Yazan / Çizen : Admin Panpa 14 Nisan 2016

emeğe saygı, telif hakkı ihlali, emek hırsızlığı, karikatürümü çalmış, yazımı çalmış, dijital hırsızlık, yavşak toplum, övünen toplum, içerik hırsızlığı, milliyet.com,
Aaah Aaah, "dertliyim çal kemancı, unutulmaz bu acı, paylaşımlarımı çalmış arap bacı" diyerek söze başlarken bir yandan da alkol almak isterdim ama alkol benim bünyede iyi durmuyo hacı dayı, zira alışılmadık dötte don durmazmış. Neyse, konumuz bu değil, nedir konu ?

Efenim bizim insanımız, her zaman da dediğim gibi, övündükleri her ne varsa, oldukça samimiyetsizler. Bu ülkenin kusura bakmayın ama %90ı yavşak, üçkağıtçı, yalancı ve hırsız !
Ben oturup kendimi, sonrasında da sizleri neşelendirebileyim diye saatlerce emek harcayıp çizimler yapıyorum yada yazıyorum. Sonrasında sizden gelen 1-2 yorumla, sizi neşelendirebildiğimi, hislerinize tercüman olabildiğimi görünce mutlu oluyorum, insan mutlu edince mutlu da oluyo haliyle. Fakat, gel gelelim ki insanlarda, neyle uğraşırsa uğraşsın, sanatla, müzikle herhangi bir şeyle uğraşan ve üretip halk için bir şeyler yapmaya çalışan kişilerde bir gıdım heves bırakmıyosunuz...

Halk karaktersiz, ama konuşmaya geldiği zaman mangalda kül bırakmıyor.
Karikatürlerime, yazılarıma bakıyorum, bir çok site, facebook sayfası, büyük haber siteleri (hatta en son milliyet.com), sittiri boktan site sahipleri (içelik kopyala yapıştır - cılar) ve "her boku ben yaptım" imajı vermek isteyenler hiç çekinmeyip çalmışlar.

Çalmaktan kasıt nedir ? Benim oturup 8 saatimi ayırdığım bi çizimimin üzerinden sanki dötüne giriyomuş gibi "adımı", "imzamı", "internet sitemin adresini" kaldırmak ve o çizime veya yazıya "SAHİPSİZMİŞ" imajı vermek çalmaktır. Ne yani, ebem mi yaptı çizimi, ebem mi yazdı ? Yada gökyüzünden mi indi ?

Kul hakkı, kıl hakkı, çük hakkı, efendilik, ahlak, zart, zurt diyen bi toplumun her bulduğu fırsatta çok afedersiniz adam z-kecek fırsat kollamaları ve insanlıkları ile övünmeleri neyin tezatıdır ?!

emeğe saygı, telif hakkı ihlali, emek hırsızlığı, karikatürümü çalmış, yazımı çalmış, dijital hırsızlık, yavşak toplum, övünen toplum, içerik hırsızlığı, milliyet.com,


İşin trajikomik yanından bahsedeyim bir de size:
Bilen bilir, yani yazılarımı 2 yıldan uzundur takip edenler (tabi varsa) bilirler. Bir süre işsiz kaldım, şu Devlet Bahçeli'nin "işsizin, işsazın, işsaz" dediği zamanlar. O sıralar başvurmadığım kurum kalmadı, çizimlerim ve yazılarım için, hayallerimi kovalayayım biraz dedim, hani belki bir gazete ya da dergide çizerim-yazarım falan... Mailler attım, telefonlar ettim, neler neler... Hiçbirisi döndü mü? HAYIR !!!

Pekiii, madem bana dönecek kadar tenezzül etmediniz, hangi mantıkla çizimlerimi veya yazılarımı paylaşıyosunuz ? Ulan madem beğeniyosunuz, madem paylaşıyosunuz demek ki size bu konuda bir çalışan lazım değil mi ? O halde neden "gel güzel kardeşim, bizde yaz çiz" demek yerine emeğimi çalıp, imzamı - adımı kaldırıp, tüm zahmetimi piç edip içime nefret aşılıyosunuz ? Çalmak ekmek vermekten daha kolay geldiği için mi ? Dur ben senin yerine cevap vereyim "EVET".

Ben bu toplumun boş boş kendini övmesinden cidden çok sıkıldım, 29 yıldır bir gıdım insanlık göremediğim toplumun aşırı böbürlenerek kıçını tavan yapmasını anlayabilmiş değilim. Aziz Nesin'in sözüne kızanlar olmuştu, ama adam az bile demiş, çok çok haklı, o yüzden kızan varsa soğuk suya girsin.

Gerçekten, ama gerçekten, bu gidişle hiç üşenmeyeceğim, internet üzerinde görsel aramalarda karikatür ve çizimlerimi, içerik olarak da yazılarımı arayıp bunları paylaşırken üzerlerinden "adımı, imzamı, adresimi" kaldıranların hepsine "Telif Hakları" ihlalinden dolayı tazminat davası açacağım, artık ben değil onlar düşünsünler, "Emeğe Saygının" gerekliliğini öğrensinler.

İnsan olup, hak ve hukukun, emeğin ne demek olduğunu bilen güzel insanların yaşadığı bir ülkenin hayaliyle (imkansız), hadi iyi günler...

NOT: He bu arada, bak bu yazının altına telif hakkı bana aittir falan yazmadım, zira hoşuna gider, tahrik olursun, al kopyala yazıyı, internet sayfanda, facebook'da falan paylaş, altına da adını yazarsın, yazan benim gibisinden, hadi iyi çalmalar...

NOTUN NOTU: Yanlış anlaşılmasın, tabi ki yazılarımı ve çizimlerimi herkes paylaşabilir, fakat nasıl paylaşım yapılacağını da insan vicdanen bilir diye düşünüyorum. Karikatürümü tabi ki paylaş, ama üzerinde oynama, adımı imzamı kesme, böyle bir hakkın yok. Yazımı tabi ki paylaş, fakat yazıyı kopyalayıp sayfana yapıştırarak değil, yazının bulunduğu linki yapıştırarak. Ayrıca kolaylık olsun diye her yayının altına biz blog ve site yazarları "paylaşım tuşları" koyuyoruz, bunları neden koyuyoruz? Süs olsun diye mi? Put mu onlar tapalım diye mi kondu oraya ? Tabi ki hayır... İçeriği düzgün paylaş, üreten insana destek ol, KÖSTEK değil...

SON NOT: AN İTİBARİYLE MİLLİYETLE GÖRÜŞÜP KARİKATÜRÜ SİTELERİNDEN KALDIRTTIM...

4 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Sana katılıyorum, bence de hakkını aramalısın.
    Üstelik çizimlerin ulusal bir dergide yayınlanmayı hak ediyor, biz seni seviyoruz.

    YanıtlaSil
  2. ne zamandır uğramıyodum, mllyette karikatürünü gördüm geçen, onu söylemek için girdim sayfana ama sen farketmişsin zaten,
    bence yasal işlem başlat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlatacağım da konuyla ilgili avukat bulamıyorum, arayıştayım :S
      Teşekkür ederim

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları