Yazan / Çizen : Admin Panpa 4 Şubat 2016

din, yağmur damlaları neden kafamızı delmiyor, yağmur damlası düşerken, kehf 39, din ve bilim, keramet arama, Allah, deist, deizm, dinlere inanmıyorum, din masalları
Efenim, sağ olsun bizim müslüman halk, her zaman olduğu gibi yine hiç bir şeyi araştırmayıp, öğrenmeyip, sadece gördüğü, duyduğu 1-2 şey ile ahkam kesmeye, bi şeylere sıkı sıkı tutunmaya devam ediyor.

Kehf 39'u gösterip "Al işte bak, yağmur damlaları bu yüzden hızlanıp kafamızı delmiyo" diye ahkam kesiyolar.
Bu arada ne diyor Kehf 39'da bakalım:
"Allah neyi dilerse o olur, kuvvet ancak Allah'ındır"
Peki gerçekten öyle mi? İşin komik yanı, ayetin mealini göstererek "fizik kurallarına göre düşen bir madde hızlanır, yağmur damlası neden hızlanmıyor" diyolar. Yani demek istediğim, Allah'ın yağmur damlalarına kıyak geçip ince ayar çektiğini, bu yüzden narin kafalarımıza şıp şıp yağdığını düşünüyolar.

Masalları, laz fıkralarını bırakıp işin aslına gelelim, bi bakalım yağmur damlaları neden kafamızı delmiyor:

Öncelikle fizik konusunda ahkam kesen kara cahillerin bilmesi gereken temel şey maddenin maximum hızının sınırlı olduğudur. Yani bir cisim gökyüzünden düşerken sürekli hızı artmaz, hızı sadece belli bir mesafede artar, bunun sebebi ise sürekli bir sürtünmeye maruz kalması ve hızının bir noktada sabitlenmesidir.

Hemen örnekle açıklayayım. Diyelim ki uçaktasınız, kaynananızla uçuyosunuz, 4,500 metre falan yüksekliktesiniz. Kaynananız dırdır etmeye , canını sıkıp sizi terletmeye, deli etmeye başladı. O an dediniz ki, nan "kaynanasına el bombası atan adam" haberi vardı, ben de şunu uçaktan aşağı atayım ! Bunu uçaktan laaaps diye aşağı attınız, 4.500 metreden.

İşte kaynanayı o 4,500 metreden aşağı attığınızdan 0'a yani zemin e ulaşana kadar sürekli hızlanacağınızı düşünmeniz komedinin ve fizik bilgisinin yoksunluğunun daniskasıdır. Rakamları sallamasyon veriyorum sırf olayı anlayın diye, 4.500 metreden aşağı düşerken sürekli sürtünmeye maruz kalacaktır, kazanacağı maksimum hız kilosuna, duruş şekli vb etkenlere göre değişecektir.
Neyse, diyelim ki düşüş başladı işte,
İlk çıktığı saniye 0km hız
Sonra 1 - 3 - 6 - 8 derken
Kazanacağı maksimum hız bir yerde sabitlenecektir ve farzı misal yere düşmesine 200-300 metre kala sürekli 10 km maksimum hızla düşecektir. Özetle demek istediğim, havanın kaldırma kuvveti ile yer çekimi eşitlendiği an, düşüş hızı da sabit kalır, sürekli artmaz.

Peki yağmur damlası sürekli sürtünmeye maruz kalıyo ise neden sıcacık olup düşünce kafamızı yakmıyööğğğğ, bak gördün mü Allağğğğğhk ! LA Bİ DURUN, yine keramet aramayın, onun da sebebi var:

Yukarıda, düşmekte olan bir cismin hızının bir noktada sabitlendiğini söylemiştim (hava direnci ile yer çekimi eşitlendiğinde). Bu sabitlenen hıza terminal hız denir.  Terminal hıza sahip olan sevimli damlacık aşağı doğru inmeye devam ederken hava direncinden dolayı sürtünme ile ısınır, fakat bu ısı damlacığı ısıtmayıp, çevresinden ufak ufak buharlaşmaya neden olur. Bu buharlaşma da, düşmekte olan damlacığın soğuması sağlar. Bundan dolayıdır ki damlacık aşağı inene kadar küçülür ama ısınmaz ve yine bu yüzdendir ki kafamızı yakmaz hacı dayı.

Umarım yağmur damlalarının kafamızı delmemesinin sebebini bazı beyinlere anlatabilmiştir. He bu beyine sahip kişilerin çeliştiği bazı durumlar da vardır bu konuya bağlı olarak.

Eğer yağmur damlalarını Allah yavaşlatıyo, ve diğer herşey normal hızla düşüyo olsa idi, sizin mantığınızla 1-2 kilometre yüksekten kakasını zıçmakta olan bir kuşun kakasının da şuan kafamızı yarması gerekirdi.

Allah yağmur damlasına özel ayar çekiyo ise, doluya neden çekmiyo? İnsanlık tarihinde ne dolular görülmüştür kafaları delik deşik eden.

Daha inandığı kitabın Türkçesini bile açıp okumamış halkın, hayatında 1 kere bile sayfasını çevirmediği fizik hakkında ahkam kesmesine neremle gülsem diye düşünürken, buna hiç bi organımla gülmenin yeterli olamayacağı kanaatine vardım.

Umarım izah edebilmişimdir diye düşünürken iç sesimin "nan olum sen ne dersen de, bunlar inanmak istedikten sonra zaten kıldı tüydü diyip inanacak, keramet arayacak bişey zaten bulur, sittir et" dediğini duydum. Haksız da sayılmaz aslında ama olsun, ben yazıp içimi dökmüş oldum. David Eddings'in de dediği gibi "Tanrı bizi dinlerden korusun." Hadi kalın sağlıcakla.

ÇİZİM VE YAZILARIN TELİF HAKKI A.KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

10 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Cok iyi ve samimi bi anlatımın var yazıların insanı sıkmıyor tabi herkesin dinine saygımız var fakat islam dininin önemli materyelleriyle dalga gecerek yazmassan iyi olur bazı arkadaslar sıkıntı cıkarabilir ne cok konustum ya neyse basarılarının devamını diliyorum ilham kaynagısın ��������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ya, dalga geçmek değil de, bazı şeyleri makaraya almayınca insanlar ne kadar saçma olduğunu veya hiç düşünmediklerini fark etmiyolar. Abartmadıktan sonra sıkıntı yok ;)
      Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Fizik kurallarını bu kadar arastirdigina inanamiyorum o kuşlar böyle düşünen kara cahillerin kafasını pokuyla deler umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurten Bayram, 'kafasını pokuyla deler'e koptum! :D Amiiin!
      Bu arada Admin, eline sağlık. Döktürmüşsün yine. ;)

      Sil
  3. Neden taktin acaba bunlara.inanmiyorsan saygı duy panpa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu ben burada oturmuş olayın bilimsel açıklamasını yapıyorum, bariz kabak gibi ortada olan bir olayı hurafeye çevirmeyin diyorum. Sen bana inanmıyorsan saygı duy diyosun pes...

      Sil
  4. Fizik kuralları dediğimiz şeyin de kurallarını kimin koyduğunu düşünün. Allah dilerse kendi koyduğu kurallara da hükmeder bu ayrı ancak onun koyduğu kuralların insana zulüm değil fayda getirdiğini görebilirsiniz. Ortaokulda okurken türkçe hocamız önce bir şeyin doğruluğunu sonra da yanlışlığını savunmamızı isterdi. İkisini de elimizden geldiği kadar yapmaya çalışırdık. Daha o zaman anladım ki insan isterse bir şeyi hem eksik hem fazla görebilir. Bakmakla görmek arasındaki fark buradan ortaya çıkıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya hacı bumbala, okumuşsun ama zerre anlamamışsın :)
      NEDEN ?

      Benim takıldığım kısım bilimsel gerçeklikten tamamen uzak kalıp "Yağmur damlalarını melekler taşıyor" demek. Bu en az poseidonun deniz gibinde yaşamaya devam ettiğine inanmak kadar mantık dışı.

      Allah / Tanrı bir düzen kurmuş o çerçevede fizik kuralları var etmiş ve işliyor dersen seni anlarım. Ama melekler sırtlarına sepet takmış hangimiz daha hızlı damla taşıyacak diye yarışıyorlar dersen, kusura bakma...

      Gerçeği görmekle, masallara inanmak arasındaki fark da burada ortaya çıkıyor.

      Sil
    2. Bence Tanri herseyi yonetiyor olsaydi sakat bebekler dogmazdi.

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları