Yazan / Çizen : Admin Panpa 3 Ekim 2016

din ve sınav,imtihan dünyası,islam sınav,Allah sınav,din,sınav saçmalığı, deizm, deist, müslüman dünyada sınav,dünya sınav,inanç, hayat sınav
O değilde son birkaç yazıma hep "Bayağıdır yazamıyordum" falan diyerek giriyodum, buna da aynı şekilde girip sıkmayayım diyip vazgeçtim. Malum hep pilav yiyince tiksinebilir insan, farklı girizgah yapayım. He bu arada, bu olayı anlatırken çoktan girişi yaptım bile bilmem farkında mısın. Neyse şimdi bırakalım boş boş kıç kaşımayı da konumuza gelelim.

Bilindiği gibi dinlerde bi "SINAV" inancı var ve bu inanç üzerinde düşünen hiçbir inanan görmedim şu yaşıma kadar. Din mensubu insanların belkide %95i inandıkları kitabı anlayacakları dilde okumadıkları gibi, inançlarının içindeki kavramları da hiç sorgulamıyolar çünkü sorgulamaktan korkuyolar ya da merak etmiyolar. Bu da garip geliyo bana.

Mesela "ALLAH BİZİ SINAVA TUTUYOR" inancı. Kimse kusura bakmasın ama körü körüne inanılan, hiç sorgulanmayan bir şey bu. Bazıları da sorgulamaya çalışırken aşırı vicdansız şeyler vızıldıyor orası ayrı.

SINAV mantığı bana göre neden tam bir saçmalıktır hemen izah edeyim:

* Allah her şeyi bilir deniyor değil mi? Yani inananların inancı bu yönde. Peki Allah her şeyi biliyor ise benim isyan edip etmeyeceğimi de biliyo di mi? Mesela bana bi bela yolladığında, ya da öküzün birisini kız çocuğuma tecavüz ettirdiğinde benim isyan edip etmeyeceğimi biliyor olmalı Allah değil mi? O halde her şeyi biliyor ise nasıl oluyor da benim isyan edip etmeyeceğimi ÖĞRENMEK için beni sınıyor ? KAPİŞ ?!
Her şeyi biliyosa yolladığı musibet karşısında benim isyan edip etmeyeceğimi de biliyodur o halde beni sınava tabi tutması ve "du bakam napacak" demesi de ebemin şeysi kadar büyük bi mantık hatasıdır.

* Sınava tutuyor diyelim. Yetim, hiç kimsesi olmayan 5 yaşındaki bi kız çocuğuna tecavüz ediyo zikko kafalı bi dallama. Şimdi sana soruyorum, elini g-tüne değil de vicdanına koyarak cevap ver tek ricam bu. 5 yaşındaki çocuğun ne gibi bi sınavı olabilir ???

Şimdi bana dersin ki kalkıp, çocuğun değil tecavüz eden adamın sınavı o. Öyle ise çocuğun günahı ne? Çocuk diğer dallamanın sınava tabi tutulması için Allahın yarattığı bi piyon mu yani sadece?
- Heee du bakam bizim camış bu ufakluğa hallenecek mi hallenmeyecek miii... Aha hallendi valla. 100 Günah puanı yazın buna.
- Eee, Tanrım! Peki ya çocuk ?
- Ehhhmm şey, bişey olmaz ya büyüyünce unutur...

Ama din tuhaf bir şey işte, insanların gözü, kalbi öyle bi mühürleniyo ki (inanmayanlar için kendileri derler fakat asil kalbi ve vicdanı mühürlü olanların çoğu kendileri, bunu göremiyolar) mesela birine çıkıp diyorum ki.
- Bak diyelim ki 3 yaşında bebeğin var, adamın teki de geldi buna tecavüz etti, senin ufacık bebeğine. Hatta (örneği çoktur) tecavüz ederek ÖLDÜRDÜ! Fakat bu senin veya adamın sınavı diyelim, e senin ölen bebeğinin suçu ne? Ne yaparsın böyle bi durumda ?
- Napayım sınavımmış derim isyan etmem

Bu cevabı duyduktan sonra bi tuhaf oldum ben, yani kanım çekildi vücudumdan...

Zaten her şeyin zemini de hazır, bu gibi durumlarda "zaten o melek oldu" falan geyiği yaparlar. Ulan hep bi kulp bulma peşinde olmayın ya nolursunuz. Ne demek öldü melek oldu? Kim diyor bebekken ölünce melek olunduğunu? Bu şekilde hiçbir AYET YOKKK ! He sen falan rivayet, falan hadis diye kıl tüy ararsın kendini buna inandırmak için orası ayrı. Çünkü biliyorum aslında insanların da vicdanı böyle olaylara el vermiyo, ama sırf inandıkları için tutunacak bi kulp uydurmaya çalışıyolar üzülmemek için.

* Yine ilk yazdığım maddeye bağlı olarak,
Her şeyi bilen uluuuuuuuuğğğğ Tanrı her şeyi biliyor ise, benim cennetlik ya da cehennemlik olduğumu yaratırken de biliyordur di mi? O halde benim sonumu bildiği halde beni nasıl oluyoda sınava tutuyo?

Gelelim bu alandaki klişe cevaba:
- Eyi emmeeee, senin günah sevap kapun hep açuk, senü zorlameyo, istedüğünü yapabülürsün.
Eeee, ne fark etti? Neticede benim günah işleyip işlemeyeceğimi de, ömrümün sonuna kadar yapacağım her şeyi kılına tüyüne kadar da biliyor :) O zaman sınav nerede, bu ne saçma şeydir.

Sayabileceğim zibilyonlarca mantık hatasından sadece bir tanesiydi bu. Neyse, kendim yazıp kendim okudum zaten eminim, körü körüne tutunanların buradan bir pay çıkaracağını hiç sanmıyorum, hadi adios amigos...

ÇİZİM VE YAZILARIN TELİF HAKKI A.KARA'YA AİTTİR.ÇALINMASI VE KOPYALANMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNUNUN 81.MADDESİ İTİBARİYLE YASAKTIR !

21 Yorum - UYARILAR: Link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır!

  1. Aynı fikirdeyim!! Herşeye fincan kulpu gibi bir şey takmışlar işte tutunmak için. yok melek oldu, yok şehit oldu. Din denen olgu insanları uyuşturmak için var zaten. Hele hele dinle yönetilen ülkelerde. Sen nerem diyon? Biz kendimiz çalıp kendimiz oynuyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Çok haklısınız yazdıklarınızda kimse bir pay çıkarıp umursamaz keşke bunları az bi düşünseler

    YanıtlaSil
  3. Admin panpa seni seviyoruz hala deistmsin acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hala deistim :)
      Çok teşekkürler :)

      Sil
    2. Son bi sorum daha var abi eşinde deistmi sorması ayıp (:

      Sil
    3. Çok şanslısın abi yaratıcı sizi ayırmasın :)

      Sil
    4. Bizim yaratıcımız böyle şeylere karışmıyor, bunlar insani şeyler :)

      Hem şans hem mantıklı düşünmenin ve istemenin sonucu diyelim :) Yani uzuuuuuun süre yalnız kaldım, olacaksa benim gibi olsun dedim, bekledim, sonra karşıma çıkınca kafasına sopayla vurup bayılttım ve mağarama götürdüm =)

      Sil
    5. Bende deistim ama böyle diyemessiin bence abi tanrıyla konuştunmu :D

      Sil
    6. Deizm inancında Tanrı insana müdahale etmez :)

      Sil
    7. Abi saol bilgi için deizmle ikgili önerceğin kitap varmı acaba (:

      Sil
    8. Merak etme, bizim gibi arkadaşlar için onu da düşündüm :)
      Yukarıdaki menüden Kategori > Din Konulu Yayınlar yolunu izle. Din konulu yayınlara tıkladığında "Din ve İnanç Üzerine Pdf Kitaplar" diye bir yazı göreceksin. Ona tıkla, istediğin deizm konulu pdf kitabı indir, oku ;)

      Sil
    9. Abi çok teşekkürler sen olmasa n napardım ya :)

      Sil
    10. Abi bide yaşım biraz küçük bunlar çok ağır geldi başka tavsiye edebilirmisin zahmet olmazsa (:

      Sil
    11. Benim yazıları anladığına göre onları da anlarsın tembellik etme. Thomas Paine ile başla, yada Turan Dursun ile =)

      Sil
    12. Abi sağol peki bişey sorcam kuranda saçma/komik ayetlerle ilgili bi kitap varmı içlerinde. :))

      Sil
    13. Var, Turan Dursun'un kitapları.

      Sil
  4. Allah bizlere irade vermis sen kotu olmayi secersen kotu olursun iyi olmayi secersen iyi olursun. O kiz cocuguyla ilgili sure Tekvir suresinde geciyor. Allah in senin kotu olmayi secmeni bilmesi onun sucu degil senin iradenin sucudur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekvir suresi öyle mi ? :D
      Peki o surede kötü olmayı ben irademle seçiyor ve tecavüzü ben yapıyor isem (ki bunu Allah' ta önceden biliyor ve ben dilediğimi saptırırım diyor ayetinde), tecavüz ettiğim 4 yaşındaki çocuğun iradesi nerede ? Onun iradesi bankada mümin dolar hesabında mı duruyor ? Yoksa o Allah'ın zikine düşkün bir kulunu test etmesi için yaratılmış bir DENEK mi ?

      Hmmm, dur bakalım şu kulumu test edeyim, bakalım bebeğe tecavüz edecek mi. Aman tanrım test edebilmek için bir de bebek yaratmalıyım. Heh yarattım bebeği de, bakalım şimdi tecavüz edecek mi test edeyim... Ana! iyide ben edip etmeyeceğini zaten biliyorum, amaaaan neyse işte, nasılsa inananlar beni savunmak için bi kulp bulurlar (aslında olmayan ve muhammed'in yazdığı ben)...

      Size vicdanınız ve düşünmeyi bırakıp ayet, hadislerle kulp bulmaya çalışan beyninizle iyi günler diliyorum, ya da dilemiyorum bilemedim...

      Sil

Youtube'de Abone Ol, Yeni Videolardan Haberdar Ol :)

ÜYE OL | Takipte Kal !

Rastgele Yayınlar

Tüm Makale ve Çizimlerin telif hakları Abdullah KARA'ya aittir !. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yaz Bakalım :)

Ad

E-posta *

Mesaj *

KAYIT OL | Yeni Yayınlardan, Karikatürlerden ve Hediye Çizim Etkinliklerinden Maille Haber Al !

Copyright © 2013 Admin Panpa / Mizah - Metrominimalist - Powered by Blogger - Desiger J.Djogan - Editleyen Özel Çizim - © Telif Hakları