanet bir devirdeyiz, başımızdakiler dahil, koyun sürülerine alet edilen bir araç oldu din.
    Nefretini anlıyorum, ben de nefret ediyorum bunları görünce, iç dünyanı dinlemeni öneriyorum nacizane, sessiz bi yerde kendini dinle, bişeyler varsa hala o içinde çünkü, orada gizli, seni okumak çok keyifli bu arada :)

    Sevgiler saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanrıya bende inanıyorum zaten, fakat dinlere, dualara, beddualara, kitaplara, peygamberlere falan inanmıyorum. Kendimi emin ol çok dinledim, yıllaaarca dinledim :) Şimdide dinliyorum ve hiç olmadığım kadar huzurluyum.

      Teşekkür ederim, sevgiler :)

      Sil
  4. Galiba sana biraz sempatim var ...amma yazdiklarini arasdiriyorum hala...arasdirib bitirince ya bu sempati yok olucaq yadaki artacaq...) amma biliyorum sempatiye ihtiyacin yok) sana ve senin inancina saygi duyuyorum)(Bende muslumanlik ve deistlik arasinda gidib geliyorum -arasdirmam bunun icin zaten)sende yardimci oluyordun tesekkur ederim)
    P.S bu arada şakalarin guzel :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırmak iyidir, sorgulamak da iyidir :)
      Teşekkürler yorum için :)

      Sil
  5. Admin panpa yaratıcı var diyorsan, yaratıcı bu kadar şeyi yarattı da niye? Herşeyin bir sebebi yok mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sebebi vardır yada yoktur, bunu ben de sen de bilemezsin, ki benim Tanrı inancıma göre bir sebep yoktur ve gerekli değildir. Tanrı var ise, var olmasının bir amacı olmak zorunda değildir. Yarattığı her şeyi neden yarattığını bilemez ancak fikir yürütebiliriz. Fakat bizi öteki tarafta yakmak veya hurilerin sivri memeleri arasında şarap içmemize izin vermek amacıyla test olsun diye yaratmadığında kesinlikle kararlıyım.
      Bu arada, benim inancıma göre evrenin kendisi Tanrıdır, bundan dolayı evrendeki her şey bütünüyle ve en ufak noktasıyla tamamen o dur. Eğer Allaha inanıyo olsaydım bu sorduğun soruyu sorabilir "neden yarattı diyebilirdim", fakat benim inancıma göre Tanrı zaten evrendir, alır, öldürür, can verir, yaşatır, değiştirir, evrimleştirir, uyum sağlatır, ortadan kaldırır, düzenler, her şeyi o yapar. (Benim Tanrım adlı yazımı okursan beni daha iyi anlarsın) Görüşmek üzere.

      Sil
  6. Ateist, deist şimdi de agnostik mi oldun panpik ;) geçen dünyadaki dinler diye yazdım nete, anaaa bir sayfa dolusu din önüme seriliverdi bende hala neye inanacagimi bilmiyorum. Bir tarafim müslümanlıktan vazgeçme diyor,diğer tarafimdaki kişiler beni hristiyan olmam için ikna etmeye çalışıyor ortada kalakaldim. Bir rüya gordum bir muslumana sordum artık bir seçim yapman gerekiyor dedi papaza sordum e hadi gel artık bizim tarafimiza seçilmiş insan olabilirsin diyor ayol seçilmiş insan ne diye sormadim papaza senin fikrin varmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yahu hala deistim, agnostizm bana çok ters, agnostizm ne şiş yansın ne kebap gibi geliyor bana :)

      Her insab secilmistir, evrende var olan hicbir canlı bosu bosuna burada degiliz, Tanrı olan evrenin yapı taslarıyız biz.

      Hicbir dine mensup olma, hepsi aynı seyin baska versiyonu. Dinler tanrı ile insan arasına yuzlerce sey sokar ve Tanrı adına uydurma ahkamlar keserler.
      Iyi bir insan olmaya bakmak gerek mühim olan o, Tanrıyı görmek yada hissetmek ise zaten cok kolay bunun icin evrene bakmak yeterli.

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları