Yazan / Çizen : Admin Panpa 13 Haziran 2016

bu neyin orucu, oruç, oruç saçmalığı, oruç tutmadığı için, orucun amacı, hoşgörü dini, sözde hoşgörü, din, dinler, deizm, deist, ateist, ateizm, oruç ve din, sorgula,
Benim anlamadığım bir şey var, müslüman arkadaşlar oruç tutmanın amacı "nefsi terbiye ve açın halinden anlamadır" diyorlar. O halde bir saçmalık hakkında soru sormadan edemeyeceğim ama umarım bunları anlayacak beyinler vardır...

Eğer aç kalmanın sebebi açın halinden anlamak ise, aç kalmanız ve bu durumu yaşamanız, hissetmeniz gerekiyor ise, başkasının sigara içmesi, yemek yiyip yememesi sizi neden geriyor ?

Zaten amaç da siz yiyip içemediğiniz için canınızın çekmesi, bu vesileyle kendinizi tutup o meşhur nefsinizi terbiye etmek değil mi? Yani ibadetinizi ibadet yapan bu değil mi? Karşında yiyip içen hiç kimse olmadıktan sonra, tüm yiyecek satan yerlere kepenk kapattırıp, orucu da uykuya tutturduktan sonra, kusura bakma da burada ne mantığı kalıyor yapılan ibadetin?

Açlar, aç yaşarlarken toklar çevrelerinde yemek yiyor değil mi?
EVET

Alacak paraları olmadığından alıp yiyemiyorlar ve onlara imreniyorlar değil mi?
EVET

O halde açın halinden anlayacaksan, kusura bakma ama çevrende yiyip içene laf etmeyecek, tam aksine açların içinde olduğu durumu yaşayacaksın. Ama yok, sizinki hep kıvırmaca, bir çok şeyde olduğu gibi bunda da dansözlük yapmak (samimi olarak ibadetini yapan konunun dışında tabi).

Sizin mantığınız şu, benzini kullanmayıp benzin alamayanların halinden anlamak için araba kullanan herkese laf edip saldırmak. Ki bu da neyin mantığı, neyin kafasıdır çözebilmiş değilim.

Sigara içen kadının üzerine yürüyüp "sigara içip bizi tahrik etme, oruçluyukkk !" de, yemek yiyor diye insanları sıkıştırıp tartakla, mahallelerde elinde sopayla oruçsuzları bekle, hakaret et. Ondan sonra vay efendim ben oruçluyum, kusura bakma ama S-KTİR GİT !!!

ÇİZİM VE YAZILARIN TELİF HAKKI A.KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

8 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Merhaba, 2015 yılına kadar bende oruç tutardım. Hatta o yılda birkaç gün tuttum sonra vicdan azabı çekmiştim. Her zaman sorgulayan biri oldum ama geçen seneden beri bu durum bende bir hayliyle artış gösterdi. Bu yıl hiç tutmadım, tutana da mani olma gibi bir niyetim olmadı. Şu en son Cihangir'de yaşanan olaydan sonra bu adamların herhangi bir dini, inancı ve vicdanı olmadığına karar verdim. Oruç nefsi terbiye etmektir, insanları terbiye etmek, onların hayatlarına karışmak değildir bana göre. Ama o kadar sıkı bir din yaşanıyor ki adam öldürme raddesine geliniyor. Güya hoşgörü diniydi bizimkisi. Kendimi, kitapları, peygamberleri, hayatın amacını, yaratılışı, Yaradan'ı içimdeki boşluktan, dünya üzerindeki adaletsizlikten dolayı sorgulamaya başladım. Ve sanırım giderek hafifliyorum. Yazdığınız yazıları bir arkadaşım vasıtasıyla okumaya başladım daha bugün ve fikir birliğinde olduğumuzu belirtmek isterim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorgulamaya başlamakla geçte olsa iyi yapmışsınız. İnanmayı yada inanmamayı veya başka şeylere inanmayı seçmeden önce bile sorgulamalı insan. Aksi halde programlanmış robotlardan farkımız kalmaz, ki ne yazık ki teist toplumların alayı böyledir... Katkım olduysa ne mutlu bana :)

      Sil
  2. O sigara olayına bende şahit oldum.
    Şaka gibi !
    Bağnaz olmamak lazım biraz da aslında tabi ama kime neyi anlayacaksın ki çoğu insan, kendine öğretilenden ya da dayatılandan öteye gidemmiyo..
    Bu arada uzun zaman oldu di mi 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zaman geçti, ben ölmüşsündür diye düşünmüştüm artık :DDD

      Sil
  3. Helal olsun panpacan. Düşüncelerime tercüman olmuşsun.

    YanıtlaSil
  4. Abi sevgilim deist olcam diyor ama korkuyorum dedi ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkuyorsa inandığı din, diğer dinler, inançlar hakkında bilgisi yoktur. Korkusu kafasında soru işaretlerine cevap buldukça ve emin oldukça azalır.
      Bu yüzden önce inandığı dinin kitabını, sonra diğer dinlerin kitabını Türkçe olarak okuyup sorgulasın.
      Sonra mantıksız olan yanları ağır basar ise, zaten korkması gereksiz neden korksun ki?
      Mesela biz şuan Zeus'dan korkuyor muyuz? Korkmuyoruz çünkü varlığına inanmıyoruz.

      Sonrasında ister deist olsun, ister ateist, agnostik yada ne isterse. Temelde önemli olan bana göre başkalarının hayatına zerre zarar vermeden iyi insan olmaktır. Dinleri sorguladıktan sonra deizm konulu kitapları okusun, mantığına yatınca zamanla korkusu da azalır.

      Benim dinlerden sıyrılmam 5-6 yılımı aldı, sanki ben korkmuyor muydum. Şimdi ise o hallerime gülüyorum.

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları